Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 08-Οκτ-2021 08:38

    830 εκατ. ευρώ επενδύσεις για νέα δίκτυα αερίου από τον ΔΕΣΦΑ

    830 εκατ. ευρώ επενδύσεις για νέα δίκτυα αερίου από τον ΔΕΣΦΑ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Έργα προβλεπόμενου προϋπολογισμού 830 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει το νέο Σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης 2022 - 2031 του ΔΕΣΦΑ που δημοσιοποίησε ο διαχειριστής.

    Από το σύνολο των 830 εκατ. ευρώ, ένα ποσό ύψους 183 εκατ. ευρώ αντιστοιχεί σε νέα έργα, ενώ τα υπόλοιπα αφορούν σε εκείνα τα έργα που έχουν εγκριθεί στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 – 2030, όπως έχουν επικαιροποιηθεί σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα και τον προϋπολογισμό.

    Επενδύσεις ύψους 161 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε επεκτάσεις του δικτύου σε νέες περιοχές, με κυριότερο έργο την επέκταση του δικτύου στα Ιωάννινα ενώ 14,5 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε έργα βελτίωσης, εκσυγχρονισμού και συντήρησης του ΕΣΦΑ.

    Από αυτά 5,5 εκατ. ευρώ αναφέρονται σε έργα πληροφορικής με στόχο την ψηφιοποίηση του ΔΕΣΦΑ και την ψηφιακή μετάβαση με 5 βασικούς άξονες: 1) διαχείριση επιχείρησης, 2) διαχείριση περιουσιακών στοιχείων, 3) διαχείριση δεδομένων, 4) διευκόλυνση σχέσεων πελατών και επικοινωνία, 5) υποστήριξη εταιρικών πληροφοριών.

    Πιο αναλυτικά τα τρία έργα επέκτασης του συστήματος μεταφοράς σε νέες περιοχές, συνολικού προϋπολογισμού 160,5 εκατ. ευρώ είναι:

    Η επέκταση του συστήματος προς τα Ιωάννινα, προϋπολογισμού 156 εκατ. ευρώ, με την τελική επενδυτική απόφαση να τοποθετείται τον Ιούλιο του 2023 και την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του έργου να προβλέπεται για τον Ιούνιο του 2026.

    Η κατασκευή μετρητικού σταθμού στη Βέροια, προϋπολογισμού 2,5 εκατ. ευρώ, με την τελική επενδυτική απόφαση να προβλέπεται για τον Ιούλιο του 2022 και την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας τον Οκτώβριο του 2023.

    Η κατασκευή μετρητικού σταθμού στη Νάουσα, προϋπολογισμού 2,08 εκατ. ευρώ, με την τελική επενδυτική απόφαση να τοποθετείται τον Ιούλιο του 2022 και την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας να είναι ο Δεκέμβριος του 2023.

    Σε ό,τι αφορά στα έργα ανάπτυξης, βελτίωσης εκσυγχρονισμού και συντήρησης του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου, το πρόγραμμα περιλαμβάνει 9 έργα προϋπολογισμού 14,5 εκατ. ευρώ:

    Αναβάθμιση μετρητικών ρυθμιστικών σταθμών σημείου εξόδου διανομής Αθήνα (3 εκατ. ευρώ), μετατόπιση κλάδου Κερατσινίου (0,425 εκατ. ευρώ), κατασκευή νέου μετρητικού ρυθμιστικού σταθμού στο Μαρκόπουλο (2,2 εκατ. ευρώ), ηλεκτρονικό πληροφοριακό σύστημα (0,35 εκατ. ευρώ), ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος για την ανάληψη από το ΔΕΣΦΑ του ρόλου Υπεύθυνου Πρόβλεψης για τη ζώνη εξισορρόπησης ΕΣΜΦΑ (0,5 εκατ. ευρώ), νέο ηλεκτρονικό πληροφοριακό σύστημα φυσικού αερίου (3,5 εκατ. ευρώ), αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης έργων (1,2 εκατ. ευρώ), αναβάθμιση του συστήματος πυρόσβεσης και αντικατάσταση βαλβίδων εκτόνωσης πίεσης στο Σιδηρόκαστρο (0,8 εκατ. ευρώ), Σύστημα έγχυσης αζώτου (2,53 εκατ. ευρώ).

    Από τα έργα ανάπτυξης και τις επεκτάσεις του ΕΣΦΑ σε νέες περιοχές ξεχωρίζουν ο αγωγός υψηλής πίεσης προς τη Δυτική Μακεδονία ύψους 147 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί τον Αύγουστο το 2023.

    Το έργο αφορά στην επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου μέσω νέου κλάδου στην περιοχή της Δ. Μακεδονίας συνολικού μήκους 156 χιλιομέτρων. Επίσης ο αγωγός υψηλής πίεσης προς Πάτρα προϋπολογισμού 98 εκατ. ευρώ και ημερομηνία έναρξης λειτουργίας τον Ιούνιο του 2025.

    Το έργο βρίσκεται στη φάση της προκαταρκτικής μελέτης και αφορά στη διασύνδεση με το ΕΣΦΑ της πόλης της Πάτρας και της ΒΙΠΕ Πατρών με δυνατότητα επεκτάσεων προς τον Πύργο και το Αγρίνιο.

    Ένα ακόμη έργο αφορά στον  πιλοτικό σταθμό φόρτωση βυτιοφόρων ύψους 7,5 εκατ. ευρώ που αναμένεται να ενταχθεί στο σύστημα το Μάιο του 2022 , που θα δώσει τη δυνατότητα χρήσης φυσικού αερίου από καταναλωτές περιοχών που δεν έχει αναπτυχθεί δίκτυο μεταφοράς (νησιά, Δ. Ελλάδα).

    Επίσης η νέα προβλήτα small scale lng στο τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας ύψους 22,5 εκατ. ευρώ που αναμένεται να ενταχθεί στο σύστημα τον Ιανουάριο του 2023, που θα εξυπηρετεί τη φόρτωση ΥΦΑ σε πλοία μικρής κλίμακας, τα οποία θα εφοδιάζουν άλλα πλοία που κινούνται με LNG στο λιμάνι του Πειραιά κυρίως και ενδεχομένως σε άλλους κοντινούς λιμένες.

    Τέλος ο Σταθμός συμπίεσης στην Αμπελιά ύψους 73 εκατ. ευρώ, έργο απαραίτητο λόγω της αναμενόμενης αύξησης των μεταφερόμενων ποσοτήτων φυσικού αερίου από το βορρά προς το νότο με την έναρξη λειτουργίας του TAP.

    Τέλος σε ό,τι αφορά στα ήδη προγραμματισμένα έργα που περιλαμβάνονται στο νέο πρόγραμμα τα κυριότερα εξ αυτών είναι:

    Ο αγωγός Νέας Μεσημβρίας – Ευζώνων προϋπολογισμού 67 εκατ. ευρώ

    Η διασύνδεση του αγωγού IGB με το ΕΣΜΦΑ στην περιοχή της Κομοτηνής ύψους 0,65 εκατ. ευρώ

    Η διασύνδεση με το FSRU Αλεξανδρούπολης ύψους 13 εκατ. ευρώ

    Ο μετρητικός και ρυθμιστικός σταθμός για τη σύνδεση με το FSRU της Διώρυγα Gas ύψους 9,9 εκατ. ευρώ

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ