Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 07-Οκτ-2021 08:37

    Τα απόνερα του big deal της Delivery Hero με την Kiosky’s

    Τα απόνερα του big deal της Delivery Hero με την Kiosky’s
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Πόδι και στη μικρή λιανική που τζιράρει περί τα 11,5 δισ. ευρώ (σ.σ. σε αυτό τον τζίρο περιλαμβάνονται οι πωλήσεις μίνι μάρκετ, convenience stores, περιπτέρων, φούρνων, καφέ, κρεοπωλείων, κλπ.) και λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο επτά ημέρες την εβδομάδα, επιχειρεί να βάλει η  γερμανική Delivery Hero που στις 2 Σεπτεμβρίου υπέγραψε συμφωνία με τον όμιλο Μούχαλη για την απόκτηση τεσσάρων θυγατρικών του. 

    Με βάση τη συμφωνία που υπέγραψαν τα δύο μέρη -μέχρι στιγμής δεν έχει γνωστό το τίμημα-, ο Γερμανικός όμιλος που δραστηριοποιείται στην Ελληνική αγορά μέσω της efood, αποκτά τις εταιρείες ΑΛΦΑ Διανομές, ΙΝΚΑΤ (Kiosky’s), delivery.gr ΙΚΕ και e-table που ανήκουν στον όμιλο Μούχαλη. 

    Βέβαια για την ολοκλήρωση της συναλλαγής απαιτείται η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Το deal γνωστοποιήθηκε στις Αρχές την 1η Οκτωβρίου, δηλαδή μετά την κρίση που αντιμετώπισε η efood που στις 23 Σεπτεμβρίου έκανε στροφή 180 μοιρών και μετέτρεψε τις τρίμηνες συμβάσεις 2.016 διανομέων της σε αορίστου χρόνου.  

    Το ερώτημα που ανακύπτει, σχετικά με το deal της Delivery Hero με τον όμιλο Μούχαλη, είναι αν η Ανεξάρτητη Αρχή, η οποία ελέγχει τις πλατφόρμες παραγγελιοληψίας και διανομής, θα ανάψει το "πράσινο φως” σε αυτό (σ.σ. το deal) ως έχει ή αν θα ζητήσει να εξαιρεθούν δραστηριότητες, όπως παραδείγματος χάριν η delivery.gr και η e-table, από τη στιγμή που η Delivery Hero ελέγχει μέσω της efood σημαντικό κομμάτι του εγχώριου delivery.

    Ποιος χάνει τι

    Με ή χωρίς αστερίσκους, από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, το deal το οποίο κυοφορούνταν 7 μήνες μεταξύ των δύο πλευρών, όπως αποκαλύπτει στέλεχος του ομίλου Μούχαλη στο Capital.gr, -ο επικεφαλής της efood κ. Παμίνος Κυρκίνης πάντως είχε διαψεύσει το περασμένο καλοκαίρι τα σενάρια περί εξαγοράς της Kiosky’s- αναμένεται να προκαλέσει τεκτονικές αλλαγές στην εγχώρια αγορά. 

    Η προφανής ανάγνωση αυτής της συμφωνίας είναι ότι η Delivery Hero (efood) εξαγοράζοντας το δίκτυο της Kiosky’s που υπολογίζεται στα 500 σημεία (περίπτερα και μίνι μάρκετ) αποκτά ισάριθμα dark stores, κάτι που θα της επιτρέψει να μειώσει τον χρόνο παράδοσης των παραγγελιών στους πελάτες της και τα κόστη της. 

    Το δεύτερο εξίσου σημαντικό, γιατί επηρεάζει τους παραδοσιακούς παίκτες του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων, καπνικών, καφέ, κινητής τηλεφωνίας (τα Kiosky’s πουλάνε και κινητά) κλπ., είναι ότι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αποκτά υπολογίσιμη δύναμη σε έναν κλάδο που τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα στο delivery.

    Και το delivery αποτελεί προνομιακό πεδίο για την Delivery Hero (efood). Είναι μια αγορά που την γνωρίζει πάρα πολύ καλά, διαθέτει τις υποδομές, βάση δεδομένων πελατών και μπορεί να την αναπτύξει ακόμη περισσότερο. 

    Το τρίτο είναι πως και σε τι βάθος θα επηρεαστούν οι προμηθευτές και οι χονδρέμποροι. Η Delivery Hero εκτός των Kiosky’s συμφώνησε να αποκτήσει και την εταιρεία ΑΛΦΑ Διανομές που δραστηριοποιείται στην εμπορία και διακίνηση ζαχαρωδών και κάβας στη μικρή λιανική.

    Άρα μπαίνει και στη διανομή προϊόντων, μια δραστηριότητα που μπορεί να διευρύνει και σε άλλους τομείς. Ήδη η εταιρεία Delivery Hero Smart Greece Μονοπρόσωπη ΑΕ, εταιρεία που ίδρυσε η Delivery Hero στην Ελλάδα στα τέλη της περασμένης χρονιάς έχει ως σκοπό μεταξύ άλλων τη χονδρική πώληση και διανομή προϊόντων μεταξύ άλλων και ένδυσης, υπόδησης αλλά και εκμετάλλευση κάθε είδους καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος. 

    Και φυσικά ενδιαφέρον έχει να δούμε πως θα αντιδράσουν οι άλλες πλατφόρμες παραγγελιοληψίας, όπως η Wolt, η οποία απέκτησε πριν από λίγες ημέρες το δεύτερο Wolt Market.

    Σημειώνεται πως τα πρώτα βήματα της efood σε αυτό το κομμάτι της αγοράς με το efood market είχαν γίνει τον περασμένο Μάρτιο οπότε είχε ξεκινήσει εμπορική συνεργασία με τον όμιλο Μούχαλη από τον οποίο προμηθευόταν διάφορα προϊόντα όπως καπνικά, σνάκ, κ.ά. 

    Η ακτινογραφία του ομίλου Μούχαλη

    Για τον Γιώργο Μούχαλη, το deal με τον γερμανικό όμιλο αποτελεί το deal της επιχειρηματικής ζωής του, λένε όσοι τον γνωρίζουν. Και αυτό γιατί πουλά μέρος του ομίλου του στην καλύτερη συγκυρία ενώ ο ίδιος θα συνεχίσει να δραστηριοποειται στην αγορά στο εμπόριο καπνικών προϊόντων. 

    Πέρυσι οι πωλήσεις του ομίλου Μούχαλη, στον οποίο περιλαμβάνονται οι προς εξαγορά εταιρείες, ανήλθαν στα 328 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη στα 25 εκατ. ευρώ, τα ταμειακά διαθέσιμα ξεπέρασαν τα 12,3 εκατ. ευρώ από 6,3 εκατ. ευρώ ενώ εμφάνισε ζημιές 1,14 εκατ. ευρώ από κέρδη 893 χιλ. ευρώ. Τον Φεβρουάριο του 2020 ο όμιλος Μούχαλη ίδρυσε την εταιρεία Carrotz Μονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε με αντικείμενο τις υπηρεσίες έκδοσης κουπονιών. 

    Η delivery.gr η οποία έχει συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος για τη διανομή συγκεκριμένου αριθμού προϊόντων στους χώρους των πελατών της αλυσίδας, την eKiosky’s, την Pizza l’artigiano, τα Coffee Island, Coffee Lab, τους Κουλουράδες, τον Φρούνο Βενέτη κ.ά. και δραστηριοποιείται σε 43 περιοχές της χώρας, εμφάνισε πέρυσι τζίρο 530.541,12 ευρώ και ζημιές 999.498,79 ευρώ. 

    Ο τζίρος της ΙΝΚΑΤ -αναπτύσσει το δίκτυο περιπτέρων Kiosky’s και το δίκτυο καταστημάτων Kiosky’s Convenience Stores- υποχώρησε πέρυσι στα 54,888 εκατ. ευρώ, εμφάνισε ζημιές προ φόρων 718.589,84 ευρώ από κέρδη 259.315,68 ευρώ και καθαρές ζημίες μετά φόρων 637.544,59 ευρώ έναντι κερδών 67.040,74 ευρώ. 

    Η ΑΛΦΑ Διανομές, αντικείμενο της οποίας είναι το εμπόριο χονδρικής και λιανικής ψιλικών και ζαχαρωδών, ειδών κάβας και τυποποιημένων ειδών περιλαμβανομένων και των διατιθέμενων ελευθέρως φαρμακευτικών ειδών και εποχιακών ειδών και διανομή αυτών, η ίδρυση μονάδας εμφιαλώσεως νερού και η εκμετάλλευση περιπτέρων, μίνι μάρκετ, σούπερ μάρκετ και αρτοποιείων, εμφάνισε πέρυσι αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 4,86% στα 22,137 εκατ. ευρώ και ζημίες προ φόρων 281.758,18 ευρώ έναντι κερδών 62.443,21 ευρώ το 2019. 

    Σχετικά με την e-table που συνεργάζεται με 1.400 εστιατόρια σε 20 πόλεις και έχει 1,3 εκατομμύριο πελάτες, τζίραρε πέρυσι 203.209,09 ευρώ από 540.671,26 ευρώ το 2019 και εμφάνισε καθαρές ζημιές 557.768,51 ευρώ από ζημιές 170.251,74 ευρώ. 

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ