Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 05-Οκτ-2021 08:41

    Μπαράζ πωλήσεων ύψους $151 εκατ. από τη Lomar του εφοπλιστή Λογοθέτη

    Alpha Bank: Σημαντικό το πλήγμα της ναυτιλίας από τον κορονοϊό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Ιδιαίτερα δραστήρια σε αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων είναι το τρέχον έτος η Lomar Shipping του Γιώργου Λογοθέτη, με τα περισσότερα deals να εστιάζουν στον "καυτό" κλάδο των containerships.

    Είναι ενδεικτικό ότι σε διάστημα ενός μήνα και συγκεκριμένα από τις 24 Αυγούστου μέχρι και τις 28 Σεπτεμβρίου, φέρεται να προχώρησε σε πωλήσεις πέντε πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αποκομίζοντας συνολικά περίπου 151,5 εκατ. δολάρια. 

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που μοιράστηκε ο οίκος αναλύσεων VesselsValue με το Capital.gr, η αρχή έγινε με το "Busan Trader" (χωρητικότητας 2.644 TEUs και κατασκευής 2009), το οποίο άλλαξε ιδιοκτήτη έναντι 35 εκατ. δολαρίων.

    Ακολούθησε το "Piraeus Trader" (χωρητικότητας 1.732 TEUs και κατασκευής 2006), έναντι 25,5 εκατ. δολαρίων. Το εν λόγω πλοίο κατέληξε στην Euroseas του Αριστείδη Πίττα.

    Το "Boston Trader" (χωρητικότητας 1.083 TEUs και κατασκευής 2004) δόθηκε στην τιμή των 17 εκατ. δολαρίων, ενώ το "Milan Trader" (χωρητικότητας 2.460 TEUs και κατασκευής 2002), πουλήθηκε έναντι περίπου 33 εκατ. δολαρίων.

    Η πιο πρόσφατη συμφωνία αφορά το "Filia T" (χωρητικότητας 1.774 TEUs και κατασκευής 2019), το οποίο απέφερε στη ναυτιλιακή περίπου 41 εκατ. δολάρια.

    "Παρότι όντως είμαστε δραστήριοι σε αγοραπωλησίες, δεν μπορούμε να σχολιάσουμε κάτι για την ώρα" επεσήμαναν πηγές της Lomar Shipping, μετά από σχετικό ερώτημα του Capital.gr για τις εν λόγω συναλλαγές.

    Ενδιαφέρουσες κινήσεις

    Τα deals της Lomar υποδεικνύουν πως αξιοποιεί την "έκρηξη" αξιών στη second hand αγορά των containerships και πουλά πλοία σε συμφέρουσες τιμές, συχνά αρκετά υψηλότερες από τα ποσά που κατέβαλε για να τα αποκτήσει. 

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το "Sydney Trader" (χωρητικότητας 5.047 TEUs και κατασκευής 2005). Ναυλομεσίτες είχαν επισημάνει τον περασμένο Ιούλιο ότι το πλοίο "άλλαξε χέρια", έναντι 42 εκατ. δολαρίων, με τη Lomar να το αγοράζει πριν από μερικά χρόνια, δαπανώντας περίπου 17,5 εκατ. δολάρια

    Αναφορικά τώρα με τις πρόσφατες αγορές που έχει πραγματοποιήσει η ναυτιλιακή, η VesselsValue καταγράφει πέντε deals, τα οποία φέρεται να έκλεισαν τον περασμένο Απρίλιο. Συγκεκριμένα έχει ενισχυθεί με τα "Charleston Express", "Philadelphia Express", "St Louis Express", "Washington Express" και "Yorktown Express", ξοδεύοντας περίπου 40 εκατ. δολάρια.

    Πρόκειται για αδελφά πλοία, χωρητικότητας 3.237 TEUs έκαστο, με έτη ναυπήγησης τα 2002 και 2003, τα οποία πούλησε ο γερμανικός κολοσσός μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Hapag Lloyd. Ωστόσο, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα πλοία επαναναυλώθηκαν στη γερμανική εταιρεία.

    Η Lomar συγκαταλέγεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες ελληνικές ναυτιλιακές με στόλο containerships, βάσει αριθμού πλοίων. Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Marine Information Services, διαχειρίζεται συνολικά 55 πλοία (containerships, bulk carriers και tankers).

    Διαβάστε επίσης:

    - Ποιοι εφοπλιστές είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι του 2021

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ