Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 04-Οκτ-2021 07:42

    Deals πωλήσεων πλοίων από Πέτρο Παππά και Στάθη Τοπούζογλου

    Η αύξηση του κόστους ναυπήγησης 'κόβει' τις ελληνικές παραγγελίες ξηρού φορτίου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Την ακριβότερη πώληση της περασμένης εβδομάδας στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου φέρεται να έκλεισε η Oceanbulk, η μη εισηγμένη εταιρεία, συμφερόντων του Πέτρου Παππά.

    Σύμφωνα με διάφορες ναυλομεσιτικές πηγές, η ναυτιλιακή πούλησε το μεγάλο bulk carrier, τύπου newcastlemax, "Conrad", χωρητικότητας 207.600 dwt και κατασκευής 2017 (στην Κίνα), έναντι 55 εκατ. δολαρίων. Αγοραστής φαίνεται πως είναι εταιρεία με έδρα στις ΗΠΑ.

    Την ημέρα της πώλησης, ο οίκος αναλύσεων VesselsValue αποτιμούσε το πλοίο στα 58,6 εκατ. δολάρια. Σημειώνεται ότι είναι εξοπλισμένο με scrubbers και σύστημα επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος (BWTS). 

    Η "εκρηκτική" άνοδος των τιμών στην αγορά μεταχειρισμένων bulk carriers δημιουργεί ευκαιρίες για συμφέρουσες πωλήσεις πλοίων και αυτές τις συνθήκες φαίνεται πως αξιοποιεί και η Oceanbulk.

    Όπως εξηγεί στο Capital.gr ο αναλυτής της D&F - Shipping Market Analysis, Διονύσης Φωτούλης η τιμή πώλησης εξαρτάται από πολλές παραμέτρους, όπως η ηλικία του πλοίου, η ημερομηνία ειδικής επιθεώρησης (survey), το ιστορικό ταξιδιών, η τρέχουσα ναυλαγορά, οι προβλέψεις των αναλυτών της εκάστοτε εταιρείας και άλλες. Το τίμημα που αποκόμισε το "Conrad" είναι πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, υψηλό.

    Αναφορικά με την πορεία της αγοράς του ξηρού φορτίου, ο κ. Φωτούλης εκτιμά ότι η ζήτηση θα παραμείνει αυξημένη για το υπόλοιπο του 2021 και θα υπερβεί την άνοδο της προσφοράς, το διαθέσιμο, δηλαδή, τονάζ, γεγονός που θα ωθήσει υψηλότερα τα ναύλα.

    Η εκτίμησή του είναι ότι η αποκλιμάκωση της ναυλαγοράς θα λάβει πιθανότατα χώρα το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους, λόγω των καιρικών συνθηκών σε λιμάνια - "κλειδιά" για τον κλάδο, όπως αυτά στη Δυτική Αυστραλία και τη Βραζιλία.

    H Oceanbulk ιδρύθηκε από τον Πέτρο Παππά το 1989 και παρουσιάζει ήπια δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων τα τελευταία χρόνια. 

    Σημειώνεται ότι ο κ. Παππάς είναι ο επικεφαλής της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά, Star Bulk Carriers, η οποία συμπεριλαμβάνεται στις δέκα κορυφαίες ελληνικές ναυτιλιακές, βάσει χωρητικότητας στόλου. Συνολικά, διαχειρίζεται 128 bulk carriers, αξίας περίπου 2,2 δισ. δολαρίων.

    Η πώληση της Prime Gas

    Τα ναυλομεσιτικά reports της τελευταίας εβδομάδας συνδέουν, επίσης, την Prime Gas του Στάθη Τοπούζογλου με την πώληση του LPG carrier, "Gas Ray", χωρητικότητας 34.500 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2003 (στη Νότια Κορέα).

    Παρότι οι περισσότεροι ναυλομεσίτες δεν αναφέρουν τιμή πώλησης, η Xclusiv Shipbrokers προσδιορίζει το τίμημα στα 19,5 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για ικανοποιητικό τίμημα δεδομένης και της ηλικίας του βαποριού.

    Το εν λόγω πλοίο είναι και το παλαιότερο από τα επτά LPG carriers που διαχειρίζεται η Prime Gas, ενώ όλα έχουν κατασκευαστεί σε νοτιοκορεάτικες γιάρδες.

    Ο όμιλος Prime ελέγχει, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του, 41 πλοία, εκ των οποίων - εκτός από τα LPG carriers -  32 είναι product tankers και 2 crude oil tankers.

    Ο κ. Τοπούζογλου είναι ο ιδρυτής του ομίλου, κατέχοντας σήμερα τη θέση του CEO. Παράλληλα, βρίσκεται στην προεδρία του διοικητικού συμβουλίου της First Lease Ship Trust, μίας εισηγμένης εταιρείας στο χρηματιστήριο της Σιγκαπούρης, η οποία διαχειρίζεται tankers. Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι είναι συνιδρυτής και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Energean.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ