Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 28-Σεπ-2021 07:56

    Η νέα κίνηση του Ομίλου Αγγελικούση στην αγορά LNG

    Η νέα κίνηση του Ομίλου Αγγελικούση στην αγορά LNG
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Νέες ναυλώσεις με ενεργειακούς κολοσσούς φέρεται να εξασφάλισε για πλοία του στόλου της η Maran Gas, ο βραχίονας LNG του Ομίλου Αγγελικούση, επικεφαλής του οποίου είναι η Μαρία Αγγελικούση.

    Σύμφωνα με διάφορες ναυλομεσιτικές πηγές, η ναυτιλιακή "σφράγισε" πολυετείς - διάρκειας περίπου επτά ετών - συμφωνίες ναυλώσεων για τρία νεότευκτα LNG carriers (χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο), με ευρωπαϊκές εταιρείες. Παρότι το τίμημα δεν έχει γίνει γνωστό, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ναυλώσεις έκλεισαν περίπου στα 70.000 δολάρια ημερησίως.

    Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη αν κάποιο από τα νεότευκτα έχει παραδοθεί στη Maran. Ένα εξ αυτών πάντως βρίσκεται υπό ναυπήγηση και αναμένεται να είναι έτοιμο το 2022. 

    Επιβεβαιώνεται, έτσι, όπως λένε ναυλομεσίτες στο Capital.gr, ότι οι περισσότερες παραγγελίες της Maran Gas είναι "TC attached", έχουν έτοιμο ναύλο, δηλαδή, κατά την παράδοση του πλοίου.

    Σε αρκετές περιπτώσεις, οι ναυλώσεις αυτές αφορούν μεγάλα ενεργειακά projects. Εν προκειμένω πάντως δεν είναι προς ώρας γνωστό που ακριβώς θα αξιοποιηθούν τα τρία LNG carriers.

    H αγορά

    Η αγορά μεταφοράς LNG είναι ισχυρή, με τα ναύλα σε συμφωνίες ενός έτους για πλοία, χωρητικότητας περίπου 155-160.000 κυβικών μέτρων, να αγγίζουν τα 93.000 δολάρια την ημέρα, σύμφωνα με τον οίκο Fearnleys.

    Στη spot αγορά, η νορβηγική επενδυτική τράπεζα, Cleaves Securities μεταδίδει ότι την προηγούμενη εβδομάδα (20 Σεπτεμβρίου), τα ναύλα στα πλοία τύπου TFDE (tri-fuel diesel electric) έφτασαν τα 54.250 δολάρια την ημέρα, αυξημένα κατά 9% σε ετήσια βάση.

    Οι αναλυτές αναμένουν ισχυρότερα ναύλα στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, με ώθηση από την εποχικότητα και τα περιορισμένα αποθέματα. "Ο Σεπτέμβριος ήταν κάπως υποτονικός, μία τάση που συνεχίστηκε από τον Αύγουστο. Ωστόσο, με την έλευση του Οκτωβρίου αναμένουμε ενισχυμένη δραστηριότητα" λέει στο Capital.gr ο αναλυτής της Howe Robinson Partners, Rajiv Kumar Sharma.


    Όπως εξηγεί, θετικά μηνύματα εκπέμπουν και οι δύο λεκάνες (Ειρηνικού και Ατλαντικού). Από τη μία, προσδοκάται αυξημένη ζήτηση στην Ιαπωνία, στην οποία πιθανότατα θα είναι ψυχρότερη η περίοδος Νοεμβρίου - Φεβρουαρίου, ιδιαίτερα στις βόρειες και ανατολικές περιοχές. Από την άλλη, ο αναλυτής είναι "bullish" και για τα επίπεδα της ζήτησης σε Κίνα και Ευρώπη, λόγω μειωμένων αποθεμάτων.

    Ο στόλος

    Η Maran Gas είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς LNG, ελέγχοντας, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της συνολικά 48 LNG carriers, μέσης ηλικίας σχεδόν 4 ετών, εκ των οποίων τα 9 βρίσκονται υπό ναυπήγηση. Τα 45 από αυτά είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο.

    Με βάση την τελευταία μέτρηση του οίκου VesselsValue (Ιούλιος 2021), η ναυτιλιακή διαθέτει τον ακριβότερο ελληνικό στόλο, με αξία που προσεγγίζει τα 4,75 δισ. δολάρια. 

    Τα LNG carriers είναι πλοία μεγάλης αξίας. Η τιμή ενός νεότευκτου πλοίου αυτού του τύπου, χωρητικότητας 175.000 κυβικών μέτρων, ανέρχεται σε 199 εκατ. δολάρια, όπως αναφέρεται στο τελευταίο report της ναυλομεσιτικής Allied Shipbroking. 

    Νωρίτερα τον Ιούνιο, έγινε γνωστό ότι η Maran Gas επένδυσε περίπου 374 εκατ. δολάρια για να επεκτείνει το ναυπηγικό πρόγραμμα σε πλοία αυτού του τύπου. 

    Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Αγγελικούση έχει δημιουργήσει κοινοπραξία με την κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Κατάρ, Nakilat, στην οποία συμμετέχει με 40%. Μάλιστα, "τρέχουν" και ναυπηγικό πρόγραμμα LNG carriers στη Νότια Κορέα.

    Συνολικά, ο Όμιλος διαχειρίζεται περίπου 149 πλοία, με δραστηριότητα σε όλους τους βασικούς κλάδους.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ