Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 13-Σεπ-2021 13:41

    Πλοίο 15ετίας πουλά η Navios της Α. Φράγκου

    Ελληνική ναυτιλιακή παρήγγειλε τρία νέα 'πράσινα' πλοία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Ένα από τα παλαιότερα πλοία του στόλου της "ξεφορτώθηκε" ο ναυτιλιακός "γίγαντας" της Αγγελικής Φράγκου, Navios Maritime Partners.

    Ο λόγος για το bulk carrier, τύπου panamax "Navios Altair I", χωρητικότητας 74.475 dwt και κατασκευής 2006. Σύμφωνα, λοιπόν, με διάφορους ναυλομεσιτικούς οίκους, το εν λόγω πλοίο πουλήθηκε έναντι 13,9 εκατ. δολαρίων.

    Μάλιστα, όπως λένε ναυλομεσιτικές πηγές στο Capital.gr, το πλοίο θα μπορούσε να πουληθεί και σε υψηλότερο τίμημα, αν δεν είχε προγραμματισμένη ειδική επιθεώρηση τον προσεχή Δεκέμβριο και δεν είχε ναυπηγηθεί στην Κίνα. 

    Συνήθως, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ένα κινεζικό πλοίο πωλείται 1-3 εκατ. δολάρια χαμηλότερα, ανάλογα με το ναυπηγείο, στο οποίο κατασκευάστηκε. Αυτό συμβαίνει, διότι - επί το πλείστον - τα κινεζικά είναι πιο οικονομικά στην κατανάλωση. Παράλληλα, τα ιαπωνικά, για παράδειγμα, είναι ακριβότερα, διότι τα ναυπηγεία της χώρας είναι εξαιρετικά λεπτομερή στη διαδικασία της κατασκευής.

    Ένα παρόμοιων προδιαγραφών πλοίο, νεότερο κατά ένα έτος, "άλλαξε χέρια" πριν από περίπου ένα μήνα, έναντι 13 εκατ. δολαρίων, δείγμα του ρυθμού με τον οποίο ενισχύονται οι τιμές στην αγορά μεταχειρισμένων bulk carriers, λόγω των ιδιαίτερα υψηλών ναύλων στον κλάδο. Η μέση τιμή της τελευταίας πενταετίας για ένα panamax 15 ετών είναι 8,9 εκατ. δολάρια.

    Τον περασμένο Ιούλιο η ναυτιλιακή είχε ανακοινώσει και την πώληση του "Navios Azalea" (χωρητικότητας 74.579 dwt και κατασκευής 2005), αποκομίζοντας 12,7 εκατ. δολάρια.

    Ο όμιλος της κας Φράγκου βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος το προηγούμενο διάστημα, καθώς λίγους μήνες μετά την απορρόφηση του βραχίονα containerships, η Navios Maritime Partners έθεσε υπό τον έλεγχό της και την Navios Maritime Acquisition, η οποία διαχειρίζεται στόλο tankers.

    Ως απότοκο του deal, η ναυτιλιακή διαθέτει πλέον περισσότερα από 140 πλοία (bulkers, containerships και tankers) και είναι η μεγαλύτερη του κλάδου στη Wall Street, βάσει μεγέθους του στόλου, η αξία του οποίου προσεγγίζει τα 4,2 δισ. δολάρια.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ