Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 10-Σεπ-2021 08:08

    Γιατί ο όμιλος Τσάκου προχωρά σε πωλήσεις tankers

    Γιατί ο όμιλος Τσάκου προχωρά σε πωλήσεις tankers
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Σε συζητήσεις για την πώληση έξι δεξαμενόπλοιων βρίσκεται η Τsakos Energy Navigation, συμφερόντων του Νικόλα Τσάκου, σύμφωνα με πληροφορίες από ναυλομεσιτικούς κύκλους.

    Πρόκειται για έξι MR (medium range) tankers, τα οποία μεταφέρουν προϊόντα που προέρχονται από τη διύλιση του αργού πετρελαίου (product tankers). Τα εν λόγω πλοία ναυπηγήθηκαν το 2005 στη Νότια Κορέα και είναι από τα παλαιότερα του στόλου της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακής.

    Σημειώνεται ότι από τον περασμένο Μάρτιο, κατά την τότε ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2020, οι αναλυτές της εταιρείας είχαν επισημάνει ότι στόχος είναι η παραχώρηση των πλοίων δεύτερης γενιάς και ιδιαιτέρως των product tankers.

    Το Capital.gr ζήτησε ένα σχόλιο από τη ναυτιλιακή, αλλά δεν έλαβε ακόμη κάποια απάντηση.

    Ναυλαγορά και αξίες

    Τα ναύλα στα tankers παραμένουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Στην αγορά spot, τα MR tankers κερδίζουν, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Allied Shipbroking, περίπου 7.702 δολάρια την ημέρα (στοιχεία μέχρι 3 Σεπτεμβρίου), ποσό μειωμένο κατά 11,4% σε εβδομαδιαία βάση. Ωστόσο, σε επιμέρους διαδρομές, καταγράφονται αρνητικά ναύλα. Ο μέσος όρος των ναύλων για τα συγκεκριμένα πλοία διαμορφωνόταν πέρυσι σε 17.604 δολάρια την ημέρα. 

    Την ίδια ώρα, όμως, οι τιμές στη second hand αγορά είναι ικανοποιητικές για όσους επιδιώκουν να παραχωρήσουν τονάζ. Ένα MR tanker 15ετίας κοστίζει σήμερα περίπου 12-12,5 εκατ. δολάρια, όταν η μέση τιμή των τελευταίων πέντε ετών είναι τα 11 εκατ. δολάρια. Συνολικά η τιμή ενός τέτοιου πλοίου έχει αυξηθεί κατά 6% σε ετήσια βάση.

    "Ο κλάδος των MR tankers προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς καταγράφει μία κάπως πιο σταθερή πορεία από τα υπόλοιπα μεγέθη, σε επίπεδο εσόδων", σημειώνουν οι αναλυτές της Allied.

    Στρατηγική ανανέωσης

    Στα τέλη Ιουνίου, ναυλομεσίτες είχαν συνδέσει την Tsakos με την παραγγελία τεσσάρων tankers, διπλού καυσίμου (dual fuel), με option για δύο ακόμη. Το deal είχε κλείσει στη ζώνη των 70-75 εκατ. δολαρίων για κάθε πλοίο, ενώ υπήρχαν πληροφορίες και για έτοιμο ναύλο με πετρελαϊκή.

    Την παραγγελία επιβεβαίωσαν με δηλώσεις τους σε ξένα ειδησεογραφικά μέσα, τις προηγούμενες ημέρες, πηγές του νοτιοκορεάτικου ναυπηγείου Daehan Shipbuilding, το οποίο φαίνεται πως έχει αναλάβει την κατασκευή.

    Η εισηγμένη εξετάζει προσεκτικά τις νέες εναλλακτικές επιλογές πρόωσης των πλοίων, σχηματίζοντας, μάλιστα, ειδική ομάδα, η οποία επιβλέπει τις εξελίξεις και ανάλογα προτείνει επιχειρηματικά πλάνα.

    Με αυτόν τον τρόπο, προετοιμάζει τις επόμενες κινήσεις στο μέτωπο των ναυπηγήσεων, στοχεύοντας σε "πράσινα" πλοία, ευθυγραμμισμένα με τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

    Συνολικά η TEN διαχειρίζεται, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, 67 πλοία, tankers και LNG carriers.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ