Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 16-Αυγ-2021 07:42

    Τα αυγουστιάτικα deals των Ελλήνων εφοπλιστών

    Τα αυγουστιάτικα deals των Ελλήνων εφοπλιστών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Μπορεί η αυγουστιάτικη ραστώνη να έχει "κόψει" το ρυθμό των αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων πλοίων, ωστόσο οι Έλληνες παραμένουν σε ένα βαθμό δραστήριοι, σφραγίζοντας "έξυπνα" deals.

    Όπως λένε ναυλομεσίτες στο Capital.gr, ο αριθμός των συναλλαγών περιορίζεται παραδοσιακά κατά την καλοκαιρινή περίοδο. "Το τελευταίο διάστημα καταγράφονται 20 συμφωνίες σε εβδομαδιαία βάση, όταν ο μέσος όρος μέχρι στιγμής είναι 42" επισημαίνουν.

    Μέχρι τον Αύγουστο, η αγορά "έτρεχε" με "φρενήρη" ρυθμό, φτάνοντας σε υψηλά τριετίας και παρά την πρόσφατη κάμψη, το ενδιαφέρον αναμένεται να αναθερμανθεί από Σεπτέμβριο.

    Αυτό διότι το ξέσπασμα του κορονοϊού στην Κίνα και οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής στα αγκυροβόλια, ωθούν υψηλότερα τα ναύλα - τα οποία είναι ήδη υψηλά - κινητοποιώντας, έτσι, τους πλοιοκτήτες να αποκτήσουν τονάζ και να τοποθετηθούν καλύτερα στην αγορά.

    "Οι υψηλές τιμές στα ναυπηγεία και ο χρόνος παράδοσης των νεότευκτων μετά από δύο-τρία χρόνια, καθιστούν την επένδυση σε ένα μεταχειρισμένο πλοίο το μόνο τρόπο για να μπει κάποιος εφοπλιστής στην αγορά", σημειώνουν αρμόδιες πηγές.

    Φυσικά, οι πλοιοκτήτες προχωρούν και σε πωλήσεις παλαιότερων πλοίων, προκειμένου να ευθυγραμμίσουν τους στόλους τους με τις νέες "πράσινες" απαιτήσεις.

    Ποιοι είναι δραστήριοι

    Η Safe Bulkers, συμφερόντων του Πόλυ Χατζηιωάννου, συνδέεται με συμφωνία για την απόκτηση capesize (τα μεγάλα πλοία της αγοράς ξηρού φορτίου).

    Η ναυτιλιακή είχε ανακοινώσει πως θα αγοράσει ένα cape, αλλά δεν είχε γνωστοποιήσει ποιο θα είναι, αναφέροντας απλώς ότι θα μετονομαστεί σε "Stelios Y".

    Η ναυλομεσιτική Seasure Shipbroking καταγράφει στο τελευταίο της report πως το εν λόγω πλοίο είναι το "Yumetamou", χωρητικότητας 181.400 dwt και κατασκευής 2012, το οποίο φαίνεται πως αποκτήθηκε έναντι 32,3 εκατ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με τη VesselsValue, το πλοίο αξίζει 32,7 εκατ. δολάρια. Σημειώνεται ότι τα deals για δεκαετή capes κλείνουν, όπως αναφέρουν ναυλομεσίτες, στα 31 εκατ. δολάρια.

    H εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία υλοποιεί στρατηγική ανανέωσης του στόλου της, ο οποίος αποτελείται από περισσότερα από 40 bulkers.

    Παράλληλα, η ιδιωτική εταιρεία του κ. Χατζηιωάννου, φέρεται να πούλησε το panamax "Lemessos Queen", χωρητικότητας 76.565 dwt και κατασκευής 2008. Το τίμημα διαμορφώθηκε κοντά στα 18 εκατ. δολάρια και θεωρείται υψηλό. Panamaxes 15ετίας πωλούνται σε γενικές γραμμές γύρω στα 17 εκατ. δολάρια.

    Στα δεξαμενόπλοια, η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου συνδέεται με την πώληση ενός εκ των παλαιότερων πλοίων του στόλου της. 

    Ο λόγος για το aframax "Seafalcon", χωρητικότητας 112.700 dwt και κατασκευής 2002. Το deal έκλεισε στα 13,5 εκατ. δολάρια, ποσό αρκετά υψηλό. Η VesselsValue αποτιμά το πλοίο στα 12 εκατ. δολάρια.

    Η ναυτιλιακή δραστηριοποιείται σε όλους τους βασικούς κλάδους και ελέγχει περισσότερα από 100 πλοία.

    Κερδίζουν 80.000 δολάρια την ημέρα

    Την ίδια ώρα, τα υψηλά ναύλα στις αγορές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και χύδην ξηρού φορτίου αποφέρουν ισχυρά κέρδη στην ελληνική εφοπλιστική κοινότητα.

    Για παράδειγμα, η Lomar Shipping, συμφερόντων του Γιώργου Λογοθέτη, ναύλωσε, με βάση ναυλομεσίτες, το containership "Queen Esther", χωρητικότητας 2.194 TEUs και κατασκευής 2016, για ένα χρόνο, στα 80.000 δολάρια την ημέρα. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, ελέγχει 66 πλοία, containerships, bulkers και tankers.

    Στο ξηρό φορτίο, ξεχωρίζει η συμφωνία της Tsakos Shipping & Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου για το "Manousos P", panamax, χωρητικότητας 82.500 dwt και κατασκευής 2008. Η ναύλωση αφορά περίοδο επτά μηνών και το τίμημα ανέρχεται σε 29.000 δολάρια ημερησίως. Με βάση τα στοιχεία που αναφέρονται στην ιστοσελίδα της, η εταιρεία διαχειρίζεται 98 πλοία, με δραστηριότητα σε όλους τους κύριους ναυτιλιακούς κλάδους.

    Διαβάστε επίσης:

    - Γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν μανιωδώς πλοία και τον Ιούλιο

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ