Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 08-Αυγ-2021 08:19

    Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι των εκπτώσεων

    Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι των εκπτώσεων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Ο Ιούλιος, όπου τα καταστήματα δούλεψαν όλες τις ημέρες, ήταν για τα Attica Πολυκαταστήματα ο 6ος καλύτερος μήνας την τελευταία 8ετία. Ο τζίρος που πραγματοποίησε η εταιρεία τον πρώτο μήνα των εκπτώσεων ήταν 18% υψηλότερος σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Αποτέλεσμα σε επίπεδο επταμήνου, οι πωλήσεις της Attica Πολυκαταστήματα -σε αυτές δεν συμπεριλαμβάνεται ο τζίρος του e-shop- άγγιξαν τα 67 εκατ. ευρώ, από 70 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι και 106 εκατ. ευρώ που ήταν το επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου του 2019. Με τον μέσο ημερήσιο τζίρο να διαμορφώνεται εφέτος, όπου τα καταστήματα δούλεψαν το επτάμηνο πολύ λιγότερες ημέρες σε σχέση με πέρυσι και το 2019 να διαμορφώνεται στα 603.000 ευρώ, από 554.000 ευρώ πέρυσι και 589.000 ευρώ το 2019. 

    Το χαμένο έδαφος της περσινής χρονιάς όπου το λιανεμπόριο ένδυσης υπολειτούργησε ανακτά και η εταιρεία ρούχων και αξεσουάρ ALTEX, γνωστή με τα brands Funky Buddha και Garage55. Το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 17,8%, ενώ το δεύτερο τρίμηνο, μετά το σταδιακό άνοιγμα όλων των δραστηριοτήτων, ο τζίρος της έχει καταγράψει ανάπτυξη 45,13% έναντι του 2020 και 12% έναντι του 2019. Σε επίπεδο EBITDA καταγράφηκε αύξηση 700% έναντι του 2020 και 2.700% έναντι του 2019. 

    Ανοδικά κινούνται και τα μεγέθη της σουηδικής H&M. Με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία το δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρήσης οι πωλήσεις της στην Ελλάδα ενισχύθηκαν κατά 36% σε σουηδικές κορώνες ή 46% σε ευρώ. 

    Αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος στην αγορά ένδυσης η οποία κινείται με δύο ταχύτητες. Διότι εκτός από τα Attica Πολυκαταστήματα και brands όπως η ALTEX και η H&M, υπάρχει και η μεσαία κατηγορία που συνεχίζει λόγω και του μίγματος των προϊόντων που πουλά και του κοινού στο οποίο απευθύνεται να εμφανίζει καθίζηση πωλήσεων, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου.

    "Το πρώτο 15ημερο του Ιουλίου οπότε και ξεκίνησαν οι εκπτώσεις η αγορά εμφάνιζε κάποια σημάδια ανάκαμψης. Από το δεύτερο 15ημερο του Ιουλίου τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα”, λέει στο Capital.gr ο κ. Γιώργος Καρανίκας. Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ αναμένει ανάκαμψη της κίνησης μετά τις 15 Αυγούστου, ωστόσο μέχρι στιγμής το κοντέρ στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης γράφει απώλειες -50% σε σχέση με το 2019. Για το σύνολο της χρονιάς ο ίδιος κρατά μικρό καλάθι δηλώνοντας πως "όσο υπάρχουν περιοριστικά μέτρα δεν υπάρχει περίπτωση να βελτιωθούν τα πράγματα” ενώ εκτιμά πως όσοι έμποροι δεν προσαρμοστούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα μείνουν πίσω. 

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ