Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 02-Αυγ-2021 08:42

    H IKEA έρχεται πιο κοντά με αφετηρία το κέντρο του Πειραιά

    Η ΙΚΕΑ κατεβαίνει στο κέντρο και αλλάζει τα πάντα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    H ΙΚΕΑ, εταιρεία του ομίλου FOURLIS, ακολουθώντας μία omnichannel προσέγγιση εγκαινίασε το πρώτο κατάστημα του γνωστού brand εντός του αστικού ιστού, ώστε να γίνει πιο προσβάσιμη και να διευκολύνει ακόμα περισσότερο τους καταναλωτές που αναζητούν ευκολία και εξοικονόμηση χρόνου. Το πρώτο κατάστημα "νέας γενιάς" λειτουργεί ήδη στον Πειραιά και οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τα πάντα για το σπίτι ακόμη πιο κοντά τους ενώ μια σειρά "ανοιγμάτων" θα ακολουθήσουν μέσα στο 2021. Ποιος όμως ήταν ο λόγος που ο όμιλος αποφάσισε να κατέβει στο κέντρο, ποια η διαφορά ενός mini IKEA με τα κλασικά καταστήματα του γνωστού brand,  ποια τα σχέδια-πλάνα για το άμεσο μέλλον και πως η πανδημία επηρέασε τις δραστηριότητες του ομίλου; Απαντήσεις σε αυτά και αρκετά ακόμη ερωτήματα δίνει στη συνέντευξη στο Capital.gr ο Παναγιώτης Κατηφόρης Managing Director IKEA για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Βουλγαρία.  

     Παναγιώτης Κατηφόρης, Managing Director IKEA για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Βουλγαρία

    - Τι διάφορες έχει το νέας γενιάς IKEA από ένα παραδοσιακό, και ποιους σκοπούς της αλυσίδας σας εξυπηρετεί;

    To κατάστημα ΙΚΕΑ που εγκαινιάσαμε πρόσφατα στο κέντρο του Πειραιά αποτελεί το πρώτο του είδους του - "νέας γενιάς" - στην Ελλάδα και είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για αυτό. Πρόκειται για ένα στρατηγικό άνοιγμα στην ελληνική αγορά που προέκυψε μετά από εκτεταμένη έρευνα ετών, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του Ομίλου FOURLIS και στόχο έχει να κάνει την ΙΚΕΑ ακόμα πιο προσβάσιμη στους καταναλωτές, κάνοντάς την μέρος της καθημερινότητάς τους.

    Η ειδοποιός διαφορά των καταστημάτων ΙΚΕΑ "νέας γενιάς", είναι πρωτίστως η τοποθεσία τους. Σε αντίθεση με τα καταστήματα που έχει συνηθίσει το καταναλωτικό κοινό ως τώρα, ο νέος τύπος καταστημάτων σχεδιάστηκε για να λειτουργήσει στην καρδιά των αστικών κέντρων, εκεί που ζουν, εργάζονται και μετακινούνται οι πελάτες μας, προσφέροντας ανεξάντλητη έμπνευση, ταχύτητα και ευελιξία.

    Το νέο κατάστημα στον Πειραιά, όπως και τα υπόλοιπα που θα ακολουθήσουν, δημιουργήθηκαν με στόχο να χαρίσουν στους επισκέπτες μια νέα εμπειρία ΙΚΕΑ, σε λίγα μόλις βήματα. Σε ένα κατάστημα "νέας γενιάς"  μπορούν οι πελάτες μας ανά πάσα στιγμή να βρουν αυτό που ψάχνουν, εύκολα και αποτελεσματικά: από είδη επίπλωσης, διακόσμησης και αποθηκευτικές λύσεις, μέχρι νέες γευστικές εμπειρίες στο Εστιατόριο ΙΚΕΑ ή τη Γωνία Σουηδικών Γεύσεων.

    - Θα υπάρξουν και αλλά τέτοια καταστήματα και αν ναι σε ποιες γεωγραφικές περιοχές;

    Το νέο κατάστημα στον Πειραιά σηματοδοτεί την αρχή του πλάνου ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων ΙΚΕΑ, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες αγορές που έχει παρουσία ο Όμιλος FOURLIS. Στο προσεχές διάστημα θα ανακοινωθούν τα νέα ανοίγματα, εντός κι εκτός Αττικής.

    IKEA Πειραιάς

     

    ΙΚΕΑ Πειραιάς

    - Τα μεγάλα σας καταστήματα θα διατηρηθούν ως έχουν ή θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες σας στο logistics;

    Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι ο νέος τύπος καταστημάτων έρχεται να συμπληρώσει, κι όχι να αντικαταστήσει τα υπάρχοντα καταστήματα ΙΚΕΑ, προσφέροντας στους καταναλωτές ένα διαφορετικό φυσικό σημείο επαφής με τη μάρκα, το οποίο έχει διαμορφωθεί για να εξυπηρετεί τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Για παράδειγμα, το νέο κατάστημα στον Πειραιά δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει τους κατοίκους του Πειραιά και των γύρω περιοχών, προσφέροντάς τους ένα εναλλακτικό σημείο αγορών, πέραν του καταστήματος ΙΚΕΑ στον Κηφισό. Οι ρυθμοί της καθημερινότητας, ακόμα και στις παρούσες συνθήκες, είναι εξαιρετικά γρήγοροι και απαιτητικοί. Αυτό μεταφράζεται σε ανάγκη για ευκολία πρόσβασης και ταχύτερη πραγματοποίηση αγορών για τους καταναλωτές. Τα καταστήματα "νέας γενιάς" έρχονται, λοιπόν, ως απάντηση σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, με στόχο να προσφέρουν μια καλύτερη καθημερινότητα για τους επισκέπτες τους.

    - Ποια τα σχέδια σας για το άμεσο μέλλον; 

    Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε εν μέσω μιας γενικότερης προσπάθειας μετασχηματισμού και ανανέωσης της ΙΚΕΑ και κατ’ επέκταση του Ομίλου FOURLIS. Οι συνθήκες στις οποίες καλούμαστε να υλοποιήσουμε το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης που έχουμε σχεδιάσει είναι πραγματικά πρωτόγνωρες, όμως είμαστε αισιόδοξοι πως θα καταφέρουμε να προχωρήσουμε βάσει χρονοδιαγράμματος. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε το πλάνο επενδύσεων στις χώρες που δραστηριοποιούμαστε –παραμένοντας σταθερός πυλώνας ανάπτυξης και ενίσχυσης της εθνικής οικονομίας, μέσα από την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου μας στον κλάδο του λιανικού εμπορίου.

    - Πως έχουν επηρεάσει τα lockdowns τη δραστηριότητα σας;

    Έχουμε τη δυνατότητα να συνεχίσουμε να επενδύουμε σταθερά και με αισιοδοξία στην ανοδική πορεία της αγοράς και προσβλέπουμε σε ακόμα ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης, πάντα με συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Κατά τη διάρκεια των lockdowns ενισχύθηκαν  οι επενδύσεις του Ομίλου σε logistics που ξεπερνούν τα 15 εκατ. ευρώ το διάστημα 2020 και 2021, καθώς και η δυνατότητα πρόσβασης του πελάτη μας μέσω ενός "πολυκαναλικού- Omnichannel" συστήματος που περιλαμβάνει μεγάλα καταστήματα, καταστήματα νέας γενιάς, e-shop και εφοδιαστική αλυσίδα με προηγμένης τεχνολογίας μηχανήματα.

    - Πώς έχει, αν έχει, αλλάξει τον τελευταίο χρόνο το "καλάθι" τόσο σε επίπεδο αξίας όσο και σε επίπεδο μείγματος;

    Το καλάθι σε επίπεδο αξίας παραμένει στα επίπεδα που διαμορφώθηκαν την περίοδο της οικονομικής ύφεσης στη χώρα μας. Από πλευράς μείγματος έμφαση στην περίοδο της πανδημίας δόθηκε στις αγορές για το υπνοδωμάτιο, για την οργάνωση και την αποθήκευση και για την δημιουργία γραφείου στο σπίτι.

    - Οι online πωλήσεις επηρεάζουν τον επενδυτικό σας σχεδιασμό; (δίκτυο και μοντέλο καταστήματος, logistics, κλπ)

    Το 2020 προχωρήσαμε σε σημαντικές επενδύσεις όπως το νέο μικρού μεγέθους, 8.000 τμ κατάστημα ΙΚΕΑ στη Βάρνα της Βουλγαρίας. Μέσα στο 2ο κύμα της πανδημίας σχεδιάσαμε τη "νέα γενιά" καταστημάτων ΙΚΕΑ, περίπου 2.000 τμ. Το πρώτο λειτουργεί στον Πειραιά, ενώ θα ακολουθήσει ένα στην Αθήνα και ένα στη Σόφια.

    Η δυνατότητα του καταναλωτή μέσω ενός πολυκαναλικού συστήματος που περιλαμβάνει τα φυσικά καταστήματα κάθε μορφής, σε συνδυασμό με το e-commerceκαι την αναβαθμισμένη εφοδιαστική αλυσίδα μέσω των Logistic Centers στα οποία έχουμε επενδύσει, πιστεύουμε ότι είναι το κλειδί για το σύγχρονο λιανεμπόριο.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ