Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 28-Ιουλ-2021 14:45

    Costamare: Ράλι αγορών στο ξηρό φορτίο και κέρδη-ρεκόρ το πρώτο εξάμηνο

    Costamare: Ράλι αγορών στο ξηρό φορτίο και κέρδη-ρεκόρ το πρώτο εξάμηνο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Ακάθεκτη συνεχίζει τις αγορές πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, μεγεθύνοντας το στόλο της μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, όπως γνωστοποίησε κατά τη σημερινή ανακοίνωση αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου.

    Συγκεκριμένα, μετά τις νέες αγορές, αριθμεί πλέον 37 bulk carriers, χωρητικότητας 32.000 - 85.000 dwt και μέσης ηλικίας 10 ετών. Η εταιρεία έχει παραλάβει μέχρι σήμερα 14 πλοία, ενώ τα υπόλοιπα θα παραδοθούν έως το τέλος του έτους. Υπενθυμίζεται ότι η ναυτιλιακή δραστηριοποιείτο αποκλειστικά στα containerships, διαθέτοντας 81 πλοία αυτού του τύπου. Το άνοιγμα στο ξηρό φορτίο έγινε γνωστό στα μέσα Ιουνίου.

    Από τα 37 bulkers, τα 16 είναι handysizes, 13 supramaxes, τέσσερα kamsarmaxes, δύο panamaxes και δύο ultramaxes.

    "Οι νέες προσθήκες στο ξηρό φορτίο είναι απόρροια της απόφασής μας να επενδύσουμε σε έναν κλάδο, στον οποίο η προσφορά είναι περιορισμένη λόγω χαμηλού βιβλίου παραγγελιών και η ζήτηση στηρίζεται από τα αυξημένα πακέτα χρηματοδότησης για υποδομές και την ενισχυμένη κατανάλωση εμπορευμάτων" σχολίασε ο CFO της ναυτιλιακής, Γρηγόρης Ζήκος.

    Ναυλώσεις με 70.000 δολάρια την ημέρα

    Αναφορικά με την αγορά των containerships, ο κ. Ζήκος σημείωσε ότι "η ανάκαμψη, η οποία ξεκίνησε στο δεύτερο μισό του περασμένου έτους συνεχίζεται και φέτος, με ώθηση από το ευνοϊκό ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης. Η ισχυρή καταναλωτική ζήτηση, τα χαμηλά επίπεδα αποθεμάτων και οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν ως αποτέλεσμα ναυλώσεις ρεκόρ με μεγάλη διάρκεια".

    Ανάμεσα στις ναυλώσεις που "σφράγισε" η εταιρεία το προηγούμενο διάστημα ξεχωρίζουν οι συμφωνίες για τα "Cosco Guangzhou" και "Cosco Ningbo" (χωρητικότητας 9.469 TEUs και κατασκευής 2006) για μία περίοδο 36 έως 39 μηνών, με εκκίνηση το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο του 2022. Τα μέσα ημερήσια ναύλα θα ανέλθουν στα 72.700 δολάρια.

    Ισχυρή κερδοφορία

    Η ναυτιλιακή επωφελήθηκε από τη "hot" αγορά των containerships και κατέγραψε ισχυρά κέρδη.

    Ειδικότερα, τα έσοδα από ταξίδια ανήλθαν στα 293,4 εκατ. δολάρια στο πρώτο εξάμηνο του 2021 έναντι 233,2 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

    Παράλληλα, τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 158,7 εκατ. δολάρια από ζημιές 43,4 εκατ. δολαρίων το περσινό πρώτο μισό.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ