Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 20-Ιουλ-2021 07:47

    Πόσα πλοία παρήγγειλαν οι Έλληνες εφοπλιστές το α' εξάμηνο 2021

    Πόσα πλοία παρήγγειλαν οι Έλληνες εφοπλιστές το α' εξάμηνο 2021
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Υπερδιπλάσιο αριθμό πλοίων παρήγγειλαν το πρώτο εξάμηνο του 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, επενδύοντας κατά κύριο λόγο στα δεξαμενόπλοια.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, στο πρώτο μισό του έτους τοποθετήθηκαν 88 παραγγελίες νέων πλοίων από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, αξίας άνω των 5 δισ. δολαρίων. Πρόκειται για αύξηση 151,43% από τις μόλις 35 παραγγελίες του περσινού πρώτου μισού. Σημειώνεται ότι το report περιλαμβάνει επιβεβαιωμένες συμφωνίες και όχι εκκρεμείς παραγγελίες ή πλοία υπό το δικαίωμα άσκησης option.

    Οι "Greeks" έδειξαν ιδιαίτερη προτίμηση στα tankers, παρά την υποτονική ναυλαγορά, ενώ αρκετοί στράφηκαν σε πλοία μεταφοράς LPG. Συγκεκριμένα, εκ των 88 παραγγελιών, 35 αφορούσαν tankers, 17 LPG carriers, 15 bulk carriers, 14 containerships και 7 LNG carriers.

    Ωστόσο, παρά την "εκρηκτική" αύξηση σε επίπεδο εξαμήνου, οι ελληνικές παραγγελίες του Ιουνίου επέστρεψαν σε μονοψήφια επίπεδα για πρώτη φορά από τον Ιανουάριο. Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα, η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα επένδυσε σε 9 νεότευκτα πλοία, δαπανώντας περίπου 578 εκατ. δολάρια. Το Μάιο, οι Έλληνες είχαν τοποθετήσει 17 παραγγελίες.

    Στα ύψη οι τιμές στα ναυπηγεία

    Αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι ο ρυθμός παραγγελιών θα υποχωρήσει σταδιακά τους επόμενους μήνες, καθώς η αύξηση των τιμών χάλυβα έχει ανεβάσει αντίστοιχα το κόστος της επένδυσης στα ναυπηγεία.

    Ενδεικτικά, η παραγγελία ενός μεγάλου bulk carrier, τύπου capesize, αποτιμάται σήμερα, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Allied Shipbroking (στοιχεία μέχρι 9 Ιουλίου) στα 59,5 εκατ. δολάρια, έναντι 57 εκατ. δολαρίων μία εβδομάδα πριν, ενώ η μέση τιμή την τελευταία πενταετία ανέρχεται στα 47,8 εκατ. δολάρια.

    Στα δεξαμενόπλοια, η τιμή ενός νεότευκτου VLCC έχει "σκαρφαλώσει" σήμερα σε υψηλό πέντε ετών, αγγίζοντας τα 99,5 εκατ. δολάρια. Στις αρχές Ιουλίου η αντίστοιχη τιμή ήταν 95 εκατ. δολάρια.

    Σε αυτό το πλαίσιο, αρκετές εταιρείες αποφεύγουν να επενδύσουν σε νεότευκτα και προτιμούν να αποκτήσουν μεταχειρισμένο τονάζ, ώστε, μεταξύ άλλων, να το τοποθετήσουν άμεσα στη ναυλαγορά. Βέβαια οι τιμές έχουν πάρει την ανιούσα και στη second hand αγορά, αλλά σίγουρα είναι περισσότερο προσιτές από τη ναυπήγηση.

    Έτος ρεκόρ το 2021


    Σε κάθε περίπτωση, το 2021 αποδεικνύεται έτος ρεκόρ για τις ναυπηγήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, με την πλειονότητα των επενδύσεων να κατευθύνονται στα containerships.

    Με οδηγό την εξαιρετική ναυλαγορά, πλοιοκτήτες και ναυλωτές διοχετεύουν το κεφάλαιο που έχουν συγκεντρώσει στα ναυπηγεία, προκειμένου να ενισχύσουν και να ανανεώσουν τους στόλους τους.

    Συνολικά το πρώτο εξάμηνο η Golden Destiny κατέγραψε 815 παραγγελίες νέων πλοίων παγκοσμίως. Το ίδιο διάστημα πέρυσι, είχαν τοποθετηθεί 378 παραγγελίες.

    Ισχυρή παρουσία στην αγορά διαθέτουν από την αρχή του έτους οι Κινέζοι. Μόνο τον Ιούνιο, παρήγγειλαν 32 πλοία, έναντι 1,4 δισ. δολαρίων, καλύπτοντας, έτσι, το 26% της συνολικής ναυπηγικής δραστηριότητας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ