Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 02-Ιουλ-2021 08:40

    Πώς οι ανατιμήσεις πρώτων υλών χτυπούν και τα ναυπηγεία

    Πώς οι ανατιμήσεις πρώτων υλών χτυπούν και τα ναυπηγεία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Σημαντικές ελλείψεις σε πρώτες ύλες διαπιστώνουν ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή ναυτιλιακού εξοπλισμού και τη ναυπηγοεπισκευή, ως απόρροια των διαταραχών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.

    "Πρόκειται σίγουρα για μία δύσκολη κατάσταση. Πιθανότατα τώρα εισερχόμαστε στην πραγματική κρίση", επισημαίνει στο Capital.gr στέλεχος ελληνικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στο ναυτιλιακό εξοπλισμό.

    Όπως εξηγεί, το κόστος εισαγωγών από την Ασία έχει "εκτοξευτεί". "Για να φέρεις ένα container από την Κίνα, πληρώνεις πλέον 7.000 - 8.000 ευρώ, όταν το προηγούμενο διάστημα κόστιζε 1.500 ευρώ". 

    Η κατάσταση αυτή έχει επιφέρει ελλείψεις σε πρώτες ύλες και ηλεκτρονικό εξοπλισμό (πλακέτες, plc κλπ). "Υπάρχουν εταιρείες - κολοσσοί, οι οποίοι μας λένε ότι δεν ξέρουν αν θα μπορούν να παραδώσουν εγκαίρως τις παραγγελίες μας ή τις ακυρώνουν" τονίζεται χαρακτηριστικά.

    Την ίδια ώρα, καταγράφεται μεγάλη αύξηση στις τιμές των βιομηχανικών μετάλλων, με αυτήν του χαλκού να έχει φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ.

    Πρόσθετες προκλήσεις

    Το παραπάνω πρόβλημα έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά από προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κλάδοι ναυπήγησης και ναυτιλιακού εξοπλισμού στην Ελλάδα και γενικότερα στην Ευρώπη.

    Η βασικότερη από αυτές είναι ο ισχυρός ανταγωνισμός από τις χώρες της Ασίας.

    Από τη μία, τα ασιατικά ναυπηγεία είναι η νούμερο 1 επιλογή των εφοπλιστών, περικόπτοντας τη δραστηριότητα των υποδομών στην Ευρώπη.

    Aπό την άλλη οι συνθήκες προστατευτισμού που δημιουργούν σε πολλές περιπτώσεις τα εκεί κράτη, δυσκολεύουν την πρόσβαση των Ευρωπαίων κατασκευαστών εξοπλισμού.

    Σε αυτό το πλαίσιο, οι δύο κλάδοι ζητούν την εφαρμογή οριζόντιων μέτρων στήριξης από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να υποχωρήσει ο άνισος ανταγωνισμός που δημιουργείται μέσω - και - των επιδοτήσεων από τις χώρες της Ασίας.

    Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχουν ορισμένες ελληνικές εταιρείες που έχουν κατορθώσει να συμπεριληφθούν στη λίστα κατασκευαστών των ασιατικών ναυπηγείων, βασιζόμενες στα ποιοτικά και σε καλές τιμές προϊόντα τους.

    Τέλος, ένα καίριο ζήτημα είναι η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, που προκύπτει από τη μειωμένη προσφορά, αλλά και τις ελλιπείς υποδομές.

    Έτσι, οι ελληνικές εταιρείες των δύο κλάδων ζητούν α) εκπαίδευση καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής των εργαζομένων, μέσω επιμορφωτικών σεμιναρίων, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται μέρα με τη μέρα και β) ανάπτυξη περισσότερων τεχνικών σχολών σε όλη τη χώρα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ