Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 01-Ιουλ-2021 08:37

    Τα covid κέρδη της Κωτσόβολος και πώς τα πέτυχε

    Τα covid κέρδη της Κωτσόβολος και πώς τα πέτυχε
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Με αύξηση πωλήσεων 7,6% στα 579 εκατ. ευρώ -2 στα 10 ευρώ είναι B2B τζίρος-, κέρδη 20,9 εκατ. ευρώ, EBITDA 43,8 εκατ. ευρώ και υπερδιπλάσια ταμειακά διαθέσιμα 76,6 εκατ. ευρώ, η Κωτσόβολος ήταν από τους κερδισμένους της πανδημίας. 

    Παρά το γεγονός ότι το φυσικό δίκτυο των καταστημάτων της, όπως και του ανταγωνισμού της, υπολειτούργησε λόγω των lockdowns, η αλυσίδα κατάφερε, στη χρήση Μάϊος 2020 - Απρίλιος 2021, να καλύψει το κενό μέσω των εναλλακτικών δικτύων πωλήσεων της, δηλαδή του online καταστηματός της -90 εκατ. επισκέψεις και αύξηση 180% των πωλήσεων- και του τηλεφωνικού της κέντρου -ο τζίρος αυξήθηκε 221%. 

    Ωστόσο ο βασικός λόγος αυτής της ανάπτυξης, πρέπει να αναζητηθεί στην ανάγκη των καταναλωτών να διασυνδεθούν με τον έξω κόσμο, αναβαθμίζοντας τις ηλεκτρονικές τους συσκευές, οι πωλήσεις των οποίων κράτησαν τον τζίρο της συνολικής αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στα 2 δισ. ευρώ. 

    Στην Κωτσόβολος οι πωλήσεις της κατηγορίας computing αυξήθηκαν 33% και οι πωλήσεις συσκευών κινητής τηλεφωνίας 32%, πριμοδοτούμενες αφενός από τα smartphones και αφετέρου από τα tablets και του προγράμματος "Ψηφιακή Μέριμνα”. 

    Για το άμεσο μέλλον, δηλαδή για τη φετινή χρονιά, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος - Dixons South East Europe Γιάννης Βασιλάκος εμφανίζεται αισιόδοξος εκτιμώντας ότι: "θα είναι μια πολύ επιτυχημένη χρονιά” για την αλυσίδα. Όσο για το μέλλον, εκτιμά ότι στην επόμενη διετία θα υπάρξουν ανακατατάξεις με κλείσιμο αλυσίδων και δικτύων.

    Ίσως αυτός είναι ο λόγος που η Κωτσόβολος - Dixons South East Europe δεν δείχνει ενδιαφέρον για ανάπτυξη των πωλήσεών της μέσω κάποιας εξαγοράς, πιθανότατα διότι εκτιμά ότι θα καλύψει αυτό το κενό και θα απορροφήσει αυτόν τον ορφανό τζίρο. 

    Τζίρο όμως αναζητά στο εξωτερικό. Πρώτος σταθμός είναι η Κύπρος, όπου η αλυσίδα εγκαινιάζει τα πρώτα φυσικά καταστήματα της σε Λευκωσία και Λεμεσό, το τηλεφωνικό κέντρο και το ηλεκτρονικό της κατάστημα στις αρχές Ιουλίου. Από την Κύπρο προσβλέπει να βάλει στα ταμεία της μέσα στην επόμενη πενταετία επιπλέον 50 εκατ. ευρώ, ενώ ο επόμενος σταθμός επέκτασης θα είναι κάποια χώρα των Βαλκανίων. 

    Αναφορικά με τη νέα κανονικότητα, η Κωτσόβολος στοχεύει να μεταφέρει στα εναλλακτικά κανάλια 30-35% του τζίρου της, το 88% του οποίου προ πανδημίας γινόταν από το φυσικό δίκτυο. Tο υπόλοιπο θα μείνει στα καταστήματα, όσα είναι βιώσιμα, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκος σημειώνοντας ότι η επισκεψιμότητα είναι 25% χαμηλότερα από πέρυσι ενώ τα εναλλακτικά κανάλια κινούνται με αύξηση 30%.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ