Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 05-Ιουλ-2021 10:16

    Παπουτσάνης: Το καραβάκι που έγινε... υπεραιωνόβιο

    Παπουτσάνης: Το καραβάκι που έγινε... υπερωκεάνιο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στηριζόμενη κυρίως στη μονοκαλλιέργεια της ελιάς, στην ανάπτυξη της βιομηχανίας και στις εμπορικές σχέσεις με τα μικρασιατικά παράλια, η οικονομική και αστική ανάπτυξη της Λέσβου έφθασε στο απόγειο της τον 19ο αιώνα και στις αρχές του 20ου. 

    Εκεί, το 1870, δηλαδή πριν από ενάμιση αιώνα, ο οραματιστής επιχειρηματίας Δημήτρης Παπουτσάνης, κατασκεύασε το πρώτο ατμοκίνητο εργοστάσιο παραγωγής ελαιόλαδου και σαπώνων και έβαλε τα θεμέλια της ιστορικής βιομηχανίας Παπουτσάνης, η οποία έχει συνδέσει την πορεία της με την πορεία του ελληνικού κράτους και με την καθημερινότητα  πολλών γενεών μέχρι σήμερα. 

     

    Σε αυτά τα 150 χρόνια ιστορίας, η Παπουτσάνης δεν πέρασε αβρόχοις ποσί. Παρά τις αντιξοότητες, τους πολέμους -παγκόσμιους και μη-, τις οικονομικές κρίσεις και τις τρικυμίες, κατάφερε να κρατήσει εν πλω το "καραβάκι” της, το λευκό και το πράσινο σαπούνι της, τα εμβληματικά της προϊόντα, που έγιναν συνώνυμο με την καθημερινότητα της Ελληνικής οικογένειας.

    Με αφορμή τα γενέθλια της η εταιρεία, δημιούργησε ένα επετειακό σαπούνι με κοινωνικό πρόσημο: σε συνεργασία με το ΜΚΣ ΔΕΣΜΟΣ, η Παπουτσάνης προσφέρει με κάθε  πώληση του επετειακού σαπουνιού ένα προϊόν προσωπικής φροντίδας σε κοινωφελείς οργανισμούς που στηρίζουν ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Επιπλέον, η Παπουτσάνης προσφέρει χρηματική ενίσχυση στο ΜΚΣ ΔΕΣΜΟΣ, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας του και την αποτελεσματικότερη προσφορά στις ευπαθείς ομάδες που στηρίζει.

    papoutsanis

     

    Η καινοτομία στο DNA της Παπουτσάνης 

    Το πράσινο σαπούνι δημιουργήθηκε από την Παπουτσάνης το μακρινό 1917 και το Καραβάκι το 1950, καινοτομίες που μπαίνουν εδώ και 150 χρόνια στα σπίτια των Ελλήνων και των ξένων καταναλωτών. 

    Προχωρώντας στο 1936, η εταιρεία δημιούργησε μια πρωτοποριακή, για την εποχή, συσκευασία, τη ζελατίνα, για το αρωματικό σαπούνι "Φλώρα" ενώ το 1980 παρήγαγε το αγνό σαπούνι γλυκερίνης που ακόμα και σήμερα, τέσσερις δεκαετίες μετά είναι μέρος της καθημερινότητάς μας, αφού χρησιμοποιείται για το πρόσωπο και το σώμα. 

    Το 2020 αντικατέστησε το "σελοφάν" του πράσινου σαπουνιού, με χάρτινη συσκευασία πετυχαίνοντας να μειώσει αρκετούς τόνους πλαστικό στα υλικά συσκευασίας της.  Επιπλέον, την πιο κρίσιμη περίοδο, εν μέσω της πανδημίας, επιδεικνύοντας γρήγορα αντανακλαστικά, η Παπουτσάνης προσάρμοσε μέρος της παραγωγής της προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ανάγκη για αντισηπτικά προϊόντα, συνδράμοντας με κάθε τρόπο στην προσπάθεια για τον έλεγχο της διάδοσης του ιού. 

    Ένα χρόνο μετά, η σειρά αντισηπτικών Natura βρίσκεται στην πρώτη θέση της προτίμησης των καταναλωτών οι οποίοι την επιβράβευσαν ως Προϊόν της Χρονιάς 2021 μέσα από την ανεξάρτητη καταναλωτική έρευνα που διεξήχθη από την IRI Ελλάς, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 3.200 καταναλωτών στην Ελλάδα, η οποία εστίασε σε κριτήρια καινοτομίας, προσέλκυσης και αγοραστικής πρόθεσης. 

    Προϊόν της χρονιάς αναδείχθηκε και η εμβληματική σειρά αφρόλουτρων Παπουτσάνης Aromatics που διακρίνεται για την καινοτόμο σύνθεσή της που δρα πολυεπίπεδα, χάρη στα πρεβιοτικά, την αλόη και την αντιοξειδωτική δράση της βιταμίνης Ε. Σε μια τόσο ανταγωνιστική και δυναμική κατηγορία όπως αυτή του αφρόλουτρου, αυτή η βράβευση, είναι η επιβεβαίωση των επιλογών που έκανε η εταιρεία Παπουτσάνης μέσα από πολύμηνη μελέτη, για να προσφέρει στους καταναλωτές ένα ελληνικό προϊόν εξαιρετικής ποιότητας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα εργαστήρια της Παπουτσάνης αναπτύσσονται συνολικά πάνω από 100-150 νέες φόρμουλες το χρόνο. 

    πιν

    Πρωτοβουλίες για μία πράσινη ανάπτυξη

    Την ίδια στιγμή, υιοθετώντας τις αρχές της υπεύθυνης και βιώσιμης ανάπτυξης, η Παπουτσάνης εκσυγχρονίζει τον εξοπλισμό της με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, την ορθολογική διαχείριση του νερού, των πρώτων υλών κ.ά. Στο πλαίσιο αυτό προσανατολίζεται σε φιλικές για το περιβάλλον συνθέσεις, τα υλικά συσκευασίας είναι 100% ανακυκλώσιμα ενώ μεγάλο ποσοστό αυτών προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά. Αρκεί να αναφέρουμε πως έχει μειώσει την κατανάλωση ενέργειας ανά τόνο παραγωγής κατά 27% την τελευταία πενταετία, ενώ εργάζεται για την ελαχιστοποίηση των στερεών και υγρών αποβλήτων. Επίσης επενδύει στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων περιποίησης σε στερεά μορφή - αφρόλουτρων, σαμπουάν, ενυδατικών σώματος-, τα οποία συντελούν στη μείωση χρήσης πλαστικού, συντηρητικών και νερού. 

    Η Παπουτσάνης οδηγεί την έρευνα στην Ελλάδα για τη γενιά water free προϊόντων

    Τι είναι τα Waterless ή solid καλλυντικά; Πρόκειται για προϊόντα που σέβονται τον πλανήτη. Παραδείγματος χάριν οι μπάρες σαπουνιού -που κάνουν όχι μόνο για τα χέρια, αλλά και για το σώμα και τα μαλλιά- χρησιμοποιούν πολύ λιγότερα υλικά συσκευασίας, καθόλου πλαστικό, είναι ελαφρύτερες και σημαντικά μικρότερες, επομένως είναι ευκολότερο να μεταφερθούν και να αποθηκευτούν. Δηλαδή, με απλά λόγια, έχουν σημαντικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς απαιτείται και λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή τους. Και η Παπουτσάνης σκοπεύει να πρωτοστατήσει και σε αυτή την κατηγορία, από τη στιγμή που η ελληνική υπεραιωνόβια εταιρεία είναι μια από τις τρεις μεγαλύτερες παραγωγούς σαπουνιών στην Ευρώπη και διαθέτει τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής του είδους της στα Βαλκάνια: ένα stateoftheart, καθετοποιημένο εργοστάσιο, το οποίο παράγει για να καλύψει τις ανάγκες της εσωτερικής αγοράς αλλά και του εξωτερικού. Σήμερα 1 στα 2 προϊόντα που παράγονται στις εγκαταστάσεις της εξάγεται σε 25 χώρες. Μεταξύ αυτών σε ΗΠΑ,  Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία, όπου οι εξαγωγές της καταγράφουν ανάπτυξη άνω του 50%. papoutsanis desmos

    Η καινοτομία και η ποιότητα των προϊόντων της έχει προσελκύσει κορυφαίες πολυεθνικές επιχειρήσεις λιανικής και αλυσίδες ξενοδοχείων, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με τις οποίες η Παπουτσάνης διατηρεί μακροχρόνιες συνεργασίες. Πρόκειται για ένα επίτευγμα που δεν αφορά μόνο στην Παπουτσάνης, που ενισχύει τα οικονομικά της μεγέθη, αλλά και την εθνική οικονομία αφού η εξωστρέφεια της ελληνικής βιομηχανίας, συμβάλλει στη βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας και την απασχόληση. 

    Επενδύσεις που διαμορφώνουν τα επόμενα 150 χρόνια επιτυχημένης πορείας

    Την ίδια στιγμή η Παπουτσάνης συνεχίζει με αμείωτη ένταση τις επενδύσεις της. Ήδη έχει επενδύσει 10 εκατ. ευρώ για τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας και την ενίσχυση των αυτοματισμών της, ενώ πέρυσι εξασφάλισε χρηματοδότηση 5 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, με στόχο την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων με θετικό οικολογικό αποτύπωμα. Επίσης, έχει προχωρήσει σε επενδύσεις  σε νέα συστήματα και εξοπλισμό που υπερ-διπλασιάζουν την παραγωγική της δυναμικότητα σε στερεό σαπούνι και κρεμοσάπουνο, καλύπτοντας την αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται στην ευρωπαϊκή αγορά. Παράλληλα, προγραμματίζει να ξεκινήσει την παραγωγή συνθετικού σαπουνιού ενώ φέτος προχώρησε στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της και εστιάζει στην ανάπτυξη και επικοινωνία των επώνυμων προϊόντων της μέσα από μεγάλα λανσαρίσματα, σημαντική επέκταση του χαρτοφυλακίου της και ενδυνάμωση της θέσης της στα καταστήματα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ