Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 23-Ιουν-2021 12:59

    Beat: Έρχονται αλλαγές στην εφαρμογή και στροφή στην ηλεκτροκίνηση

    Beat: Έρχονται αλλαγές στην εφαρμογή και στροφή στην ηλεκτροκίνηση
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή 

    Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής ταξί, Beat αλλά και ένα μακροπρόθεσμο πλάνο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στους ελληνικούς δρόμους, παρουσίασε χθες ο γενικός διευθυντής της εταιρείας στην Ελλάδα, Βασίλης Ντάνιας σε ειδική εκδήλωση για την νέα της στρατηγική που έχει ως στόχο το μηδενικό αποτύπωμα ρύπων έως το 2025 με προτεραιότητα στα ηλεκτρικά ταξί.

    Η πρώτη μεγάλη αλλαγή έχει ως στόχο την αύξηση των οδηγών που χρησιμοποιούν την εφαρμογή, ειδικά τις ώρες αιχμής. Όπως είπε ο κ. Ντάνιας με τη κίνηση στους δρόμους να έχει επιστρέψει στα κανονικά επίπεδα, πολλοί οδηγοί ταξί τις ώρες που μπορούν να βρουν εύκολα πελάτη στον δρόμο δεν δέχονται κλήσεις από την εφαρμογή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σε συγκεκριμένες ώρες μέσα στην ημέρα οι χρήστες του Beat να δυσκολεύονται να βρουν ταξί, λόγω της περιορισμένης προσφοράς. 

    "Στο εξωτερικό το πρόβλημα αυτό έχει λυθεί με την αναπροσαρμογή του τιμολογίου τις ώρες αιχμής. Όταν υπάρχει μεγάλη ζήτηση η τιμή αυξάνεται και αυτό λειτουργεί ως κίνητρο για τους οδηγούς. Όμως στην Ελλάδα δεν υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για κάτι τέτοιο αλλά και εμείς δεν θα θέλαμε να επιβαρύνουμε τον πελάτη”, σημείωσε ο κ. Ντάνιας. 

    Έτσι, η Beat βρήκε ένα άλλο κίνητρο για τους οδηγούς: Η εφαρμογή θα "επιβραβεύει” τους οδηγούς που τη χρησιμοποιούν τις ώρες αιχμής, δίνοντας τους προτεραιότητα σε άλλες ώρες της ημέρας όπου οι κλήσεις είναι λίγες και τα διαθέσιμα οχήματα που τις διεκδικούν είναι πολλά. Για παράδειγμα ένας οδηγός που χρησιμοποιεί το Beat από τις 7 έως τις 9 απόγευμα καθημερινής όπου μπορεί να βρει εύκολα πελάτη από το δρόμο, θα λαμβάνει με προτεραιότητα κλήσεις που διεκδικεί το βράδυ μετά τις 10, όπου η ζήτηση για κούρσες μειώνεται αισθητά.  

    Η δεύτερη αλλαγή, διορθώνει με κάποιο τρόπο μια προηγούμενη παρέμβαση στην εφαρμογή που είχε προκαλέσει αντιδράσεις στους χρήστες της Beat. Παλαιότερα η εφαρμογή έδινε την δυνατότητα επιλογής οδηγού με βάση την βαθμολογία, αυτό άλλαξε κάνοντας την επιλογή οδηγού αυτόματη βάσει της απόστασης του οδηγού από το σημείο παραλαβής του πελάτη. Πλέον η εφαρμογή θα δίνει την κούρσα στον διαθέσιμο οδηγό με την καλύτερη βαθμολογία που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση. Αν για παράδειγμα βρίσκονται δύο οδηγοί, ο ένας με βαθμολογία 5 και ο άλλος με βαθμολογία 4,5, σε μια απόσταση 5 χιλιομέτρων από το σημείο παραλαβής, την κούρσα θα την πάρει ο πρώτος. 

    Προτεραιότητα στα ηλεκτρικά ταξί 

    Η τρίτη και πιο μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει με το προτεραιότητα που θα δοθεί στα ηλεκτρικά οχήματα, με τελικό στόχο μέχρι το τέλος του 2025 να εκμηδενιστούν οι εκπομπές αερίων. Έτσι, μέσω του νέου συστήματος επιλογής οδηγών που έχει σχεδιάσει η Beat τα οχήματα μηδενικών ρύπων θα λαμβάνουν διαδρομές κατά προτεραιότητα στην πλατφόρμα. 

    Ειδικότερα, η εφαρμογή θα επιλέγει οδηγό με βάση επιπλέον κριτήρια, όπως η ηλικία και οι ρύποι του οχήματος, δίνοντας απόλυτη προτεραιότητα στα ηλεκτρικά οχήματα. Όπως είπε ο κ. Ντάνιας, σκοπός είναι, και εφόσον το νομοθετικό πλαίσιο το επιτρέψει, η Beat να σταματήσει από το 2025 και μετά τις εγγραφές στην πλατφόρμα της οχημάτων θερμικής καύσης. 

    "Ναι” στην ηλεκτροκίνηση λένε οι οδηγοί 

    Σύμφωνα με τον κ. Ντάνια η Βeat έχει το μεγαλύτερο συνεργαζόμενο στόλο ταξί στην Ελλάδα, με πάνω από 8.000 οδηγούς. Η νέα αυτή τεχνολογία που ανέπτυξε η Beat μπορεί να μεγιστοποιεί την οικονομική απόδοση και πληρότητα των οχημάτων, το οποίο αποτελεί κλειδί για τη βιωσιμότητα. Η στρατηγική αυτή στο σύνολό της, εκτός από τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα και την ολοένα μεγαλύτερη βελτίωση της ποιότητας των διαδρομών, θα οδηγήσει ταυτόχρονα σε όφελος για τους συνεργαζόμενους οδηγούς, με αύξηση των εσόδων τους. 

    "Υπολογίζεται, ότι ένας οδηγός ηλεκτρικού οχήματος, συνεργαζόμενος με τη ΒΕΑΤ και έχοντας τη δυνατότητα να φορτίσει στο σπίτι του, θα κέρδιζε 2.000-6.000 ευρώ περισσότερα ανά έτος σε σχέση με το μέσο ταξί, παύοντας παράλληλα να επιβαρύνει το περιβάλλον με 13 τόνους CO2 ετησίως”. 

    Όπως σημειώθηκε κατά την εκδήλωση συνολικά η πλατφόρμα κινητικότητας Free Now των Daimler – BMW στην οποία ανήκει και η Beat, θα προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ στην Ευρώπη, με τη μορφή κινήτρων προς τους οδηγούς για να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

    Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στους οδηγούς ταξί που συνεργάζονται με τη Beat, 8 στους 10 ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό όχημα, ενώ 5 στους 10 ενδιαφέρονται και για απόκτηση νέου οχήματος μέσω leasing. Οι μισοί οδηγοί (5 στους 10) ορίζουν το κόστος αγοράς ως το βασικό αντικίνητρο. Επόμενα αντικίνητρα είναι η αυτονομία και η υστέρηση υποδομών.

    kostaskets@capital.gr 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ