Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 03-Ιουν-2021 07:54

    Γιατί επιστρέφουν στη Ναυτιλία οι επενδυτές

    Alpha Bank: Σημαντικό το πλήγμα της ναυτιλίας από τον κορονοϊό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Επιστροφή των θεσμικών επενδυτών στη ναυτιλιακή αγορά "βλέπουν" εταιρείες και αναλυτές, καθώς διατυπώνονται bullish εκτιμήσεις για την πορεία των επιμέρους κλάδων μακροπρόθεσμα.

    "Τα τελευταία δέκα χρόνια είναι καταστροφικά για τις ναυτιλιακές μετοχές, λόγω φτωχών επιδόσεων και μεταβλητότητας σε όλους τους κλάδους" επισημαίνει στο Capital.gr ανώτατο στέλεχος ελληνικής ναυτιλιακής εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο. 

    Όπως λέει, "σε μία περίοδο κατά την οποία ο S&P 500 ενισχύθηκε πάνω από 200%, οι περισσότερες ναυτιλιακές μετοχές έχασαν άνω του 90% της αξίας τους", προσθέτοντας ότι στην αγορά τοποθετούνταν κυρίως ευκαιριακοί και retail επενδυτές, αναδεικνύοντας την έλλειψη μεγάλων μακροχρόνιων επενδυτικών σχημάτων.

    "Ωστόσο, φαίνεται πως αυτό αλλάζει και εισερχόμαστε σε ένα νέο υπερ-κύκλο εμπορευμάτων και συνολικά της ναυτιλίας", σημειώνει με το βλέμμα στα σημερινά θεμελιώδη στοιχεία των αγορών.

    "Καθώς βρισκόμαστε σε μία περίοδο βιώσιμης κερδοφορίας, αναμένω αυξημένο θεσμικό ενδιαφέρον για τη βιομηχανία" εξηγεί.

    Στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος βρίσκονται κυρίως οι μετοχές εταιρειών με πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, με ώθηση από τα ρεκόρ στις δύο ναυλαγορές το προηγούμενο διάστημα.

    Ευνοϊκές μοιάζουν οι προοπτικές και στις αγορές LNG - LPG, όπως άλλωστε αποδεικνύεται και από τις μαζικές επενδύσεις των πλοιοκτητών τους τελευταίους μήνες

    Ο κλάδος που υποαποδίδει είναι αυτός των tankers, με τους αναλυτές να είναι επιφυλακτικοί για το τρέχον έτος, αλλά αισιόδοξοι μακροπρόθεσμα, καθώς θα αίρονται σταδιακά οι περιορισμοί και θα απελευθερώνεται η παγκόσμια οικονομία.

    "Εκτόξευση" των μετοχών

    Ενδεικτικές είναι οι αποδόσεις των ελληνικών ναυτιλιακών μετοχών με τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση στη Wall Street, τους τελευταίους έξι μήνες.

    Πιο συγκεκριμένα, η Danaos Corp. του Γιάννη Κούστα, η οποία δραστηριοποιείται στα containerships σημειώνει "εκρηκτική" άνοδο 424,84%.

    Η Navios Maritime Partners, η οποία διαχειρίζεται μικτό στόλο bulk carriers και containerships προσθέτει 261,52%, ενώ οι Safe Bulkers, συμφερόντων του Πόλυ Χατζηιωάννου, Diana Shipping της οικογένειας Παληού και Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά, με δραστηριότητα αποκλειστικά στο ξηρό φορτίο κερδίζουν 230,36%, 180,95% και 151,6% αντίστοιχα.

    Σημαντικά κέρδη σημειώνουν ακόμα η Global Ship Lease (containerships), συμφερόντων του Γιώργου Γιουρούκου (+67,39%), η Capital Product Partners (containerships) του Ευάγγελου Μαρινάκη (+65,02%), η Costamare (containerships) της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, (+55,07%) και η Dorian LPG του Γιάννη Χατζηπατέρα (+37,3%).

    Μοχλός ανάπτυξης το αμερικανικό χρηματιστήριο

    Τον απολογισμό της δεκαπενταετούς πορείας του στην αμερικανική κεφαλαιαγορά έκανε ο Αριστείδης Πίττας, επικεφαλής των δύο εισηγμένων εταιρειών Euroseas και Eurodry, κατά το χθεσινό (2/6) "The Next Forum 2021", το οποίο διοργάνωσε το Propeller Club.

    "Απεδείχθη μία ιδιαίτερα ωφέλιμη εμπειρία, προσφέροντας αρκετά συχνά λύσεις στις κεφαλαιακές μας ανάγκες. Μάλιστα, μας βοήθησε να μεγεθύνουμε το στόλο και να εξελιχθούμε από μία μικρή εταιρεία με μόλις πέντε πλοία, σε δύο εταιρείες με 26 πλοία σήμερα" τόνισε.

    Επίσης, ανέδειξε τα πρότυπα καλής διακυβέρνησης που απαιτούνται από το αμερικανικό χρηματιστήριο, τα οποία, όπως είπε, ωθούν τις εταιρείες να εφαρμόσουν πρακτικές σωστής διαχείρισης και διοίκησης.

    Συνολικά υπογράμμισε πως η παρουσία σε μία τέτοια μεγάλη αγορά θέτει τις εταιρείες στην πρώτη γραμμή όλων όσων συμβαίνουν στον κόσμο της ναυτιλίας.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ