Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 26-Μαϊ-2021 07:55

    Μπαράζ νέων αγορών από τους Έλληνες εφοπλιστές

    Alpha Bank: Σημαντικό το πλήγμα της ναυτιλίας από τον κορονοϊό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Μία σειρά από νέα deals κλείνουν οι Έλληνες εφοπλιστές το τελευταίο διάστημα, επενδύοντας τόσο σε νέο όσο και σε μεταχειρισμένο τονάζ, καθώς προκύπτουν σημαντικές ευκαιρίες σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής αγοράς.

    Σημειώνεται ότι η ελληνική πλοιοκτησία κυριαρχεί από την αρχή του έτους στις αγορές second hand πλοίων, με ιδιαίτερη προτίμηση στα bulk carriers, ενώ κινείται με πιο αργούς ρυθμούς στις ναυπηγήσεις, επιλέγοντας κυρίως tankers.

    Ποιοι παρήγγειλαν

    Στο πεδίο των ναυπηγήσεων, όπως αποκάλυψε χθες το Capital.gr, η Tsakos Shipping & Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου φέρεται να παρήγγειλε δύο containerships, χωρητικότητας 2.800 TEUs έκαστο, στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo.

    Παράλληλα, η Advanced Shipping & Trading αναφέρει πως η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου απέκτησε δύο νεότευκτα VLCCs, τα οποία είχε παραγγείλει άλλη εταιρεία σε ιαπωνικό ναυπηγείο (συμφωνία resale), χωρητικότητας 310.000 dwt έκαστο. 

    Το ποσό που κατέβαλε η εταιρεία δεν έχει δημοσιοποιηθεί, αλλά μία συμφωνία resale για ένα VLCC κοστολογείται σήμερα από παράγοντες της αγοράς γύρω στα 96 εκατ. δολάρια.

    Στο report της Golden Destiny αναφέρεται ότι η Safe Bulkers συμφερόντων του Πόλυ Χατζηιωάννου παρήγγειλε δύο bulk carriers, χωρητικότητας 87.000 dwt έκαστο, σε ιαπωνικό ναυπηγείο, με ορίζοντα παράδοσης το 2023. Πιθανότατα πρόκειται για πλοία τύπου post panamax.

    Το βιβλίο παραγγελιών της ναυτιλιακής αριθμεί δύο ακόμη bulk carriers, ένα kamsarmax και ένα post panamax.

    Τέλος, η Dorian LPG, συμφερόντων του Γιάννη Χατζηπατέρα παρήγγειλε ένα LPG carrier, χωρητικότητας 84.000 κυβικών μέτρων, σε ναυπηγείο της Ιαπωνίας.

    Το πλοίο, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί το 2023, θα διαθέτει μηχανές διπλού καυσίμου (συμβατικό και LPG), ενώ δεν έχει γίνει γνωστό το κόστος της αγοράς. Πάντως, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, ένα νεότευκτο LPG carrier, χωρητικότητας 80.000 κυβικών μέτρων, αποτιμάται περίπου στα 70 εκατ. δολάρια.

    Την επένδυση είχε κάνει γνωστή ο κ. Χατζηπατέρας κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, επισημαίνοντας, μάλιστα, πως δεν υπάρχει πλάνο για περαιτέρω επενδύσεις σε νεότευκτα.

    Ποιοι αγόρασαν μεταχειρισμένα

    Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Allied Shipbroking, ο Όμιλος Capital Maritime του Ευάγγελου Μαρινάκη φέρεται να απέκτησε δύο tankers, τύπου aframax, τα "Kastelorizo" (κατασκευής 2019 στην Κίνα και χωρητικότητας 109.900 dwt) και "Folegandros" (κατασκευής 2019 και χωρητικότητας 109.896 dwt) έναντι 42,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Ναυλομεσιτικές πηγές σημειώνουν στο Capital.gr ότι πρόκειται για πλοία της Eletson Corp, συμφερόντων των οικογενειών Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη και Κέρτσικωφ. Οι ίδιες πηγές προσθέτουν ότι η Eletson υποχρεώθηκε να πουλήσει τα πλοία, προκειμένου να διευθετήσει χρέη με κινεζικούς οίκους leasing.

    Στην αγορά των bulk carriers, η Seanergy Maritime Holdings, συμφερόντων του Σταμάτη Τσαντάνη, αγόρασε το 16ο capesize του στόλου της (κατασκευής 2012 στην Ιαπωνία και χωρητικότητας 181.000 dwt), με τους ναυλομεσίτες να τοποθετούν τη συμφωνία στη ζώνη των 33 εκατ. δολαρίων.

    Στα containerships, η Conbulk Shipping, συμφερόντων του Δημήτρη Δαλακούρα έχει συνδεθεί με την αγορά δύο πλοίων, κατασκευής 2007 και 2008 (στη Νότια Κορέα) και χωρητικότητας 1.819 TEUs έκαστο, χωρίς, ωστόσο, να γίνει γνωστό το ύψος του deal.

    Διαβάστε επίσης:

    * Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές κερδίζουν από την απόσυρση πλοίων

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ