Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 18-Μαϊ-2021 07:53

    Τον Ιούνιο 750 ΜμΕ μπαίνουν στην ψηφιακή εποχή

    Τον Ιούνιο 750 ΜμΕ μπαίνουν στην ψηφιακή εποχή
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Περισσότερες από 1 στις 2 μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις δηλώνει πως έχει άγνοια για τις σύγχρονες τεχνολογικές έννοιες, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό που αναφέρει ότι η έλλειψη ρευστότητας αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην υλοποίηση επενδύσεων στον τομέα αυτό.

    Τα ποιοτικά αυτά στοιχεία, που προέρχονται από μελέτη του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ (2020), επιβεβαιώνουν ότι οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν πολύ δρόμο ακόμη να διανύσουν για να μεταβούν στην ψηφιακή εποχή. 

    Αυτό το χάσμα θα επιδιώξει να γεφυρώσει η ΓΣΕΒΕΕ σε συνεργασία με τη Mastercard μέσω από την υλοποίηση ενός προγράμματος στόχος του οποίου είναι η διευκόλυνση των ΜμΕ στη μετάβασή τους στην ψηφιακή εποχή. 

    Το πρόγραμμα, το οποίο θα ξεκινήσει τον Ιούνιο και θα διαρκέσει έναν χρόνο, αφορά 750 μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες θα παρακολουθήσουν δωρεάν σεμινάρια επιμόρφωσης 12 ωρών σε τρία θεματικά αντικείμενα:

    - Ψηφιακό Μάρκετινγκ με τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης,

    - Ψηφιακές συναλλαγές και ηλεκτρονικές πληρωμές,

    - Βασικές αρχές επικοινωνίας για την εξυπηρέτηση των πελατών.

    "Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα βήμα στην κατεύθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού των ΜμΕ που απαιτείται για την απόκτηση των αναγκαίων δεξιοτήτων από εργοδότες και εργαζόμενους καθώς χωρίς νέες και αναβαθμισμένες σύγχρονες ψηφιακές δεξιότητες καμία ψηφιακή μετάβαση δεν μπορεί να γίνει ομαλά και με ισότιμους όρους για τις ΜμΕ", ανέφερε, μιλώντας στο Forum των Δελφών, o πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς.

    Με την Country Manager της Mastercard Άσπα Παλημέρη να σημειώνει: "η δράση αφορά στη σύμπραξη της Mastercard με το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης της ΓΣΕΒΕΕ, με στόχο να βοηθήσει τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, έτσι ώστε να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις που συνεπάγεται η διαδικτυακή τους παρουσία".  

    Από μελέτη του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ (2020) για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στις μικρές επιχειρήσεις, προκύπτει πως υπάρχει χαμηλός βαθμός εξοικείωσης και ενσωμάτωσης νέων ψηφιακών συστημάτων στις ΜμΕ, χαμηλός βαθμός αξιοποίησης των δυνατοτήτων του ηλεκτρονικού εμπορίου και χαμηλός βαθμός επενδύσεων στην ψηφιακή προσαρμογής. 

    Παρά το γεγονός ότι οι ΜμΕ αναγνωρίζουν πως η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή αποτελεί μονόδρομο.

    Ποσοστό 56,4% δηλώνει ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις επηρεάζουν ή θα επηρεάσουν θετικά την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, το 43,6% του δείγματος των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφερε ότι έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού και 1 στις 5 (ποσοστό 21,6%) δήλωσε πως έχει ενσωματώσει εφαρμογές για υπηρεσίες μετά την πώληση π.χ παρακολούθηση ικανοποίησης πελατών.

    Ενώ ποσοστό 27,8% έχει ενσωματώσει εφαρμογές και λειτουργίες ψηφιακής διαχείρισης προμηθειών και παραγγελιών (34,9% στο εμπόριο, 22,6% στη μεταποίηση, 24,3% στις υπηρεσίες).

    Όμως για το 35,1% το κόστος αγοράς και συντήρησης ψηφιακών υποδομών θεωρείται υψηλό ενώ μία στις 2 (ποσοστό 49,7%) θέλει περαιτέρω ενημέρωση.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ