Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 16-Μαϊ-2021 08:16

    Ζεσταίνεται το λιανεμπόριο μετά το lockdown

    Ζεσταίνεται το λιανεμπόριο μετά το lockdown
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Μπορεί η επιστροφή στην κανονικότητα να γίνεται με αργά βήματα, ωστόσο το άνοιγμα του λιανεμπορίου έχει φέρει σημαντική αύξηση στους τζίρους των επιχειρήσεων. Αυτό επιβεβαιώνουν τα οικονομικά στοιχεία που ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες ο όμιλος Jumbo.

    Η αλυσίδα του επιχειρηματία Απόστολου Βακάκη κατάφερε το πρώτο τετράμηνο του έτους να πετύχει αύξηση πωλήσεων 24% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και παρά το γεγονός ότι το πρώτο τρίμηνο οι πωλήσεις της ήταν μειωμένες κατά 11%.

    Στην Ελλάδα, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασε αύξηση 5%. Παρά το γεγονός ότι τον Απρίλιο ξεκίνησε να επαναλειτουργεί το 75% των καταστημάτων του ομίλου στην Ελλάδα, με αυστηρούς περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων και μόνο με τη μέθοδο click inside ή click away. Και παρά το γεγονός ότι τα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη και τα καταστήματα σε εμπορικά κέντρα παρέμειναν κλειστά κατά το μεγαλύτερο μέρος του μήνα με αποτέλεσμα η συνεισφορά τους κατά την κρίσιμη πασχαλινή περίοδο να είναι αμελητέα. Για τον Mr Jumbo, παρά το θετικό πρόσημο του τετραμήνου, η επιστροφή στην κανονικότητα του λιανεμπορίου αποτελεί μια δύσκολη, επίπονη και περίπλοκη διαδικασία. Ο ίδιος χαρακτηρίζει υπέρμετρα αυστηρούς τους περιορισμούς που τίθενται για τα Jumbo καθώς και για τα άλλα καταστήματα λιανικής ανάλογου μεγέθους, σε σχέση με τους άμεσα ανταγωνιστές της που είναι τα υπερ-market.

    Κόντρα στην πανδημία και στα κλειστά, για μεγάλο χρονικό διάστημα, καταστήματα λόγω των περιορισμών, η αλυσίδα Κωτσόβολος κατάφερε να εμφανίσει σημαντική αύξηση στις πωλήσεις της. Πορεία η οποία οφείλεται στο "κτίσιμο" εναλλακτικών διόδων με τους καταναλωτές μέσω ψηφιακών και τηλεφωνικών καναλιών.

    Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο μητρικός όμιλος της Κωτσόβολος, η Dixons Carphone, οι πωλήσεις της αλυσίδας στην Ελλάδα σημείωσαν αύξηση 9% το χρονικό διάστημα Μάρτιος 2020-24 Απριλίου 2021. Μάλιστα την περίοδο του δεύτερου lockdown , από τον Νοέμβριο του 2020 έως και τον Απρίλιο η αλυσίδα πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 7%.

    Την προηγούμενη οικονομική χρήση 2019-2021, η αλυσίδα στην Ελλάδα είχε επιτύχει κύκλο εργασιών 546,86 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά από φόρους 11,46 εκατ. ευρώ.

    Σημειώνεται πως η Κωτσόβολος στην τελευταία χρήση έχει προχωρήσει σε επενδύσεις σε χώρους αποθήκευσης και συστήματα πληροφορικής αλλά στη δημιουργία ενός νέου καταστήματος στην περιφέρεια, σε ανακαινίσεις 4 σημείων και σε μεταστέγαση δύο ακόμη, αλλά και στον εκσυγχρονισμό του στόλου αυτοκινήτων. Παράλληλα είναι προ των πυλών για άνοιγμα σημείων στην Κύπρο με δύο καταστήματα, ένα στη Λευκωσία και ένα στη Λεμεσό.

    Ανοδικά κινήθηκαν το πρώτο τρίμηνο και τα οικονομικά μεγέθη της Παπουτσάνης η οποία έχει πριμοδοτηθεί από την αύξηση της κατανάλωσης προϊόντων προσωπικής υγιεινής. Ο τζίρος του ομίλου ανήλθε στα 10,29 εκατ. ευρώ έναντι 8,06 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2020 (αύξηση κατά 28%) και η κατηγορία των επώνυμων προϊόντων της Παπουτσάνης παρουσίασε αύξηση 107%.

    Για τον όμιλο Σαράντη η φετινή χρονιά ξεκίνησε με σημαντική αύξηση κερδοφορίας και θετική δυναμική στις πωλήσεις, εξαιρετική απόδοση μέσα σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον που παραμένει απαιτητικό και ασταθές σε ολόκληρη τη γεωγραφική περιοχή του ομίλου. Παρά τα συνεχιζόμενα lockdowns, τα περιοριστικά μέτρα και τις συνεχιζόμενες δυσμενείς επιπτώσεις που προκάλεσε η πανδημία του COVID-19 στο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, ο όμιλος συνεχίζει να επιδεικνύει την ανθεκτικότητά του, απέναντι στα μεταβαλλόμενα πρότυπα κατανάλωσης και στις διαφορετικές δυναμικές των καναλιών διανομής, πάντα με τη στήριξη του ισχυρού και ποικιλόμορφου προϊοντικού χαρτοφυλακίου του, αλλά και τις συνεχείς προσπάθειες και την αφοσίωση των ανθρώπων του. Οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 88,72 εκατ. ευρώ από 86,94 εκατ. ευρώ που είχαν διαμορφωθεί κατά το α’ τρίμηνο του 2020, αυξημένες κατά 2,05%, παρά την υψηλή συγκρίσιμη βάση του περασμένου έτους. Το α’ τρίμηνο τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 38,45%, στα 13,63 εκατ. ευρώ, το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 15,36% από 11,32% το α’ τρίμηνο του προηγούμενου έτους, ενώ τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 53,25% το α’ τρίμηνο του 2021 φθάνοντας τα 10,43 εκατ. ευρώ.

    Καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου οι πωλήσεις προήλθαν απ’ όλες τις προϊοντικές κατηγορίες του ομίλου που σχετίζονται με την Προσωπική Φροντίδα και Υγιεινή, αλλά και την Οικιακή Φροντίδα, ενώ παρατηρήθηκε αύξηση ζήτησης για αρώματα ευρείας διανομής, αποσμητικά και προϊόντα αντηλιακής φροντίδας. Αντιθέτως, η καταναλωτική δραστηριότητα παρέμεινε υποτονική στο κανάλι της επιλεκτικής διανομής που παρέμεινε κλειστό κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021.

    Για την Ι. Κλουκίνας - Ι. Λάππας, που δραστηριοποιείται με τα σήματα Μothercare και ELC στα βρεφικά/παιδικά είδη και παιχνίδια στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια, σημείο κλειδί της φετινής επιχειρηματικής τους στρατηγικής αποτελεί η αλλαγή στον σχεδιασμό προσέγγισης των καταναλωτών. Η εταιρεία μελετά την ανάπτυξη μεγάλων καταστημάτων σε malls και επανατοποθέτηση σε εμπορικούς δρόμους με μικρότερα σημεία πώλησης. Ταυτόχρονα ενισχύει την παρουσία της στο ψηφιακό κανάλι και αναπροσαρμόζει τα σχέδιά της στις βαλκανικές αγορές, σε συνέχεια των επιπτώσεων της πανδημίας. 

    Μια πρώτη γεύση της νέας στρατηγικής που θα ακολουθήσει έδωσε πριν από λίγες ημέρες με την απόφαση να μισθώσει το κατάστημα Mothercare της Ερμού - που είναι το δεύτερο επενδυτικό ακίνητο της εταιρείας στον δημοφιλή εμπορικό δρόμο, το οποίο μισθώνεται στην Adidas ενώ ένα ακόμη είναι μισθωμένο στη ZARA. Παράλληλα η εταιρεία κοιτάζει και προς το Ελληνικό, όταν ωριμάσουν οι συνθήκες, ενώ παράλληλα υλοποιεί επενδυτικό πλάνο ανακαινίσεων στα υφιστάμενα καταστήματα.


     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ