Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 14-Μαϊ-2021 18:21

    Θ. Φιλιππόπουλος: Όρος βιωσιμότητας για τους εκδοτικούς ομίλους η ψηφιακή μετάβαση

    Θ. Φιλιππόπουλος: Όρος βιωσιμότητας για τους εκδοτικούς ομίλους η ψηφιακή μετάβαση
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Καμία εκδοτική εταιρεία η οποία δεν πέτυχε ψηφιακό μετασχηματισμό με επιτυχημένο εμπορικά τρόπο δεν κατάφερε να επιβιώσει - κι αυτό το είδαμε τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, τόνισε ο πρόεδρος του Δ.Σ. των Αττικών Εκδόσεων και πρόεδρος του Capital.gr Θεοχάρης Φιλιππόπουλος, σε συζήτηση σχετικά με τον μέλλον του κλάδου των εκδοτικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

    "Το μέλλον των εκδόσεων είναι ψηφιακό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποκλείεται η ύπαρξη κάποιων έντυπων εκδόσεων σε μια περιορισμένη συχνότητα έκδοσης και με ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο σε σχέση με εκείνο που κυριαρχούσε έως σήμερα", σημείωσε ο κ. Φιλιππόπουλος, ο οποίος έδωσε ιδιαίτερα έμφαση στη σημασία του ανθρώπινου δυναμικού και πιο ειδικά στον τρόπο σκέψης, "το λεγόμενο mindset στον καινούργιο ψηφιακό κόσμο".

    Ο πρόεδρος των Αττικών Εκδόσεων και του Capital.gr διέκρινε δύο πυλώνες όσον αφορά στην ψηφιακή μετάβαση - τον τρόπο με τον οποίο παράγει κανείς περιεχόμενο και τον τρόπο με τον οποίο διανέμει το συγκεκριμένο περιεχόμενο στο κοινό, κάνοντας χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών δυνατοτήτων και στις δύο περιπτώσεις.

    Σε σχέση με το οικονομικό μοντέλο επιβίωσης των νέων μέσων, ο Θ. Φιλιππόπουλος έκανε λόγο για δύο διαφορετικές πτυχές που το συνιστούν: από τη μία πλευρά, τα έσοδα από τη διαφήμιση, τα οποία απαιτούν απεύθυνση σε μαζικό κοινό - σε αντίθεση, π.χ. με τα περιοδικά και τις εφημερίδες, που είχαν συγκεκριμένα όρια, ακόμη και σε παλαιότερες εποχές μαζικής αναγνωσιμότητας και από την άλλη τη δυνατότητα προσέλκυσης συνδρομητών.

    "Στην Ελλάδα η δεύτερη πτυχή δεν έχει υιοθετηθεί, κυρίως λόγω του μεγέθους της αγοράς, αλλά και της συνήθειας των Ελλήνων στο δωρεάν προϊόν στο Διαδίκτυο", ανέφερε ο κ. Φιλιππόπουλος.

    "Θα πάρει λίγο χρόνο να δημιουργηθεί συνδρομητική βάση στην Ελλάδα", εκτίμησε, αναδεικνύοντας παραδείγματα επιτυχούς μετάβασης σε στήριξη σε συνδρομητικό κοινό, όπως εκείνο των New York Times.

    Οικονομική βιωσιμότητα και ανεξαρτησία

    Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της αντιγραφής περιεχομένου στο Διαδίκτυο, ο πρόεδρος του Capital.gr τόνισε ότι "τα ισχυρά μέσα είναι εκείνα τα οποία έχουν πρωτογενές υλικό, πρωτογενές ρεπορτάζ, πρωτογενές περιεχόμενο. Το κοινό σταδιακά αντιλαμβάνεται ποια μέσα λειτουργούν παρασιτικά και τα εγκαταλείπει, προσανατολιζόμενο σε μέσα που διαθέτουν σοβαρότητα στην αντιμετώπιση του περιεχομένου τους".

    Για το ζήτημα της χρήσης ειδησεογραφικού περιεχομένου από την Google, o Θ. Φιλιππόπουλος υπογράμμισε ότι "το γεγονός ότι η Google χρησιμοποιεί στις μηχανές της περιεχόμενο από μεγάλα μέσα δημιουργεί μια συζήτηση που έχει ξεκινήσει - και προφανώς θα πρέπει να υπάρξει κάποιο αντίτιμο γι' αυτή τη χρήση προς τους κατόχους της πνευματικής ιδιοκτησίας.

    Από την άλλη πλευρά, η Google είναι ένας φορέας που βοηθά τα μέσα να αυξάνουν την επισκεψιμότητά τους. Υπάρχουν χώρες όπου έχει βρεθεί η χρυσή τομή", είπε.

    Τέλος, ο κ. Φιλιππόπουλος στάθηκε στο ζήτημα της κερδοφορίας των μέσων ενημέρωσης, την οποία χαρακτήρισε κομβική και απολύτως απαραίτητη για την ανεξαρτησία και την αυτονομία τους, καθώς εξασφαλίζει τη βιωσιμότητά τους χωρίς άλλες εξαρτήσεις.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ