Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 12-Μαϊ-2021 07:49

    Το πρώτο ομόλογο του ελληνικού εφοπλισμού στο Χρηματιστήριο Αθηνών

    Το πρώτο ομόλογο του ελληνικού εφοπλισμού στο Χρηματιστήριο Αθηνών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Προ των πυλών βρίσκεται η πρώτη έκδοση ομολόγου ελληνικής εταιρείας της ποντοπόρου Ναυτιλίας στο Χρηματιστήριο Αθηνών, σε μία υπόθεση που κυοφορείται εδώ και χρόνια, αλλά δεν είχε ευοδωθεί μέχρι σήμερα.

    Το εγχείρημα έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Costamare, συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο των containerships.

    Το ενημερωτικό δελτίο για τη δημόσια προσφορά αναμένεται να εγκριθεί άμεσα από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, προκειμένου να εκκινήσουν οι διαδικασίες. Χρηματιστηριακές πηγές σημειώνουν στο Capital.gr ότι θα προηγηθεί η έγκριση του ενημερωτικού της Aegean για την αύξηση κεφαλαίου, μέτοχος της οποίας είναι ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, με ποσοστό 5,19% (με βάση την οικονομική έκθεση 2020).

    Όπως λένε οι ίδιες πηγές "από το 2005 γίνεται προσπάθεια προσέλκυσης του ελληνικού εφοπλισμού στην εγχώρια χρηματαγορά, χωρίς, όμως, αντίκρισμα, καθώς οι περισσότεροι πλοιοκτήτες δραστηριοποιούνται στα μεγάλα διεθνή χρηματιστήρια".

    Η Costamare προβαίνει σε μία τέτοια κίνηση, περισσότερο σε ένδειξη "πατριωτισμού" και εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, με το ύψος της έκδοσης να εκτιμάται στα 80-100 εκατ. ευρώ, συμπληρώνουν οι πηγές. 

    Τα αντληθέντα κεφάλαια αναμένεται να αξιοποιηθούν για νέες αναπτυξιακές κινήσεις εν μέσω θετικού περιβάλλοντος στη ναυλαγορά. Όπως είπε και ο CFO της ναυτιλιακής, Γρηγόρης Ζήκος, κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2020: "Με ρευστότητα άνω των 200 εκατ. δολαρίων, ένα βελτιστοποιημένο πρόγραμμα αποπληρωμής χρέους και ελάχιστες κεφαλαιουχικές δαπάνες, είμαστε καλά τοποθετημένοι για υγιή επέκταση".

    Άλλοι χρηματιστηριακοί παράγοντες επισημαίνουν ότι παλαιότερα δεν υπήρχε το πλαίσιο να υποστηρίξει την άντληση χρημάτων από την ελληνική αγορά για μία ναυτιλιακή. "Κάθε πλοίο είναι και μία ξεχωριστή εταιρεία, ακολουθούνται διαφορετικές λογιστικές μέθοδοι και απαιτούνται εξειδικευμένες διαδικασίες" εξηγούν.

    Ωστόσο, προσθέτουν ότι σήμερα έχει αντιστραφεί η κατάσταση και έχει βελτιωθεί το νομοθετικό πλαίσιο για την πρόσβαση των ναυτιλιακών στο ελληνικό Χρηματιστήριο. "Ευχή όλων να πάνε όλα καλά, να είναι το ομόλογο επιτυχημένο, ώστε να ακολουθήσουν κι άλλες εταιρείες" τονίζεται χαρακτηριστικά.

    Το Capital.gr επικοινώνησε με τη ναυτιλιακή, αλλά όπως ειπώθηκε, στην παρούσα φάση δεν μπορεί να δοθεί κάποιο σχόλιο.

    Ποια είναι η Costamare

    Η Costamare ιδρύθηκε από τον καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο το 1975 και σήμερα "τρέχει" υπό την ηγεσία του γιου του Κωστή. O ίδιος φέρεται να ελέγχει το 22,7% των μετοχών, ενώ τα αδέρφια του Αχιλλέας και Χρήστος το 18,5% και το 17,2% αντίστοιχα.

    Είναι ηγέτιδα στον κλάδο των containerships και διαχειρίζεται 78 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 559.000 TEUs.

    Το παρατεταμένο ράλι στα ναύλα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει ωφελήσει φυσικά και την εταιρεία, η οποία, όπως γνωστοποίησε, στην ενημέρωση για τα αποτελέσματα του περασμένου έτους, εξασφάλισε μία σειρά από νέες ναυλώσεις, οι οποίες αναμένεται να αποφέρουν 440 εκατ. δολάρια.

    Παράλληλα, συνεργάζεται με το αμερικανικό επενδυτικό fund York Capital και πρόσφατα απέκτησε τον πλήρη έλεγχο πέντε πλοίων, τα οποία διαχειρίζονταν από κοινού. Τα αποκτηθέντα πλοία παρέχουν πρόσθετα έσοδα από συμβόλαια περίπου 335 εκατ. δολαρίων και έχουν μέσο σταθμισμένο χρόνο ναύλωσης διάρκειας 8,9 ετών.

    Σημειώνεται, τέλος, ότι η Costamare είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο και σύμφωνα με το marketwatch, η κεφαλαιοποίησή της ανέρχεται σε 1,33 δισ. δολάρια. H μετοχή διαπραγματεύεται στα 10,56 δολάρια και σημειώνει άνοδο 10,11% τον τελευταίο μήνα και 15,54% στο τρίμηνο (στοιχεία μέχρι 11/5).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ