Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 28-Απρ-2021 07:49

    Πώς το λιμάνι του Πειραιά αντιμετώπισε το μπλόκο στο Σουέζ

    Πώς το λιμάνι του Πειραιά αντιμετώπισε το μπλόκο στο Σουέζ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Επιτυχώς αντιμετώπισε το πρώτο "κύμα" πλοίων που είχαν "κολλήσει" πίσω από το Ever Given, το οποίο προσάραξε στη Διώρυγα του Σουέζ στις 23 Μαρτίου, το λιμάνι του Πειραιά.

    Περισσότερα από 350 πλοία ανέμεναν να εξυπηρετηθούν, με το άνοιγμα της Διώρυγας στις 29 Μαρτίου. Οι "μηχανές", λοιπόν, στο λιμάνι δούλεψαν στο "φουλ" το προηγούμενο διάστημα για να καλυφθεί η έξτρα κίνηση.  Άλλωστε, ο Πειραιάς είναι το πρώτο λιμάνι της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά το Σουέζ.

    "Οι επιπτώσεις ήδη ξεπεράστηκαν από τα τέλη της περασμένης εβδομάδας. Το λιμάνι έχει φορτσάρει και ανταποκρίνεται στις δύσκολες συνθήκες" επισημαίνουν στο capital.gr πηγές κοντά στο container terminal του Πειραιά.

    "Ίσως υπάρξει μία μικρή πίεση την επόμενη εβδομάδα, όταν θα γυρίσουν πολλά πλοία μαζί από τη βόρεια Ευρώπη, χωρίς, όμως, σημαντικό αντίκτυπο" προσθέτουν οι ίδιες πηγές. Αναφορικά με το διακινούμενο όγκο των containers στο λιμάνι, όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, "δε χάσαμε τίποτα, συνεχίζουμε δυναμικά".

    Τα "απόνερα" του Σουέζ φαίνεται πως τη δεδομένη χρονική περίοδο "ταράζουν" τα λιμάνια στην Ισπανία, τη βόρεια Ευρώπη και ορισμένα στην Ασία. Φυσικά αυτή η πίεση επιδεινώνει την κατάσταση στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία, δοκιμάζεται εδώ και αρκετό καιρό από την έλλειψη διαθέσιμων containers.

    Χάθηκαν τα πρωτεία στη Μεσόγειο

    Οι παραπάνω εξελίξεις προσδίδουν στο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι την απαραίτητη ώθηση, προκειμένου να ανακτήσει το χαμένο έδαφος και να "αντέξει" στον έντονο ανταγωνισμό από την Ισπανία. Σημειώνεται ότι ο Πειραιάς έκλεισε το 2020 στην κορυφή της Μεσογείου και στην πρώτη τετράδα της Ευρώπης. 

    Ωστόσο, με την έλευση του νέου έτους, η Βαλένθια απεδείχθη ιδιαιτέρως ανταγωνιστική και ξεπέρασε τον Πειραιά. Συνολικά το πρώτο τρίμηνο, το ισπανικό λιμάνι διαχειρίστηκε 1,38 εκατ. TEUs, σημειώνοντας αύξηση 5,38% σε ετήσια βάση, ενώ από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά, τις οποίες διαχειρίζεται η θυγατρική της Cosco, ΣΕΠ AE, διακινήθηκαν 1,145 εκατ. containers. Λίγο πιο κάτω συναντάμε το λιμάνι της Αλχεθίρας, το οποίο εξυπηρέτησε περίπου 1,12 εκατ. "κουτιά".

    Η κάμψη στο μεταφορικό φορτίο της ΣΕΠ οφείλεται στο απογοητευτικό πρώτο δίμηνο του έτους (-14% τον Ιανουάριο και -12% το Φεβρουάριο, σε ετήσια βάση), λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων και της κακοκαιρίας, ενώ σημειώθηκε απότομη ανάκαμψη το Μάρτιο (+10% σε ετήσια βάση).

    Σχολιάζοντας αυτές τις διακυμάνσεις στη διακίνηση, πηγές του λιμένα υπογραμμίζουν: "Διαχειριζόμαστε τα εμπορευματοκιβώτια όλων των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών και των μεγάλων συμμαχιών.

    Διάφοροι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν το μεταφορικό έργο σε προηγούμενα του Πειραιά λιμάνια, οπότε αποκλίσεις αυτής της τάξης από μήνα σε μήνα είναι πολύ πιθανές".

     Στα ύψη οι ναύλοι

    Την ίδια ώρα οι ναύλοι στη spot αγορά των containerships "σκαρφαλώνουν" σε νέα υψηλά, καθώς η ζήτηση "εκτοξεύεται" και οι διαταραχές, όπως ειπώθηκε, παραμένουν.

    Σύμφωνα με τον δείκτη που παρακολουθεί την πορεία της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στη Σανγκάη (Shanghai Containerised Freight Index), η διαδρομή spot Κίνας - Μεσογείου έχει φτάσει τα 4.446 δολάρια ανά teu, ενώ αυτή ανάμεσα στην Κίνα και τη βόρεια Ευρώπη διαμορφώνεται στα 4.325 δολάρια ανά teu.

    "Αν συνεχιστεί αυτό το boom στη ζήτηση, θα δούμε παρόμοια πορεία της αγοράς και το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Άλλωστε, η ζήτηση κορυφώθηκε κατά το περσινό δεύτερο μισό" σημειώνουν οι αναλυτές της δανέζικης συμβουλευτικής εταιρείας Sea-Intelligence.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ