Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 28-Μαρ-2021 08:39

    BIMCO: Ρεκόρ στις αγοραπωλησίες φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου

    BIMCO: Ρεκόρ στις αγοραπωλησίες φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Σε ολόκληρη τη διάρκεια του 2020 οι συνολικές συναλλαγές αγοραπωλησίας μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έφτασαν τις 794, με τα μικρότερα πλοία της κατηγορίας Handysize και Supramax να είναι οι πιο δημοφιλείς. Κατά τους 3 πρώτους μήνες του νέου έτους, ωστόσο, παρατηρείται σημαντική επιτάχυνση στις πωλήσεις μεταχειρισμένων φορτηγών μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σε τέτοιο βαθμό ώστε το 2021 να βρίσκεται σε τροχιά ώστε να αναδειχθεί σε χρονιά ρεκόρ.

    Συγκεκριμένα, ενώ δεν έχει ακόμη συμπληρωθεί το πρώτο τρίμηνο, άλλαξαν χέρια 279 φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου, με τα φορτηγά Panamax να βρίσκονται στην πρώτη θέση, με 82 αγοραπωλησίες. Ωστόσο ο αριθμός των πωλήσεων Panamax είναι μικρότερος συγκριτικά με τις συνολικές αγοραπωλησίες των μικρότερου μεγέθους φορτηγών τύπου Handymax, Supramax και Ultramax.

    Η αυξημένη ζήτηση για φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου φέτος, αντανακλάται επίσης και στις αξίες των πλοίων, οι οποίες έχουν αυξηθεί σημαντικά από τις αρχές του έτους. Συγκεκριμένα ένα πλοίο ηλικίας 15 ετών τύπου Panamax σήμερα εμφανίζει μεγαλύτερη αξία κατά 47,4% σε σχέση με τις αρχές Ιανουαρίου, αύξηση κατά σχεδόν 4 εκατ. δολάρια. Αν και ο ακριβής ρυθμός αύξηση στις αξίες εξαρτάται από τον τύπο και την ηλικία του πλοίου, εντούτοις όλες οι κατηγορίες εμφανίζουν εντυπωσιακή αύξηση τους τελευταίους τρεις μήνες.

    Οι εξελίξεις στο μέτωπο των αγοραπωλησιών πλοίων, αντικατοπτρίζουν εν μέρει την αύξηση συνολικά της αγοράς των φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου. Συγκεκριμένα από τις αρχές του έτους τα έσοδα για τα πλοία τύπου Panamax και Supramax εκτοξεύθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας. Στις 24 Μαρτίου, τα ναύλα για τα πλοία Panamax έφταναν τις 25.719 δολάρια την ημέρα, ενώ αντίστοιχα για τα Supramax τα 22.921 δολάρια την ημέρα.

    Σύμφωνα με τον επικεφαλής αναλυτή της BIMCO Peter Sand η άνοδος της ναυλαγοράς αλλά και των αγοραπωλησιών φορτηγών ξηρού φορτίου οδηγούν στο ερώτημα πόσο θα διαρκέσει το ράλι. Παρά τις εκτιμήσεις που διατυπώνονται περί ενός νέου υπερκύκλου στην αγορά των εμπορευμάτων, οι προσδοκίες της BIMCO παραμένουν προσγειωμένες. Η θετική πορεία της αγοράς είναι θετική για όσο διάστημα διαρκεί. Ωστόσο, ουσιαστικά οι μακροπρόθεσμες τάσεις στην αγορά του ξηρού φορτίου δεν είναι τέτοιες που να υποστηρίζουν μια παρατεταμένη ανάκαμψη, καταλήγει ο P. Sand.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ