Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 19-Μαρ-2021 11:07

    Ν. Καραμάνος: Το μέλλον των επιχειρήσεων στην πανδημία

    Ν. Καραμάνος: Το μέλλον των επιχειρήσεων στην πανδημία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η ψηφιοποίηση ουσιαστικά φέρνει μείωση κόστους για το κράτος με αποτέλεσμα την εν δυνάμει μείωση των φόρων και των εισφορών αναφέρει ο Νίκος Καραμάνος CFO της AFS - Athens Financial Services. Μεταξύ άλλων υπογραμμίζει πως η κάθε κρίση (οικονομική και υγειονομική) που περνάει από την οικονομία δημιουργεί κενά, αλλά και νέες ευκαιρίες για εξέλιξη. 

    - Ποιες είναι οι προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο κλάδος σας την περίοδο της COVID-19 και πως τις αντιμετώπισε;

    Στον κλάδο μας, οι πελάτες μας απαιτούν την άμεση και σωστή πληροφόρηση για να αισθάνονται ασφαλείς και σίγουροι για την επόμενη ημέρα. Η πρόκληση ήταν αυτή ακριβώς, να μπορέσουμε δηλαδή, να διοχετεύσουμε αυτή την πληροφορία για τον καθένα ξεχωριστά, γρήγορα και σωστά. Κάποιοι το κατάφεραν, γιατί ήταν προετοιμασμένοι και διέθεταν μία σωστή δομή, ακολουθώντας τα ευρωπαϊκά πρότυπα οργάνωσης των εταιρειών, και κάποιοι άλλοι δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες.

    - Τι μπορεί να περιμένει ο κλάδος της φορολογίας για το επόμενο διάστημα;

    Το μόνο σίγουρο για το επόμενο διάστημα είναι ότι αναμένουμε πλήρη εκσυγχρονισμό του κλάδου. Ο κλάδος μας και κατά συνέπεια η παροχή υπηρεσίας, αποτελεί κεντρικό τομέα της οικονομίας και ο εκσυγχρονισμός του θα βοηθήσει τους πολίτες να εμπιστευτούν τόσο τις υπηρεσίες από ιδιωτικούς οργανισμούς και εταιρείες (όπως λογιστές, μηχανικοί, νομικοί, ασφαλιστές) όσο και το δημόσιο. Υπάρχει κάτι καλύτερο από το να γίνονται όλα από ειδικούς συμβούλους γρήγορα αλλά και ποιοτικά ταυτόχρονα;

    Η χώρα μας, για πρώτη φορά, ανταγωνίζεται τα μεγάλα ευρωπαϊκά κράτη πάνω σε αυτό το κομμάτι, και ειδικά στην αυτοματοποίηση των εργασιών μεταξύ των φορέων. Η ψηφιοποίηση ουσιαστικά φέρνει μείωση κόστους για το κράτος με αποτέλεσμα την εν δυνάμει μείωση των φόρων και των εισφορών.

    - Ποιες είναι οι νέες τάσεις και νοοτροπίες που έφερε η COVID-19 στις ελληνικές επιχειρήσεις;

    Οι νέες τάσεις από αυτή τη συνθήκη είναι η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση και η χρήση του διαδικτύου σε σχεδόν ολοκληρωτικό βαθμό. Έχουμε την αύξηση της αναζήτησης των ασφαλών διαδικτυακών εταιρειών καθώς και εταιρειών που προφυλάσσουν τα data τους, σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό GDPR. Είδαμε τα κενά στο τρίτο μίλι, και τις αλυσίδες ανεφοδιασμού, σε όλες τις χώρες, και όχι μόνο στην Ελλάδα.

    -  Υπάρχουν ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις στην τρέχουσα συγκυρία για ανάπτυξη και εξέλιξη;

    Η κάθε κρίση (οικονομική και υγειονομική) που περνάει από την οικονομία δημιουργεί κενά, αλλά και νέες ευκαιρίες για εξέλιξη. Η χώρα μας, για παράδειγμα, βρήκε την ευκαιρία να ψηφιοποιηθεί, τόσο σε κρατικό όσο και σε ιδιωτικό επίπεδο (εταιρείες, καταστήματα, υπηρεσίες κ.λπ.), ώστε να μπορέσει να αξιοποιηθεί η τηλεργασία και η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό από μόνο του θεωρείται καινοτομία και τεράστια επιτυχία για τη χώρα μας, αφού κατάφερε να πετύχει αυτή τη ψηφιοποίηση σε μικρό χρονικό διάστημα και σε αντίξοες και πρωτόγνωρες συνθήκες λόγω της πανδημίας. Η ανάπτυξη θεωρείται δεδομένη, καθώς μετά το άνοιγμα της οικονομίας η κατανάλωση θα είναι αρκετά μεγαλύτερη από το φυσιολογικό, τουλάχιστον στην αρχή, κάτι που θα φέρει ταχεία ανάπτυξη στην οικονομία και αντιστροφή του αρνητικού κλίματος.

    Η υγειονομική κρίση, όμως, δεν έχει καμία σχέση με μια οικονομική. Μετά από μια υγειονομική κρίση, η επιστροφή στην κανονικότητα είναι σχετικά γρηγορότερη από την επιστροφή που είχαμε μετά την οικονομική κρίση.

    - Από εδώ και πέρα διαμορφώνεται μία νέα πραγματικότητα για το ελληνικό επιχειρείν μετά την πανδημία ή θα επιστρέψουμε στην πρότερη κατάσταση όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες;

    Η επόμενη μέρα για το ελληνικό επιχειρείν αναμένεται ιδιαίτερα ελπιδοφόρα και αισιόδοξη. Κάποιοι κλάδοι αναγκαστικά θα εξελιχθούν λόγω της ψηφιοποίησης και  της αλλαγής των αναγκών και επιθυμιών των πελατών τους. Θεωρούμε δεδομένο ότι οι επιχειρηματίες, ιδίως οι νέοι, στρέφονται στις νέες τεχνολογίες και αναζητούν την αυτοματοποίηση των εργασιών για τις επιχειρήσεις τους, με στόχο την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους και διεκπεραίωση των εργασιών τους.

    - Τι έμαθαν ή θα έπρεπε να μάθουν οι ελληνικές επιχειρήσεις από τις καταστάσεις που αντιμετωπίζουν λόγω της πανδημίας;

    Τα τελευταία 13 χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης, οι επιχειρηματίες λειτουργούσαν σε ένα συνεχώς ρευστό περιβάλλον και βρίσκονταν πάνω σε μία "κινούμενη άμμο", χωρίς να ξέρουν τι τους περιμένει. Η επένδυση που έκαναν στη χώρα μας ήταν αμφίβολη και όλη αυτή η κατάσταση ήταν για εκείνους ιδιαίτερα κουραστική και αγχώδης. 

    Πλέον, βλέπουμε ότι δημιουργείται ένα πλάνο. Αυτό το πλάνο πρέπει να υπάρχει και στις επιχειρήσεις για να τις βοηθήσει να προχωρήσουν. Οι ελληνικές επιχειρήσεις, με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο, ανταγωνίζονται στα ίσα τις ευρωπαϊκές και οποιοδήποτε χάσμα ανάμεσά τους δείχνει να καλύπτεται. 

    ΝίκοςΚαραμάνος
    CFO της AFS – ATHENS FINANCIAL SERVICES
    www.afs.com.gr
    210 8317702 / info@afs.com.gr
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ