Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 10-Μαρ-2021 07:51

    Έρχεται νέο σχέδιο για τα city logistics

    logistics
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σε μια ολιστική αλλαγή στα λεγόμενα city logistics, δηλαδή στις μεταφορές εμπορευμάτων και των εφοδιασμό καταστημάτων εντός του αστικού ιστού, προσανατολίζεται η κυβέρνηση, προκειμένου να επιλυθούν χρόνια προβλήματα όπως η κυκλοφορία των φορτηγών στο κέντρο των μεγάλων πόλεων.

    Όπως δήλωσε ο νέος πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (EEL), Βασίλης Ζεϊμπέκης, Επίκουρος Καθηγητής του Παν. Αιγαίου και μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Εφοδιαστικής,  το Προεδρικό Διάταγμα που έχει ετοιμαστεί και το οποίο θα καθορίζει την λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας βρίσκεται στην τελική φάση επεξεργασίας. Ωστόσο, λόγω του ότι θα χρειαστεί δευτερογενής νομοθετική διαδικασία δεν αποκλείεται να υπάρξει μια Κοινή Υπουργική Απόφαση ή ακόμη και τροποποίηση του νόμου 4302/2014 για την Εφοδιαστική Αλυσίδα.

    Βασικός στόχος είναι να ακολουθηθούν οι σύγχρονες τάσεις στη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, ειδικά εντός της Αττικής. Ζητούμενο για παράδειγμα είναι να εξοριστούν από το κέντρο της Αθήνας τα μεγάλα φορτηγά, που προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση, όχληση, επιβαρύνουν το περιβάλλον και τα οποία σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία της EEL κυκλοφορούν μισογεμάτα.

    Για τον σκοπό αναμένεται η δημιουργία τουλάχιστον ενός αστικού κέντρου ενοποίησης εμπορευμάτων, το οποίο μπορεί να χωροθετηθεί στον Βοτανικό ή τον Ρέντη. Από εκεί αλλά και από άλλα μικρότερα κέντρα (επιφάνειας από 500 έως 1.000 τμ) στις παρυφές του αστικού ιστού θα ξεκινούν μικρά ηλεκτρικά φορτηγά που θα μπορούν να εισέρχονται όλο το 24ωρο στο κέντρο της Αθήνας και να σταθμεύουν χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στην κυκλοφορία.

    Αξίζει να σημειωθεί πως το σχέδιο για την δημιουργία ενός μεγάλου κέντρου logistics στην περιοχή του Ελαιώνα εκπονείται εδώ και χρόνια, ήδη από την προηγούμενη κυβέρνηση. Στόχος ήταν να μπει μια τάξη στο χάος που επικρατεί στην περιοχή όπου λειτουργούν περίπου 500 πρακτορεία μεταφορών χωρίς σχέδιο και τα περισσότερα με προσωρινές άδειες. Πλέον, προκρίνεται η μεταφορά του στο Θριάσιο, ωστόσο και πάλι εκτιμάται ότι θα χρειαστούν αυτά τα κέντρα ενοποίησης για την Αθήνα.

    Ψηφιακός Μετασχηματισμός

    Στο μεταξύ η νέα διοίκηση της Ελληνικής Εταιρείας Logistics ετοιμάζει μια νέα μελέτη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου. Στόχος είναι να διαπιστωθεί το επίπεδο ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ παράλληλα θα αναζητηθούν έργα και επιδοτήσεις για την ψηφιοποίηση.

    Όπως εκτίμησε ο κ. Ζεϊμπέκης κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου οι νέες τεχνολογίες αλλά και η ανάπτυξη του 5G δημιουργούν σημαντικές ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν, προκειμένου η χώρα μας να καταστεί διαμετακομιστικό κέντρο στη ΝΑ Ευρώπη.

    Εξάλλου, όπως ανέδειξε πρόσφατη έρευνα που παρουσιάστηκε στο 23ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εφοδιαστικής Αλυσίδας δύο στις τρεις επιχειρήσεις του κλάδου θέλουν να επενδύσουν στην ψηφιοποίηση. Οι κατηγορίες που είναι έτοιμες να επενδύσουν είναι:

    Το 66% σε συστήματα διασύνδεσης- ανταλλαγής πληροφοριών με πελάτες συνεργάτες και προμηθευτές

    Το 36% σε συστήματα ψηφιοποίησης διαδικασιών μεταφοράς και διανομής/

    Το 36% συστήματα και εξοπλισμό για την βελτίωση της τηλε- εργασίας

    Το 31% για συστήματα αυτοματοποίησης και ψηφιοποίησης των διαδικασιών αποθήκης

    Ένας ακόμη στόχος της EEL είναι μέσα από συνεργασίες με ελληνικά και διεθνή πανεπιστήμια να υπάρξει ένας δείκτης για τα logistics ώστε οι ελληνικές εταιρείες να προσελκύσουν περισσόερες διεθνείς επενδύσεις, μια τάση που ήδη έχει αρχίσει να εμφανίζεται τόσο σε μεγάλες ελληνικές εταιρείες όσο και σε startup της εφοδιαστικής.

    Κώστας Κετσιετζής

    kostaskets@capital.gr 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ