Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 08-Μαρ-2021 07:40

    Συνεχίζεται το σπριντ των σούπερ μάρκετ

    Τι δείχνει το βαρόμετρο της κατανάλωσης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Την παγίωση της ισχύος των σούπερ μάρκετ, με ή χωρίς lockdown, επιβεβαιώνουν τα τελευταία επίσημα στοιχεία που έχει στη διάθεση του το Capital.gr. 

    Σύμφωνα με αυτά, την πρώτη εβδομάδα του έτους που έληξε στις 10 Ιανουαρίου οι πωλήσεις του φυσικού δικτύου των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν κατά 21% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020 όπου η πανδημία δεν είχε φθάσει στην πόρτα μας και δεν είχαν επιβληθεί περιοριστικά μέτρα.

    Αύξηση 17% σημείωσαν οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τη δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου, 14% την τρίτη και 16% την τελευταία εβδομάδα του πρώτου μήνα του έτους. 

    Δηλαδή παρά το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου, άρθηκαν για 12 ημέρες τα περιοριστικά μέτρα και λειτούργησε και το υπόλοιπο λιανεμπόριο με τη μέθοδο του click away και του click inside, αυτό δεν επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ. 

    Αυτή η αυξητική τάση διατηρήθηκε και τις δύο πρώτες εβδομάδες του Φεβρουαρίου, όπου υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία. Με βάση τα στοιχεία της Nielsen οι πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου σημείωσαν άνοδο 13% και 22% την εβδομάδα που έληξε στις 14 Φεβρουαρίου.

    Τάση η οποία εκτιμάται ότι διατηρήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του περασμένου μήνα ενώ και την εβδομάδα που πέρασε λόγω της Τσικνοπέμπτης και της κλειστής εστίασης οι πωλήσεις "έπιασαν” ιστορικό υψηλό όπως λένε στελέχη της αγοράς στο Capital.gr. 

    Πέρυσι το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων ενίσχυσε τις πωλήσεις του κατά 9,7% σε σχέση με το 2019 "μαζεύοντας" στα ταμεία του επιπλέον 1 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2019.  

    Την ίδια στιγμή αμείωτη είναι η ανάπτυξη και των πωλήσεων στο ηλεκτρονικό κανάλι του e-grocery. Τον Ιανουάριο, το ηλεκτρονικό κανάλι της συγκεκριμένης αγοράς εμφάνισε ανάπτυξη 531% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021.

    Σε σχέση με τον Δεκέμβριο, περίοδο κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιείται η μεγαλύτερη κατανάλωση κάθε έτος λόγω της εορταστικής περιόδου, οι πωλήσεις σημείωσαν πτώση 15%. Τάση η οποία αν διατηρηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια τη φετινής χρονιάς θα εκτοξεύσει τις πωλήσεις στο συγκεκριμένο κανάλι πολύ πάνω από τα 250 εκατ. ευρώ. 

    Πέρυσι οι πωλήσεις του e-grocery στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 262% ξεπερνώντας τα 163 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group που περιλαμβάνουν τα e-shops των σούπερ μάρκετ και τις πλατφόρμες delivery εκτός των e-fresh.gr και Market In. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ