Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 07-Μαρ-2021 09:00

    Οι Έλληνες συνέχισαν να αγοράζουν αυτοκίνητα μέσα στην πανδημία

    Οι Έλληνες συνέχισαν να αγοράζουν αυτοκίνητα μέσα στην πανδημία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Δανάης Μαραγκουδάκη

    Δύσκολη χρονιά ήταν το 2020 για την αγορά αυτοκινήτων καθώς η πανδημία του κορονοϊού δεν την άφησε ανεπηρέαστη. Η "βουτιά" κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου έριξε τις πωλήσεις, αλλά ταυτόχρονα οι καταναλωτές δεν ανέβαλαν τις αγορές τους ειδικά σε μια προσπάθεια εν μέσω πανδημίας να αποφύγουν τον συνωστισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑ), οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν 29%, καθώς το 2019 ανήλθαν συνολικά σε 114.109 ενώ το 2020 σε 80.977.

    Το Capital.gr επικοινώνησε με τον Δημήτρη Πάτσιο, γενικό διευθυντή του ΣΕΑΑ, ο οποίος μας εξήγησε πως η μείωση της αγοράς το 2020 οφείλεται κυρίως στην ακύρωση παραγγελιών για αυτοκίνητα Rent-a-Car, λόγω των γνωστών προβλημάτων στον τουρισμό. "Ενθαρρυντικό, πάντως, ήταν ότι οι πωλήσεις προς ιδιώτες και εταιρείες διατηρήθηκαν σχεδόν ακέραιες. Άρα ο κλάδος διατηρεί μικτές εντυπώσεις από την περασμένη χρονιά".

    Σε σχέση με τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές οικονομίες η ελληνική αγορά αυτοκινήτου αποδείχθηκε σε ένα βαθμό "ανθεκτική". Το 2020 η πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων έφτασε το 32% στην Ισπανία, το 29% στη Βρετανία, 28% στην Ιταλία, 25% στη Γαλλία, Τις μικρότερες απώλειες κατέγραψε η Γερμανία με 19%.
    Στις προτιμήσεις των καταναλωτών στην Ελλάδα, πρώτη αναδείχθηκε η κατηγορία των supermini αυτοκινήτων τα οποία κατέλαβαν το 46,96% της συνολικής αγοράς, με 38.029 ταξινομήσεις. Τα πιο δημοφιλή μοντέλα στους δρόμους ήταν το Toyota Yaris (11,91%), το Opel Corsa (7,34%) και το Peugot 208 (7,21%). Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων μεγαλύτερης αξίας παρέμειναν εξαιρετικά χαμηλές.

    Υποχώρηση και το 2021

    Στις αρχές της φετινής χρονιάς, επίσης, παρατηρείται μια δυσκολία η αγορά να… βάλει μπροστά τις μηχανές με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ για τον Ιανουάριο του 2021 να δείχνουν τις πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στις 7.767 έναντι 9.785 τον Ιανουάριο του 2020, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 20,6%. Οι ταξινομήσεις για τον Φεβρουάριο έφτασαν τις 6.751 αυτοκίνητα σημειώνοντας αναμενόμενη πτώση 14,1% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2020 που καταγράφηκαν 7.862 πωλήσεις.

    "Τα επόμενα κύματα της πανδημίας είχαν αποτέλεσμα, τόσο τον Ιανουάριο, όσο και τον Φεβρουάριο, να διατηρείται η υποχώρηση στις πωλήσεις. Το 1ο εξάμηνο του 2021 ο τουρισμός εκτιμάται πλέον πως δεν μπορεί να έχει την πλήρη απόδοση, οπότε και οι πωλήσεις πιθανότατα θα υποχωρήσουν για τους ίδιους λόγους που συνέβη το 2020. Αναμένεται δηλαδή να διατηρηθούν ή και να αυξηθούν οι λιανικές και οι εταιρικές (leasing) πωλήσεις, μάλλον όμως θα υπάρχει κάποια υστέρηση στο πρώτο μέρος του έτους στα αυτοκίνητα Rent-a-Car", σημείωσε ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου.

    Σύμφωνα με τον κ. Πάτσιο "γνωρίζουμε όλοι πως η οικονομία δέχεται τεράστια πίεση λόγω της πανδημίας, ωστόσο η αγορά του αυτοκινήτου πρέπει να αναγνωρίσει ότι δεν έχει υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα, όπως, για παράδειγμα, οι κλάδοι που βρίσκονται σε αναστολή. Αυτό, καθώς το αυτοκίνητο έχει καταφέρει να διατηρήσει σε σημαντικό βαθμό τις πωλήσεις". Οι λόγοι είναι, όπως εξηγεί, πως "ένας καταναλωτής θα επιμείνει στην αλλαγή ενός παλαιότερου αυτοκινήτου, που από καιρό πρέπει να αλλαχθεί, επιπλέον για λόγους ατομικής προφύλαξης, ώστε να αποφύγει τα μέσα μαζικής μεταφοράς".

    Η πανδημία αναδιαμορφώνει μεταξύ άλλων και την αγορά του αυτοκινήτου δημιουργώντας νέα δεδομένα. Μερικά χρόνια πριν θα φάνταζε υπερβολική η αγορά ενός αυτοκινήτου ώστε να αποφευχθεί η χρήση των δημοσίων συγκοινωνιών. Πολλοί νέοι όμως σταθμίζουν την αγορά και με βάση τέτοια κριτήρια.

    Σ’ αυτή την κατεύθυνση, ενδιαφέρον έχει ότι τη συγκεκριμένη αγορά θα σχηματίσουν σε ένα βαθμό και οι millennials (άτομα ηλικίας 24-39 ετών) καθώς σύμφωνα με την έρευνα της EY "Mobility Consumer Index 2020", αναμένεται να αποτελέσουν την κινητήρια δύναμη πίσω από μία παγκόσμια έκρηξη στην ιδιοκτησία αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του 2021.

    Τα ηλεκτρικά σήκωσαν κεφάλι

    Στροφή στο "πράσινο" έκαναν πολλοί Έλληνες αγοράζοντας υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παράγοντας που έπαιξε ρόλο στην άνοδο είναι και οι φορολογικές εκπτώσεις σε  επιχειρήσεις και επαγγελματίες που αγοράζουν ή μισθώνουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων. Από το 2014 που άρχισαν να διατίθενται στην Ελλάδα τα πιο σύγχρονα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διευρύνονται όλο και πιο πολύ οι επιλογές των καταναλωτών καθώς όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφουν την προσοχή τους στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. 

    Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε ο ΣΕΑΑ, πουλήθηκαν 2.135 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώνοντας τεράστια άνοδο από τα 690 που είχαν πουληθεί πέρυσι. Τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα ήταν plug-in υβριδικά με το Volvo XC40 PHEV να βρίσκεται με μεγάλη διαφορά στην πρώτη θέση, ενώ ακολούθησαν τα BMW X1 PHEV και Volvo XC60 PHEV. Όπως αναφέρει ο κ. Πάτσιος "από τον Αύγουστο ξεκίνησε το πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά" που προσφέρει ισχυρά κίνητρα επιδότησης στην αγορά. Επίσης, ήδη από τον Δεκέμβρη του ’19 είχαν ήδη θεσμοθετηθεί σημαντικά φορολογικά μέτρα στη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων".

     

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ