Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 24-Φεβ-2021 08:05

    Γιατί ο A. Ταμβακάκης και το fund Elikonos 2 επενδύουν τώρα στον "Φρεσκούλη"

    Γιατί ο A. Ταμβακάκης και το fund Elikonos 2 επενδύουν τώρα στον "Φρεσκούλη"
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10,2% έως το 2027, αναμένεται να καταγράψει, σε παγκόσμιο επίπεδο, η αγορά συσκευασμένης σαλάτας, -λαχανικών αλλά και φρούτων-, με τις πωλήσεις να υπερδιπλασιάζονται από τα 4,69 δισ. δολάρια που ήταν το 2019 στα 10,23 δισ. δολάρια το 2027

    Η ελληνική αγορά, αποτελεί ένα πολύ μικρό κλάσμα σε αυτό τον τζίρο, κάτω από τα 100 εκατ. ευρώ σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, και βρίσκεται πολύ πίσω σε σχέση με τις ώριμες αγορές π.χ. της Ιταλίας ή των Βόρειων χωρών. Ωστόσο καταγράφει ετήσια ανάπτυξη 12% και οι προοπτικές, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι σημαντικές. 

    Σε αυτές τις προοπτικές αποφάσισε να επενδύσει ο Απόστολος Ταμβακάκης, επικεφαλής της EOS Capital Partners Α.Ε.Δ.Ο.Ε.Ε. ("EOS”), αποκλειστικός διαχειριστής του EOS Hellenic Renaissance Fund ("Fund”). Ο κ. Ταμβακάκης προσκάλεσε και το Elikonos 2 S.C.A. SICAR να επενδύσουν από κοινού στην Eurocatering, γνωστή με το brand Φρεσκούλης, στην οποία απέκτησαν σημαντική μειοψηφική συμμετοχή. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που δύο ή τρία funds επενδύουν από κοινού σε μια εταιρεία. Κάτι αντίστοιχο έχει συμβεί και στην περίπτωση της Μινέρβα.

    Η επένδυση στη Eurocatering είναι συνολικού ύψους 11 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 7 εκατ. ευρώ τα κάλυψε το EOS Capital Partners και τα 4 εκατ. ευρώ το Elikonos 2 S.C.A. SICAR.

    Κεφάλαια τα οποία θα κατευθυνθούν στην ανέγερση νέου εργοστασίου στην Ελλάδα -σχετική απόφαση έλαβε η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Eurocatering στις 29 Οκτωβρίου- στη διεύρυνση του προϊοντικού μείγματος και στη δημιουργία εργοστασίου στο εξωτερικό, ανέφεραν στο capital.gr πηγές με γνώση. 

    Σήμερα η Eurocatering διαθέτει παραγωγικές μονάδες σε Αθήνα και Λιβαδειά, κέντρα logistics, διανομής και πωλήσεων σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Πάτρα κι ένα στόλο από 65 ιδιόκτητα φορτηγά-ψυγεία. Το 2019 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) εμφάνισε πωλήσεις 35,764 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 1,888 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων 1,387 εκατ. ευρώ, ενώ πέρυσι ο τζίρος της ανήλθε στα 38,7 εκατ. ευρώ και τα EBITDA ξεπέρασαν τα 3,1 εκατ. ευρώ. 

    Η εταιρεία, που ίδρυσε το 2000 ο Χρυσόστομος Μαυρόπουλος από την Κεντρική Αγορά Αθηνών στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, κατά το πρόσφατο παρελθόν είχε δεχθεί κρούσεις τόσο από τη Γαλλική εταιρεία Bonduelle, που εισήλθε στην ελληνική αγορά το 2016 με κατεψυγμένα λαχανικά όσο και από το fund SouthBridge Europe Mezzanine. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ