Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 04-Φεβ-2021 08:09

    Το plan B της Βενέτης και ο κανιβαλισμός

    Βενέτης: Εισέρχεται στην αγορά του retail, νέα concepts καταστημάτων και διεύρυνση δικτύου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Το μεσημέρι της Τετάρτης, ο επικεφαλής της Βενέτη -ο όμιλος ελέγχει 10 εταιρείες μεταξύ των οποίων και το δίκτυο Φούρνοι Βενέτη- κ. Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, παρουσίασε, κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης τύπου το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας του.

    Πρόκειται για ένα φιλόδοξο πλάνο ανάπτυξης που επεκτείνεται σε διάφορους κλάδους και ακόμη περισσότερα κανάλια λιανικής. Όπως είναι η είσοδος στην αγορά των σούπερ μάρκετ με τη σειρά προϊόντων Veneti Family, η δημιουργία δύο νέων concept λιανικής, την Cremeria Veneti και το Veneti Go, η επέκταση στο εξωτερικό με το Veneti Great, και η ανάπτυξη του υπάρχοντος δικτύου καταστημάτων Φούρνοι Βενέτη. 

    Αναπτυξιακό πλάνο το οποίο έρχεται σε αντίθεση με όσα δήλωνε ο ίδιος λίγους μήνες πριν όταν η αλυσίδα Φούρνοι Βενέτη έκλεινε 5 καταστήματα. Τότε, στα τέλη Οκτωβρίου του 2020, η εταιρεία άφηνε ανοικτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει στο κλείσιμο και άλλων σημείων το προσεχές διάστημα -ακόμη 20 καταστήματα το 2021- στην περίπτωση που συνεχισθεί η ίδια κατάσταση με την πανδημία. 

    Τρεις μήνες μετά, η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει στρατηγική -παρά το γεγονός ότι η διοίκηση της δεν βλέπει επιστροφή του κλάδου της εστίασης στα επίπεδα της προ covid εποχής πριν το 2023- και να επενδύσει ακόμη περισσότερο. Σε πρώτη φάση τα κεφάλαια που θα απαιτηθούν και τα οποία δεν θα προέλθουν από τραπεζικό δανεισμό, υπολογίζονται στα 3 εκατ. ευρώ ενώ "πλάτη” σε αυτή την ανάπτυξη θα βάλουν οι συνεργάτες - franchisee που θα αναλάβουν να "τρέξουν” τα νέα concepts.

    Το προφανές είναι ότι μέσω αυτού του νέου business plan, που παρουσίασε χθες ο κ. Μονεμβασιώτης, διοίκηση και μέτοχοι θέλουν να κεφαλαιοποιήσουν το brand name Φούρνοι Βενέτη και σε άλλες συναφείς δραστηριότητες μπαίνοντας "σφήνα” σε αγορές που μέχρι σήμερα ελέγχονται από άλλους παίκτες.

    Όπως π.χ. είναι Alfa Pastry και Ροδούλα στα γλυκά που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, τα δίκτυα Στάμου και Δημητρίου στο κομμάτι των γαλακτοπωλείων, τα Kiosky’s στη λιανική των καφέ, σνάκ και το …Eataly στο εξωτερικό.   

    Πρόκειται για μια επιχειρηματική κίνηση επιβεβλημένη, σε μια εποχή όπου όλοι αναζητούν νέα πατήματα για να ξεπεράσουν την οικονομική κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία.

    Η αλυσίδα Φούρνοι Βενέτη, του κ. Μονεμβασιώτη, απώλεσε πέρυσι το 1/4 του τζίρου της (-24% σε σχέση με το 2019) με αποτέλεσμα αυτός να περιοριστεί στα 36,1 εκατ. ευρώ, τα κέρδη της συρρικνώθηκαν κατά 67%, τα EBITDA κατά 28%, και "κάηκαν” κοντά στα 6 εκατ. ευρώ από το ταμείο της, -τα ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος του 2020 περιορίσθηκαν στο 1,6 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο ομίλου οι προ - covid πωλήσεις ήταν 100 εκατ. ευρώ που παρήγαγαν 10 εταιρείες που ανήκουν στο σχήμα. 

    Το ερώτημα είναι αν αυτές οι νέες δραστηριότητες θα κανιβαλίσουν το υπάρχον δίκτυο, το οποίο κατά κύριο λόγω αναπτύσσεται από συνεργάτες. Σήμερα το δίκτυο της Φούρνοι Βενέτη ελέγχεται κατά 45% από την ίδια την εταιρεία, και κατά 55% από τους συνεργάτες franchisee. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ