Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 24-Ιαν-2021 08:40

    BIMCO: Με άνοδο μπήκε το 2021 για τα φορτηγά capesize

    BIMCO: Με άνοδο μπήκε το 2021 για τα φορτηγά capesize
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Θετικά ξεκίνησε το 2021 για την αγορά των μεγάλων φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου τύπου Capesize, καθώς καταγράφεται αύξηση της τάξης του 10,4% στον αριθμό των δρομολογίων που πραγματοποιήθηκαν στον πρώτο 20ήμερο του έτους, σύμφωνα με στοιχεία της Vesselsvalue. Η τάση αυτή έρχεται σε αντίθεση με το τι συμβαίνει με τις άλλες κατηγορίες φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου όπου καταγράφεται μείωση της δραστηριότητας κατά 2,8% την ίδια περίοδο. Συνολικά σύμφωνα με την BIMCO τις πρώτες 20 ημέρες του έτους πραγματοποιήθηκαν 1427 ταξίδια από φορτηγά Capesize. Με το ρυθμό που κινείται η αγορά, η BIMCO εκτιμά ότι τα δρομολόγια των Capesize φορτηγών θα ξεπεράσουν τον αριθμό που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο του 2020, δηλαδή τα 1768 δρομολόγια.

    Ως προς τις αιτίες για την αύξηση, η BIMCO επισημαίνει ότι η κακοκαιρία στην Άπω Ανατολή και η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρισμού στην Κίνα, μεταξύ άλλων προκάλεσαν μεγαλύτερη αύξηση για εισαγωγές ξηρού φορτίου. Ιδιαίτερα αυξημένη ήταν η ζήτηση για εισαγωγές άνθρακα, όπου καταγράφεται αύξηση των τιμών του εγχώριου άνθρακα σε συνδυασμό με τη μείωση της διαθεσιμότητας. Ισχυρή εξάλλου ήταν και η εποχική ζήτηση για μεταφορές χάλυβα, ιδίως καθώς οι παραγωγοί της Αυστραλίας αύξησαν τις εξαγωγές τους προκειμένου να επωφεληθούν από τις υψηλές τιμές στην αγορά των εμπορευμάτων.

    Η θετική είσοδος του 2021 για την αγορά των Capesize πλοίων, αποτυπώνεται και στα έσοδα, τα οποία μετά την ισχυρή μεταβλητότητα του 2019 και του 2020, κυμαίνονται κατά μέσο όρο στα 22.015 δολάρια την ημέρα από την αρχή του έτους. Οι τρέχουσες τιμές είναι αρκετά πάνω από το ελάχιστο έσοδο των 15300 δολαρίων την ημέρα που απαιτείται προκειμένου να καλυφθούν τα λειτουργικά έσοδα των πλοίων τύπου Capesize. Σημειώνεται ότι τα ναύλα έφτασαν σε υψηλό 26489 δολαρίων στις 13 Ιανουαρίου ενώ προ ημερών στις 19 Ιανουαρίου είχαν υποχωρήσει στα 24148 δολάρια.

    Η αγορά των Capesize ήταν πάντα ευμετάβλητη, ωστόσο τα τελευταία δύο χρόνια η τάση αυτή έγινε πιο έντονη. Το 2020 η διαφορά μεταξύ των μέγιστων και των ελάχιστων ημερήσιων ναύλων για τα Capesize έφτασε έως και τα 33000 δολάρια. Καθώς το 2020 ήταν για πολλούς λόγους μια χρονιά μοναδική, οι διαφορές, ήταν στην πράξη ακόμη μεγαλύτερες από ό,τι το 2019 και αυτή η κατάσταση δύσκολα θα διαφοροποιηθεί στο ορατό μέλλον, ανέφερε ο επικεφαλής αναλυτής για θέματα ναυτιλίας της BIMCO Peter Sand.

    Ωστόσο το 2021 μπορεί να αποδειχθεί πιο κερδοφόρο καθώς η παγκόσμια οικονομία αρχίζει να ανακάμπτει με ισχυρή ώθηση από τα μεγάλα πακέτα ενίσχυσης που αναμένεται να αντισταθμίσουν τις πιθανές αναταράξεις που θα εμφανιστούν κυρίως σε σχέση με τις εισαγωγές άνθρακα της Κίνας, καταλήγει ο P. Sand.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ