Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 29-Δεκ-2020 08:09

    Ώρα της κρίσης για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

    Ώρα της κρίσης για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή 

    Σήμερα καλούνται οι πιστωτές των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) να αποφασίσουν το αν θα δεχτούν την προσφορά της Pyletech Shipyards, συμφερόντων Θεοφίλου Πριόβολου, για το ενεργητικό της εταιρείας, ή αν τελικά ο διαγωνισμός θα κηρυχθεί άγονος. Πηγές που παρακολουθούν την υπόθεση εκτιμούν πάντως πως είναι σχεδόν σίγουρο το δεύτερο ενδεχόμενο, καθώς η προσφορά ύψους 15 εκατ. ευρώ που υπέβαλε η Pyletech θεωρείται ιδιαίτερα χαμηλή. 

    Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου υποβλήθηκαν δύο προσφορές. Η μια από την Pyletech και η άλλη από την Onex, ύψους 1 εκατ. ευρώ. Η Onex, δήλωσε ότι η προσφορά της ήταν "συμβολικού χαρακτήρα" προκειμένου η εταιρεία να διατηρήσει το έννομο δικαίωμα παρακολούθησης και επέμβασης στη διαδικασία, "όπου και όταν αυτό απαιτηθεί”. 

    Ήδη με την ανακοίνωση των προσφορών καταγράφηκαν έντονες αντιδράσεις τόσο από τους εργαζόμενους της ΕΝΑΕ, όσο και από την αντιπολίτευση. Η Pyletech Shipyards πάντως επιμένει στο δίκαιο της προσφοράς που κατέθεσε, δεδομένης της κατάστασης του ναυπηγείου. 

    Μάλιστα με χθεσινή της ανακοίνωση δημοσίευσε μια λίστα με τις αγοραπωλησίες ναυπηγείων σε άλλες χώρες και τις τιμές που αυτές πραγματοποιηθηκαν, οι οποίες κυμάνθηκαν από 3,5 έως 21,5 εκατ. ευρώ. "Τα ναυπηγεία που πωλήθηκαν τα τελευταία χρόνια βρίσκονται όλα στην Ευρώπη (Γερμανία, Μ. Βρετανία, Γαλλία, Ουκρανία, Ρουμανία). Μια απλή επίσκεψη στα sites τους (τους συνδέσμους των οποίων έχουμε επισυνάψει) αρκεί για να διαπιστώσει και ο πλέον δύσπιστος ότι στην πλειοψηφία τους είναι σε εξαιρετικά καλύτερη κατάσταση από της ΕΝΑΕ, διαθέτουν πολύ πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις, υψηλή εξειδίκευση και πολλαπλάσια κατασκευαστική εμπειρία. Πολλά δε πουλήθηκαν σε λειτουργία και με ενεργές συμφωνίες και όχι σε κατάσταση cold iron, όπως η ΕΝΑΕ”, αναφέρει η εταιρεία. 

    Σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση της Pyletech, μοναδική εξαίρεση η Chantiers de l’Atlantique,  "ένα από τα πιο σύγχρονα ναυπηγεία της Ευρώπης, με πωλήσεις 1,9 δισ. ευρώ το 2019 και 3.300 εργαζομένους, όπου η πρόταση εξαγοράς του 51% ήταν 59,7 εκατ. ευρώ. Η τιμή αυτή αποδεικνύει πόσο υπερφίαλες και ανυπόστατες είναι οι εκτιμήσεις της αξίας, τόσο του Σκαραμαγκά όσο και άλλων ελληνικών ναυπηγείων, που διαρρέουν διάφοροι γνωστοί-άγνωστοι”.

    "Ευελπιστούμε η λίστα να διαλύσει τις ψεύτικες και πλασματικές εντυπώσεις για την πραγματική αξία του αντικειμένου του διαγωνισμού και να βοηθήσει τη συνέλευση να λάβει τη σωστή απόφαση και να ανακηρύξει την Pyletech Shipyards ως πλειοδότη”, αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της υπενθυμίζοντας ότι η συνολική σχεδιαζόμενη επένδυση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά "θα ξεπεράσει τα 700 εκατ. ευρώ και θα δημιουργήσει περισσότερες από 1.600 άμεσες και 6.000 έμμεσες θέσεις εργασίας με σημαντική πολλαπλασιαστική αξία στην απασχόληση, στα δημόσια έσοδα, στο ΑΕΠ και στην εθνική και τοπική οικονομία”

    Πώς φτάσαμε στην συνέλευση των πιστωτών 

    Όπως έχει γράψει το Capital.gr, η σύγκληση συνέλευσης των πιστωτών για την έγκριση προσφορών σε διαγωνισμό εκποίησης περιουσιακών στοιχείων προβλέπεται από τις διατάξεις περί έκτακτης ειδικής διαχείρισης (Ν. 4307/2014), σε περίπτωση που υπάρχει μια μόνο προσφορά.

    Ο ειδικός διαχειριστής λαμβάνοντας υπόψη του ότι η προσφορά της Onex ήταν "συμβολικού χαρακτήρα" επέλεξε να ακολουθήσει τη διαδικασία που προβλέπεται όταν η προσφορά είναι μοναδική, κάτι το οποίο βεβαίως προκάλεσε την αντίδραση της Pyletech. 

    kostaskets@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων