Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 15-Δεκ-2020 09:41

    Το click away βραχυκύκλωσε τον Άγιο Βασίλη

    click away
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Μετ’ εμποδίων λόγω της κακοκαιρίας, αλλά όχι μόνο εξαιτίας αυτής, ξεκίνησε η λειτουργία του λιανεμπορίου με την υβριδική υπηρεσία click away. Από την Κυριακή το λιανεμπόριο προσπαθεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα μετρώντας το κόστος αλλά και το όφελος που μπορεί να έχει μέσω αυτής της υπηρεσίας. Με βάση τα όσα ορίζει η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) ένα κατάστημα θα μπορεί να εξυπηρετεί μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας περί τα 500 άτομα ημερησίως. 

    Στη μάχη του click away έχουν μπει ήδη 22 καταστήματα της αλυσίδας Πλαίσιο. Η Κωτσόβολος ενημερώνει τους καταναλωτές ότι μπορούν να παραλάβουν τα προϊόντα που έχουν παραγγείλει online ή μέσω τηλεφώνου από όποιο κατάστημα της τους εξυπηρετεί και ότι η παραγγελία θα είναι έτοιμη σε 20’, ενώ υπηρεσία click away διαθέτει και η αλυσίδα Public.

    Οι καταναλωτές της Public μπορούν να παραγγέλνουν online και να παραλαμβάνουν τα προϊόντα με ραντεβού από τα καταστήματα της σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους στις εισόδους τους. 

    Τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development (Τhe Mall, Golden Hall, Mediterranean Cosmos), θα παραδίδουν από σήμερα τις παραγγελίες, σε όσους προσέρχονται με το αυτοκίνητο τους στους εξωτερικούς χώρους των πάρκινγκ. Η Αττικά Πολυκαταστήματα, εκτός από την εξυπηρέτηση των online παραγγελιών του atticabeauty.gr (καλλυντικά) και atticadps.gr (αξεσουάρ), δεν θα υιοθετήσει τη συγκεκριμένη υπηρεσία για τα πολυκαταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

    Αντιθέτως έχει δημιουργήσει την υπηρεσία "call to shop", μέσω της οποίας ο καταναλωτής, θα μπορεί να παραλάβει αυθημερόν την παραγγελία στο χώρο του. Η ΙΚΕΑ και η Intersport, αλυσίδες του ομίλου Φουρλή δέχονται μόνον ηλεκτρονικές παραγγελίες και τα προϊόντα παραλαμβάνονται από τους καταναλωτές έξω από τα καταστήματα. 

    Εν αντιθέσει με τις αλυσίδες που πωλούν προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικά, ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη, οι αλυσίδες παιγνιδιών έχουν βραχυκυκλώσει. Ήδη από την περασμένη Παρασκευή η αλυσίδα Jumbo έκανε γνωστό πως δεν θα προσφέρει την υπηρεσία click away ενώ η αλυσίδα Μουστάκας "κράσαρε” με αποτέλεσμα σήμερα να κάνει γνωστό στους καταναλωτές της πως η υπηρεσία click & pick είναι προσωρινά απενεργοποιημένη. Όπως αναφέρει στον διαδικτυακό της τόπο, η υπηρεσία, θα είναι και πάλι σύντομα κοντά στους καταναλωτές για τα επόμενα ραντεβού. 

    Βέβαια click away χωρίς καταναλωτές δεν μπορεί να υπάρξει. Σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΛΠΕ, μόνο 1 στους 4, πριν την εφαρμογή του μέτρου, εκδήλωνε πρόθεση να αξιοποιήσει την υπηρεσία. Ποσοστό 28% δήλωνε ότι είναι πολύ πιθανό να επιλέξει για τις επόμενες αγορές την υπηρεσία παραλαβής από το κατάστημα σε σχέση με την παράδοση στο σπίτι, ποσοστό 26% ανέφερε ότι είναι λίγο πιθανό, και το 46% δήλωνε καθόλου πιθανό.  

    Σε ότι αφορά τον προσδοκώμενο τζίρο κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος, ποσοστό 73%, θεωρεί ότι η αξία των αγορών της τα φετινά Χριστούγεννα θα είναι μειωμένη, ενώ μόλις ένα 5% εκτιμά ότι θα είναι αυξημένη. Με 4 στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 39%( να θεωρεί ότι η μείωση αυτή θα είναι πάνω από το μισό της δαπάνης του προηγούμενου έτους. Μεσοσταθμικά, η εκτίμηση των καταναλωτών μεταφράζεται σε μία εκτιμώμενη μείωση της τάξης του -34%, δηλαδή αναμένεται ότι εφέτος θα χαθεί πάνω από το 1/3 του περσινού "τζίρου". 

    Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο των Χριστουγέννων, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 128 ευρώ κατά κεφαλήν. Το 14% δηλώνει ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 19% μέχρι 50 ευρώ, το 22% έως 100 ευρώ, το 25% από 101 έως 200 ευρώ, το 15% από 200 έως 500 ευρώ και το 5% πάνω από 500 ευρώ. Πρακτικά η πλειοψηφία του κοινού 55% θα δαπανήσει λιγότερο από 100 ευρώ τα φετινά Χριστούγεννα.

    Πάντως ήδη ένας στους 5 καταναλωτές έχει ολοκληρώσει τις αγορές του για τα Χριστούγεννα, ποσοστό 42% σκοπεύει να τις κάνει την τρέχουσα εβδομάδα, και το 37% την εβδομάδα των Χριστουγέννων.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ