Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 26-Νοε-2020 08:13

    Τι κέρδισε η ΜΕΤΡΟ εν μέσω πανδημίας

    Τι κέρδισε η ΜΕΤΡΟ εν μέσω πανδημίας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Με αύξηση 5,5% στον τζίρο, υπερβαίνοντας τα 1,33 δισ. ευρώ, θα κλείσει η φετινή χρονιά για τον όμιλο ΜΕΤΡΟ ΑΒΕΕ της οικογένειας Παντελιάδη που αναπτύσσει την αλυσίδα σούπερ μάρκετ My Market και το δίκτυο cash & carry METRO. Σε ότι αφορά την κερδοφορία ο επικεφαλής της ΜΕΤΡΟ κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης είπε ότι εφέτος θα εμφανίσει βελτίωση λόγω της αύξησης του τζίρου, αλλά και της της αποτελεσματικότητας της αλυσίδας, ενώ σημείωσε πως στην Ελλάδα "το καθαρό περιθώριο κέρδους διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα της τάξης του 2,5%-3,5%, εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού".

    Για την πανδημία είπε πως δοκίμασε τις αντοχές και την ταχύτητα απόκρισης του οργανωμένου λιανεμπορίου, τονίζοντας πως στο δεύτερο lockdown η αλυσίδα My Market είναι πιο προετοιμασμένη και αποτελεσματική. Ανέφερε πως υπάρχουν 102 ενεργά κρούσματα επί συνόλου εργαζόμενων άνω των 11.000 στον όμιλο σημειώνοντας πως "σε σχέση με το σύνολο των ενεργών κρουσμάτων στην Ελλάδα, στον δικό μας χώρο, καθώς υποθέτω ότι το ίδιο ισχύει και στα υπόλοιπα σούπερ μάρκετ, δεν έχουμε περισσότερα κρούσματα απ΄ ότι στον γενικό πληθυσμό. Το λέω αυτό γιατί το τελευταίο διάστημα έχει αναπτυχθεί μια φιλολογία σχετικά με το εάν και πόσο τα σούπερ μάρκετ είναι εστίες επέκτασης του κορονοϊού”. Και συμπλήρωσε πως οι άνθρωποι που δουλεύουν στο λιανεμπόριο τροφίμων παρουσιάζουν την ίδια ή και μικρότερη αναλογία κρουσμάτων απ’ ότι ο γενικός πληθυσμός. "Αυτό αποδεικνύει για εμένα ότι όταν παίρνεςι τα σωστά μέτρα προφύλαξης, και εμείς τα λαμβάνουμε, το σούπερ μάρκετ δεν είναι επικίνδυνο μέρος”, είπε. 

    Σύμφωνα με όσα είπε ο ίδιος, η αλυσίδα έχει δαπανήσει 1,5 εκατ. ευρώ για τον εξοπλισμό των εργαζομένων με μέσα προστασίας (μάσκες, αντισηπτικά, γάντια), έχει επιβάλλει πρωτόκολλα ασφάλειας, ενώ το πρωτόκολλο απόκρισης σε περίπτωση κρούσματος έχει εφαρμοστεί 67 φορές. Προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που δημιουργούνται από τις άδειες ειδικού σκοπού που δίδονται στους εργαζόμενους λόγω της πανδημίας, της αυξημένης ζήτησης αλλά και των επενδύσεων στην ανάπτυξη του online καναλιού, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε 900 προσλήψεις προσωπικού.

    Για την digital εποχή είπε πως το online κανάλι συνεχίζει να αναπτύσσεται, ενώ εκτίμησε πως ακόμη και στην κορύφωση των ηλεκτρονικών πωλήσεων το μερίδιο τους δεν ξεπερνά το 2% του συνολικού τζίρου του λιανεμπορίου τροφίμων. 

    Σχετικά με τις αιτιάσεις, που εκφράστηκαν και από Κυβερνητικούς αξιωματούχους περί ανατιμήσεων σε προϊόντα, ανέφερε πως οι όποιες ανατιμήσεις αφορούν σε μετακύλιση της αύξησης τιμών πρώτων υλών, τις οποίες χαρακτήρισε περιορισμένες. Ενώ εξέφρασε την αντίθεσή του στην πρόσφατη διάταξη του υπουργείου Ανάπτυξης, με την οποία απαγορεύεται η αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους των σούπερ μάρκετ έως τον Φεβρουάριο του 2021. Την χαρακτήρισε ως παρέμβαση που αντίκειται στην ελεύθερη αγορά.

    Για τα επόμενα σχέδια του ομίλου του και τις ανακατατάξεις στην αγορά, ο κ. Παντελιάδης εκτίμησε πως βρισκόμαστε σε έναν νέο γύρο συγκέντρωσης, ενώ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο η ΜΕΤΡΟ να ενδιαφερθεί για την εξαγορά κάποιας μικρομεσαίας αλυσίδας, ξεκαθαρίζοντας για μια ακόμη φορά πως "δεν προτίθεται να αγοράσει τζίρο". Σε ότι αφορά την οργανική ανάπτυξη του ομίλου ο σχεδιασμός για το 2021 περιλαμβάνει επενδύσεις 35 εκατ. ευρώ που θα κατευθυνθούν στην ενίσχυση του δικτύου με 8-9 νέα καταστήματα, με έμφαση στη Βόρεια Ελλάδα όπου προχωρά και σε επέκταση του αποθηκευτικού κέντρου στη Θεσσαλονίκη, στην ανακαίνιση υπαρχόντων και στην ενίσχυση του online καταστήματος.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ