Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 25-Νοε-2020 08:47

    Φορτώνουν τα καρότσια και στο δεύτερο lockdown

    Τι δείχνει το βαρόμετρο της κατανάλωσης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Το modus operandi στην καταναλωτική συμπεριφορά, που αποτυπώθηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown επαναλαμβάνεται και κατά το δεύτερο όπως προκύπτει από στοιχεία των εταιρειών μέτρησης της κατανάλωσης.

    Σύμφωνα με τη Nielsen την πρώτη εβδομάδα του νέου lockdown (εβδομάδα που τελείωσε στις 15 Νοεμβρίου) καταγράφηκε αύξηση 17,1% των πωλήσεών των σούπερ μάρκετ. 

    Με τις κατηγορίες φρέσκα χύμα, τυποποιημένα τρόφιμα και ροφήματα, καλλυντικά, προϊόντα καθαρισμού/φροντίδας σπιτιού να καταγράουν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, με εξαίρεση τις κατηγορίες Bazaar, των οποίων οι εβδομαδιαίες πωλήσεις κινήθηκαν πτωτικά στο -0,9%, καθώς από τα μέσα της εξεταζόμενης εβδομάδας απαγορεύτηκε η πώληση των περισσότερων εξ’ αυτών στα καταστήματα του λιανεμπορίου τροφίμων.

    Στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά και συγκεκριμένα στον τομέα των τροφίμων και ποτών οι κατηγορίες που αναπτύχθηκαν με τους υψηλότερους ρυθμούς σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα, είναι οι καφέδες φίλτρου (+56,4%), το βούτυρο, το αλεύρι, αλλά και αρκετές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, επιβεβαιώνοντας ότι η διασκέδαση η οποία απαγορεύτηκε εκτός σπιτιού μετακινήθηκε εντός αυτού. 

    Στον τομέα προσωπικής υγιεινής τα αντισηπτικά μαντηλάκια σημείωσαν αύξηση πωλήσεων 93%, ενώ στον τομέα των καθαριστικών σπιτιού, τα μαντηλάκια καθαρισμού για τις οικιακές επιφάνειες κατέγραψαν ανάπτυξη πωλήσεων 97,8%. 

    Όσον αφορά στους διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, ο ρυθμός αύξησης του τζίρου ήταν υψηλότερος στις πιο μεγάλες αίθουσες, οι οποίες και πάλι συγκέντρωσαν την αγοραστική προτίμηση. Ενδεικτικά, τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν κατά +27,2%, ενώ τα Large Supermarkets (αίθουσες 1000-2499 τ.μ.) κατά +19,5%. 

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ