Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 21-Νοε-2020 08:44

    Το λιανεμπόριο παίζει τα "ρέστα" του την Black Friday

    Το λιανεμπόριο παίζει τα "ρέστα" του την Black Friday
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Χθες Παρασκευή έγινε γνωστό πως το υπουργείο Οικονομικών της Γαλλίας κάλεσε τα σούπερ μάρκετ και τις εταιρείες λιανικής πώλησης μέσω διαδικτύου να αναβάλουν τις εκπτώσεις στο πλαίσιο της "Black Friday" που είχαν προγραμματίσει για τις 27-29 Νοεμβρίου λόγω του πανεθνικού lockdown. 

    Μεταξύ αυτών που συναίνεσαν στο αίτημα του Γάλλου υπουργού Οικονομικών, είναι η Carrefour, η Leclerc αλλά και η Amazon με τον διευθύνοντα σύμβουλό της Φρεντερίκ Ντιβάλ να δηλώνει στον τηλεοπτικό σταθμό TF1 "αποφασίσαμε να καθυστερήσουμε την ημέρα της Black Friday”.

    Αυτά συμβαίνουν στη Γαλλία, στην Ελλάδα από την άλλη πλευρά σε ρυθμούς Black Friday, κινείται η αγορά εν όψει της 27ης Νοεμβρίου. Ήδη η μια μετά την άλλη αλυσίδα "τρέχει” διαδικτυακές προωθητικές ενέργειες με εκπτώσεις που φθάνουν σε κάποιες περιπτώσεις και το 60%. 

    Πέρυσι πάντως μόλις το 8,5% των προϊόντων που πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια της Black Friday είχαν έκπτωση πάνω από 10%, το 90,3% αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή, ενώ το υπόλοιπο 1,2% αγοράστηκε ακριβότερα, σύμφωνα με έρευνα του Skroutz.

    Ποια όμως είναι η φετινή "πίτα” της Black Friday, μερίδιο της οποίας διεκδικεί το εγχώριο λιανεμπόριο και πόσα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι καταναλωτές; Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η οποία ας σημειωθεί ότι πραγματοποιήθηκε πριν την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων, 2 εκατομμύρια καταναλωτές σχεδιάζουν να ψωνίσουν την φετινή Black Friday ενώ η μέση δαπάνη υπολογίζεται στα 140 ευρώ. Ειδικότερα 1 στους 3 (ποσοστό 32%) εκτιμά ότι θα κάνει αγορές αξίας έως 50 ευρώ, το 27% από 51 έως 100 ευρώ, ενώ 1 στους 10 (ποσοστό 9%) θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500 ευρώ. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ ο τζίρος των καταστημάτων θα γίνει ψηφιακά θα "πιάσει” τα 280 εκατ. ευρώ. 

    Μπορεί στην τρέχουσα συγκυρία το διαδίκτυο να αποτελεί την μόνη καταναλωτική διέξοδο και η Black Friday να έχει συγχωνευτεί με τις ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις και τη Cyber Monday, ωστόσο εφέτος το μέσο εισόδομα του καταναλωτή έχει πληγεί ενώ μεγάλη μερίδα εργαζομένων βρίσκεται σε αναστολή εργασίας και ζει με το επίδομα των 534 ευρώ. 

    Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει υπερφόρτωση του ηλεκτρονικού δικτύου το οποίο είναι το μόνο που παραμένει ανοικτό αλλά και των διανομών. Πρόβλημα που αντιμετώπισε η Jumbo, η οποία έκλεισε το ηλεκτρονικό της κατάστημα έως τις 26 Νοεμβρίου, λόγω του τεράστιου όγκου των παραγγελιών τις προηγούμενες ημέρες. Πληροφορίες αναφέρουν πως το e-shop της Jumbo πριν κατεβάσει ρολά είχε δεχθεί περισσότερες από 60.000 παραγγελίες. 

    Η στροφή μερίδας καταναλωτών, -αναγκαστική μετά το πρώτο και το δεύτερο lockdown-, στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα διατηρηθεί υποστηρίζουν έρευνες, οι οποίες εκτιμούν πως ο τζίρος του συγκεκριμένου δικτύου θα εμφανίσει εφέτος αύξηση 30% σε σχέση με πέρυσι.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ