Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 19-Νοε-2020 15:05

    Πώς αλλάζει η επαφή των καταναλωτών με τις τράπεζες στη μετά COVID-19 εποχή

    Πώς αλλάζει η επαφή των καταναλωτών με τις τράπεζες στη μετά COVID-19 εποχή
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κωνσταντίνου Σιδερόπουλου, Senior Sales Manager, Greece and Cyprus της Printec

    Τα τελευταία χρόνια η τεχνολογική ανάπτυξη στην Ελλάδα έχει οδηγήσει την πλειονότητα των επιχειρήσεων –από τα σούπερ-μάρκετ έως και τις τράπεζες– σε μια συνεχή προσαρμογή ώστε να καλύψουν τις διαρκώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των σύγχρονων πελατών και καταναλωτών. Συνεπώς, πολλές επιχειρήσεις και μεγάλοι οργανισμοί κινούνται σε ρυθμούς ψηφιακού μετασχηματισμού.

    Ενώ ο μετασχηματισμός αυτός ήταν μια χρονοβόρα και με μεγάλο κόστος διαδικασία, η κρίση της COVID-19 άλλαξε τα δεδομένα μέσα σε λίγους μόνο μήνες. Η υποχρεωτική διακοπή της λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων, τα μέτρα προστασίας και κοινωνικής αποστασιοποίησης και τα υποχρεωτικά lockdowns ώθησαν τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις στην ανεύρεση νέων ψηφιακών τρόπων επικοινωνίας και παροχής υπηρεσιών.

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός γρήγορα έγινε η Νο 1 προτεραιότητα επιχειρήσεων, οργανισμών και κυβερνήσεων παγκοσμίως προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες της εποχής και να διασφαλίσουν την επιχειρησιακή συνέχεια, την εξυπηρέτηση των πελατών, αλλά και της κοινωνίας συνολικά.

    Τα τραπεζικά καταστήματα αλλάζουν μορφή

    Οι εξελίξεις αυτές έχουν σημαντικό αντίκτυπο και στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με τις τράπεζες.  Έτσι, όσο οι απαιτήσεις αλλάζουν, οι τράπεζες καλούνται να παρέχουν ολοένα και πιο σύγχρονες ψηφιακές υπηρεσίες, εντός και εκτός των καταστημάτων, διατηρώντας παράλληλα την ανθρώπινη αλληλεπίδραση.

    Για να το επιτύχουν αυτό, οι περισσότερες τράπεζες επανασχεδιάζουν τα καταστήματά τους, προσδιορίζοντας εκ νέου τόσο τον σκοπό που αυτά επιτελούν όσο και τον τρόπο με τον οποίο παρέχουν υπηρεσίες.

    Οι νέοι τύποι τραπεζικών καταστημάτων συνδυάζουν δημιουργικότητα και καινοτομία, προσφέροντας στους πελάτες τους μια συνολικά βελτιωμένη εμπειρία.

    Με ξεχωριστές ζώνες για κάθε υπηρεσία (απλές συναλλαγές, συμβουλευτικές υπηρεσίες, συναλλαγές στο ταμείο), αλλά και επιπλέον λειτουργίες, όπως βελτιωμένες υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών και σύγχρονες μεθόδους πληρωμών και συναλλαγών μέσω των self-service και assisted self-service καναλιών, τα νέα καταστήματα καλύπτουν όλες τις ανάγκες πιο ευέλικτα και πιο άμεσα.

    Με αυτόν τον τρόπο οι τράπεζες θέλουν να παρέχουν στους καταναλωτές νέους, ψηφιακούς και ευέλικτους τρόπους αλληλεπίδρασης, χωρίς όμως να χάνεται η ανθρώπινη επαφή και η δυνατότητα επιλογής μεταξύ ψηφιακών και φυσικών καναλιών.

    Οι καταναλωτές επιλέγουν ευέλικτες και γρήγορες συναλλαγές

    Για να εξυπηρετήσουν τις σύγχρονες ανάγκες και επιθυμίες των καταναλωτών, οι τράπεζες έχουν αναπτύξει νέες υπηρεσίες, όπου οι πελάτες τους μπορούν να πραγματοποιούν συναλλαγές όχι μόνο μέσω χρεωστικής κάρτας, αλλά με τη χρήση βιομετρικών στοιχείων ώστε να είναι πιο γρήγορες και εύκολες οι συναλλαγές.

    Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν πλέον self-service μηχανήματα τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα ταυτοποίησης του πελάτη με το άγγιγμα της παλάμης του στο μηχάνημα (χωρίς κάρτα ή άλλο αναγνωριστικό).

    Η συγκεκριμένη τεχνολογία βασίζεται σε βιομετρικά δεδομένα αναγνώρισης παλάμης και επαληθεύει την ταυτότητα του πελάτη, χρησιμοποιώντας τα μοναδικά χαρακτηριστικά των φλεβών της περιοχής.

    Στο ίδιο πλαίσιο έχει κινηθεί και η τράπεζα NLB της Σλοβενίας, η οποία προχώρησε σε συνεργασία με την Printec στην ενσωμάτωση ανέπαφων συναλλαγών στα ΑΤΜs της – μια λύση που προσφέρει άνεση, ευκολία αλλά και ασφάλεια στις συναλλαγές.

    Η τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών υπήρξε για αρκετό καιρό ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα στην Ευρώπη, καθώς στο παρελθόν είχε εγείρει αρκετές ανησυχίες γύρω από το θέμα της ασφάλειας, οι οποίες όμως εδώ και αρκετά χρόνια έχουν καταρριφθεί.

    Τα οφέλη που παρέχουν οι ανέπαφες συναλλαγές, εκτός από ασφάλεια, είναι πολλά − άμεσες και γρήγορες συναλλαγές, λιγότερος χρόνος για αναλήψεις και πληρωμές, μικρότερος κίνδυνος απάτης, περισσότερο κερδοφόρες συναλλαγές.

    Λαμβάνοντας υπόψη τα πλεονεκτήματα αυτά, η τράπεζα προχώρησε στην ενεργοποίηση της ανέπαφης λειτουργίας στα ΑΤΜs και έπειτα από τρεις μήνες διαπιστώθηκε πως η ταχύτητα των συναλλαγών μπορεί να αυξηθεί έως και κατά 50%, η ασφάλεια είναι μεγαλύτερη απ’ ό,τι στις συναλλαγές διά επαφής, ενώ το κόστος συντήρησης είναι χαμηλότερο.

    Αντίστοιχες προτιμήσεις έχουν οι καταναλωτές και στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα −ιδιαίτερα λόγω της πανδημικής κρίσης−, επιλέγοντας με ακόμα μεγαλύτερη συχνότητα τις ανέπαφες συναλλαγές. Μάλιστα, για να διευκολύνουν τις συναλλαγές και να περιορίσουν τις επαφές κατά την πανδημική κρίση, οι αρμόδιες Αρχές προχώρησαν στην αύξηση του ορίου ανέπαφων συναλλαγών χωρίς τη χρήση PIN από τα 25 στα 50 ευρώ, με στόχο τη διευκόλυνση των πολιτών.

    Τα self-service κανάλια διευρύνονται

    Σε μια προσπάθεια να διευρύνουν το ωράριο λειτουργίας, να αποσυμφορήσουν τα καταστήματα και να διευκολύνουν τους πελάτες, οι τράπεζες επενδύουν όλο και περισσότερο σε self-service κανάλια. Τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, συναντάμε όλο και περισσότερα self-service κανάλια σε τράπεζες και καταστήματα, τα οποία επιτρέπουν στους καταναλωτές να πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους με μεγαλύτερη ταχύτητα, περισσότερη άνεση και ασφάλεια, προσφέροντάς τους παράλληλα περισσότερες εξατομικευμένες υπηρεσίες και μια βελτιωμένη εμπειρία.

    Μερικά self-service κανάλια είναι:

    - Τα νέας γενιάς ATMs, με καινοτόμες υπηρεσίες, που μπορούν να διεκπεραιώσουν πολλές παραπάνω συναλλαγές από ανάληψη ή κατάθεση χρημάτων.

    - Οι ειδικά διαμορφωμένοι σταθμοί όπου μπορεί κανείς να εκτελέσει τις τραπεζικές συναλλαγές του –χρηματικές και μη– χωρίς την παρουσία προσωπικού, δίνοντας τη δυνατότητα στον πελάτη να συνομιλήσει ψηφιακά με τον τραπεζικό υπάλληλο (Virtual Teller Station - VTS).

    - Τα ειδικά διαμορφωμένα self-service kiosks, που διαθέτουν εύκολες στη χρήση εφαρμογές για την παροχή διαφόρων υπηρεσιών, όπως η πληρωμή λογαριασμών, αλλά και την τεχνολογία για να δέχονται διαφορετικούς τρόπους πληρωμής (μετρητά, κάρτα, χρήση bar code, contactless κ.ά.).

    - Τα μηχανήματα smart queueing, που διαχειρίζονται με αποτελεσματικό τρόπο τη ροή των πελατών και τον χρόνο αναμονής στο κατάστημα.

    - Τα μηχανήματα γρήγορου check-out, που διατίθενται σε καταστήματα μεγάλων σούπερ-μάρκετ (self check-out, self-shopping υπηρεσίες).

    Η Printec είναι πρωτοπόρος εταιρεία παροχής λύσεων ψηφιοποίησης και αυτοματοποίησης των συναλλαγών στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Μέσα από σύγχρονες υπηρεσίες και προϊόντα που προσφέρει, εξυπηρετεί με τον βέλτιστο τρόπο τις ξεχωριστές ανάγκες των πελατών της αποτελεσματικά, άμεσα και με ασφάλεια.

    Συμβάλλοντας και ενισχύοντας την ομαλή μετάβαση στη νέα μετά COVID-19 εποχή, η Printec αναζητά συνεχώς νέες λύσεις στο ολοένα τεχνολογικά μεταβαλλόμενο −διεθνές και εθνικό– περιβάλλον, οι οποίες να συμβαδίζουν με τις σημερινές τάσεις και τις ανάγκες των τραπεζών και των πελατών τους. Μέσα από τον σχεδιασμό της νέας γενιάς τραπεζικών καταστημάτων αλλά και των self-service καναλιών, η εταιρεία προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα να λαμβάνουν σύγχρονες ψηφιακές υπηρεσίες με συνέπεια και ασφάλεια, διατηρώντας παράλληλα τη δυνατότητα της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ