Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 17-Νοε-2020 19:56

    Mozaik: Η κρίση του κορονοϊού µάς βρήκε έτοιµους

    Mozaik: Η κρίση του κορονοϊού µάς βρήκε έτοιµους
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η εταιρεία που εξειδικεύεται στο ψηφιακό επιχειρείν βρέθηκε ένα βήµα µπροστά. Μιλάει στο "Forbes" ο CEO, κ. Κάρολος Αναστασόπουλος. 

    Συνέντευξη στη Βίκυ Κουρλιµπίνη

    Η Mozaik είναι µια συνέργεια ταλέντων, ένας ζωντανός οργανισµός που απαρτίζεται από ανθρώπους διαφορετικών ειδικοτήτων οι οποίοι συνεργάζονται αρµονικά για να δηµιουργηθούν marketing strategies στην ψηφιακή εποχή, υψηλής αισθητικής websites, αποτελεσµατικές online & offline καµπάνιες και καινοτόµα ψηφιακά προϊόντα.

    Στο πελατολόγιό της περιλαµβάνονται εταιρείες από όλους τους κλάδους µε κοινό παρονοµαστή την κατανόηση του Διαδικτύου στην εποχή µας, εταιρείες είτε µε στόχευση τον τελικό καταναλωτή (Max Stores, Cocomat, Wella, TGI Friday’s, Goodyear) είτε µε ευρύτερη στόχευση, εξαγωγικό χαρακτήρα και corporate προσανατολισµό (Thenamaris, Three Cents, Pafilia, Agrovim, Gerolymatos International, Costa Navarino). Η εταιρεία, λόγω της εξειδίκευσής της, βρέθηκε µπροστά από τις εξελίξεις µε την πανδηµία. Ο CEO της Mozaik, Κάρολος Αναστασόπουλος, εξηγεί το γιατί. 

    - Πώς βίωσε η Mozaik την κρίση της COVID-19;

    Η Mozaik ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της το 2002, µε όραµα να καθοδηγήσει εταιρείες και οργανισµούς σε αυτό που έφερνε τότε η νέα εποχή και αποκαλούµε digital transformation. Το ψηφιακό επιχειρείν ήταν στα σπάργανα, οι επιχειρήσεις λειτουργούσαν κατά κύριο λόγο παραδοσιακά και εµείς θελήσαµε να τις οδηγήσουµε στον ψηφιακό µετασχηµατισµό και να τους δείξουµε πώς να πραγµατοποιούν τις πωλήσεις και να διεξάγουν την επικοινωνία τους στην ψηφιακή εποχή. 

    Ήµασταν από τους πρώτους που εισήγαγαν τα νέα δεδοµένα του ψηφιακού επιχειρείν, όπου ο χρήστης παύει να αποτελεί παθητικό κοινό και γίνεται ενεργητικός καταναλωτής, ο οποίος συνδιαµορφώνει το brand. Όλες οι επικοινωνιακές στρατηγικές έπρεπε, κατ’ επέκταση, να αναδιαµορφωθούν µε βάση αυτή την αλλαγή και να µην προσπαθούν να επιβάλουν µια πώληση, αλλά να την προσαρµόζουν στις ανάγκες του καταναλωτή. Με όλα αυτά θέλω να πω ότι από την αρχή, ως εταιρεία, είµαστε εκπαιδευµένοι σε αχαρτογράφητα ύδατα, σε πραγµατικότητες που συνεχώς αλλάζουν και έχουµε στο DNA µας αυτό που λέµε ευελιξία. Η κρίση, λοιπόν, µας βρήκε κατά κάποιο τρόπο έτοιµους. 

    - Ήσασταν έτοιµοι για όλο αυτό που συνέβη; 

    Όχι µε την κυριολεκτική σηµασία. Κανείς δεν ήταν έτοιµος για αυτό που συνέβη. Ήταν µια πρωτοφανής κρίση, χωρίς προηγούµενο. Ήταν όµως η νοοτροπία, η φύση µας έτοιµη για συνεχή σκαµπανεβάσµατα. Ήταν ο τρόπος που δουλεύουµε µε την τεχνολογία που µας έµαθε να παλεύουµε σε ταραγµένα νερά. Έχουµε δηµιουργήσει µια καινούργιας γενιάς διαφηµιστική, η οποία βασίζεται σε τρεις πυλώνες: στρατηγική, µάρκετινγκ, τεχνολογία –αυτό που σήµερα ονοµάζουµε 360– και έχουµε µάθει να περνάµε τις πωλήσεις από τη φυσική στην ψηφιακή διάσταση και αντίστροφα µε συνέπεια και συνοχή, πράγµα που µας βοήθησε πολύ στην παρούσα φάση. Η κρίση φυσικά και µας άγγιξε, και µάλιστα σε µεγάλο βαθµό, καθώς ένα πολύ µεγάλο µέρος της δραστηριότητάς µας είναι ο τουρισµός και η επικοινωνία των ξενοδοχείων. 

    - Πώς το αντιµετωπίσατε; Ποια µέτρα πήρατε για να ορθοποδήσετε;

    Ο ξενοδοχειακός κλάδος, µε τον οποίο ασχοληθήκαµε στο ξεκίνηµά µας, προωθώντας πρώτοι την έννοια "εµπειρίες" αντί για "κρεβάτια", που είχαν συνηθίσει να πουλούν οι ξενοδόχοι, µας επέτρεψε να εφαρµόσουµε το ψηφιακό επιχειρείν πολύ νωρίτερα από άλλες εταιρείες, καθώς πρώτα οι ξενοδόχοι είδαν την ευκαιρία του digital transformation. Η ενασχόλησή µας, όµως, µε τον τουρισµό ήταν και ο λόγος που σε αυτή την κρίση έπρεπε να προσαρµοστούµε γρήγορα. Η εστίαση της εταιρείας σε κλάδους διαφορετικούς από τον τουρισµό, κεφαλαιοποιώντας την τεχνογνωσία που έχουµε αναπτύξει ώστε να στοχεύουµε, για λογαριασµό των πελατών µας, κοινά στο εξωτερικό, να αναπτύσσουµε websites που λειτουργούν ως sales assets και να δηµιουργούµε οπτικοακουστικό υλικό που δηµιουργεί συναισθήµατα, µας έδωσε τον χώρο για να προσαρµόσουµε το επιχειρηµατικό µας µοντέλο.  

    - Θεωρείτε ότι υπήρξαν και κάποια θετικά στοιχεία, κάποιες ευκαιρίες που ενδεχοµένως προέκυψαν από την κρίση; 

    Μέσα στο lockdown, σχεδόν ακαριαία, αλλά και φυσικά, λειτούργησε καταλυτικά το ηλεκτρονικό επιχειρείν. Το ηλεκτρονικό εµπόριο αυξήθηκε αναµενόµενα γρήγορα και θεωρώ ότι αυτό από µόνο του αποτελεί µοναδική ευκαιρία. Πόσω µάλλον για µια εταιρεία σαν τη δική µας, που µπορεί να αναπτύξει περισσότερο τις στρατηγικές ενίσχυσης των B2C και B2B πωλήσεων, ξεκινώντας από το Διαδίκτυο και τις δυνατότητες που αυτό προσφέρει στα corporate sites. Έχοντας στην παλέτα µας ένα ευρύ πελατολόγιο, από τον κλάδο του retail µέχρι τη ναυτιλία, µπορώ να σας πω µε σιγουριά ότι θα υπάρξει ανάπτυξη σε όλους τους τοµείς. Συνεπώς, όλα µπορούν να γεννήσουν ευκαιρίες, αρκεί να έχεις την ικανότητα να τις διακρίνεις και να τις αξιοποιήσεις. 

    - Πετύχατε κάποια στρατηγική συµφωνία µέσα στην κρίση; 

    Άλλη µία αλλαγή που αναδείχθηκε µέσα στην κρίση ήταν η στροφή προς ένα πιο υγιεινό και οικολογικό µοντέλο ζωής. Είδαµε, µάλιστα, πρόσφατα την εφαρµογή του σχεδίου για τη διευρυµένη χρήση του ποδηλάτου στην καθηµερινότητά µας. Εµείς διακρίναµε εγκαίρως αυτή την τάση και αναπτύξαµε ένα ολοκληρωµένο επικοινωνιακό πλάνο λανσαρίσµατος για έναν νέο λογαριασµό που κερδίσαµε κατά τη διάρκεια του lockdown. Πρόκειται για την Kosmoride, το "παιδί" της Kosmocar, που µε tagline το µήνυµα "Charge your Life" εγκαινιάζει το e-mobility στη χώρα µας, φέρνοντας όχι µόνο επώνυµα ηλεκτρικά ποδήλατα, αλλά και ολόκληρη την τεχνογνωσία γύρω από αυτά. 

    - Πώς καταφέρνετε να σας εµπιστεύονται οι πελάτες σας σε µια τόσο ρευστή εποχή; 

    Το τελευταίο διάστηµα αποτέλεσε για εµάς µια δικαίωση της προσπάθειας και της προσήλωσής µας στο digital transformation. Είναι δηλαδή σαν να επιβεβαιώνεται η αναγκαιότητα του επιχειρησιακού µας οράµατος και αυτό από µόνο του αποτελεί µια ένδειξη, αν όχι εγγύηση, για τον τρόπο που σκεφτόµαστε και δουλεύουµε. Το αξιακό µας DNA, που βασίζεται στην ποιότητα, την καινοτοµία και την ακεραιότητα, µας έχει φέρει ήδη έως εδώ και οι πελάτες που µας εµπιστεύονται χρόνια το γνωρίζουν. Είναι το ίδιο που θα µας πάει και παρακάτω. Όσο εµείς παραµένουµε πιστοί σε αυτό, το ίδιο παραµένουν και οι συνεργάτες µας σε εµάς.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ