Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 13-Νοε-2020 11:15

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πρωτίστως αλλαγή κουλτούρας!

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πρωτίστως αλλαγή κουλτούρας!
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Συνέντευξη στον Κώστα Κετσιετζή

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός απαιτεί πολλή σκέψη, σχέδιο και σοβαρότητα, αναγνωρίζοντας βέβαια ότι δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε όλα σε μία ημέρα, τονίζει στο "Forbes" ο Πρόεδρος και CEO της Revival Consulting Services S.A., εταιρεία η οποία, αξιοποιώντας την πολυεπίπεδη και πολυετή εμπειρία που έχει σε όλους τους κλάδους του επιχειρείν, δημιουργεί εξειδικευμένες υπηρεσίες με σκοπό να οδηγήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις στην επόμενη "ψηφιακή ημέρα" που φέρνει η "ευκαιρία" της πανδημίας του κορονοϊού. Χαρτογραφώντας τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν σήμερα οι επιχειρηματίες, ο κ. Αντύπας υπογραμμίζει ότι η εποχή που μια μικρομεσαία επιχείρηση "κρατούσε τεφτέρι" έχει περάσει ανεπιστρεπτί και σημειώνει ότι ψηφιακός μετασχηματισμός σημαίνει πάνω από όλα αλλαγή κουλτούρας, αρχικά της ηγεσίας και των στελεχών, αλλά και αυτοματοποίηση διαδικασιών.

    - Πόσο σημαντικός είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός για μια επιχείρηση;

    Μιλάμε σήμερα για πράγματα που είναι δεδομένα εδώ και χρόνια για άλλες χώρες. Όχι μόνο συστήματα ERP, CRM και μισθοδοσίας, αλλά και σύγχρονα εργαλεία διαχείρισης, B.I., A.I. Όλα αυτά που μπορεί να φαντάζουν περίπλοκα για κάποιους, σε πολλές χώρες θεωρούνται δεδομένα, αν όχι παρωχημένα. Οι πύλες του 2021 ανοίγουν και θα πρέπει επιτέλους να εναρμονιστούμε με την εποχή προχωρώντας στο επόμενο βήμα. 

    Η εποχή που ο επιχειρηματίας είχε τα πάντα στο "τεφτέρι" ή στο μυαλό του έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Πρόκειται για μια τακτική με την οποία θα μπορούσε σήμερα μια επιχείρηση να διατηρήσει 20 ή το πολύ 30 πελάτες. Για να μπορέσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στην επόμενη μέρα, θα πρέπει να καταλάβουμε ότι ο επιχειρηματίας πρέπει να έχει τη δυνατότητα να ασχοληθεί δυναμικά με την επιχείρησή του, στηριζόμενος στο εύρος της τεχνολογικής ανάπτυξης, χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα εργαλεία. Έτσι, θα μπορεί να διαχειρίζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σύνολο της πληροφορίας, οδηγούμενος στη λήψη των ορθών διοικητικών, και όχι μόνο, αποφάσεων την κατάλληλη στιγμή.

    - Τι είναι στην πράξη ο ψηφιακός μετασχηματισμός;

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ένα ευρύ πεδίο, το οποίο δεν μπορούμε να εξαντλήσουμε σε μια σύντομη συζήτηση. Αναφέροντας την απομακρυσμένη εργασία και την ψηφιοποίηση των αυτοματοποιημένων διεργασιών, αντιλαμβανόμαστε ότι μιλάμε για μια νέα εποχή. Μαθαίνουμε να εργαζόμαστε από απόσταση και βλέπουμε ότι χρειάζεται αυτοματοποίηση διαδικασιών με σκοπό να πετύχουμε την επιθυμητή επίδοση σε ολόκληρο το φάσμα υπηρεσιών της επιχείρησης, προκειμένου αυτή να γίνει άμεση και να παραμείνει ευέλικτη. Η κρίση απαιτεί ταχύτητα, ευελιξία και, βέβαια, αποφυγή κάθε είδους πανικού. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός χρειάζεται σκέψη, σχέδιο, σοβαρότητα και να αναγνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε όλα σε μία ημέρα. Πρέπει να υπάρχει στρατηγική μεθόδευσης, προκειμένου η εκάστοτε επιχείρηση να μπορεί να αφομοιώσει στη λειτουργία της τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

    Κάθε νέα λειτουργία, κάθε ενέργεια οποιουδήποτε τμήματος, απαιτεί συντονισμό, αποτελεσματικότητα, αμεσότητα. Η πληροφορία πλέον διαχέεται κάθετα και οριζόντια στην εταιρεία και στο οικοσύστημα συνεργατών, πιο γρήγορα από ποτέ. Η συνεργασία δε μεταξύ των τμημάτων είναι επιβεβλημένη. Οποιοδήποτε project ξεκινά πλέον μπορούμε να το παρακολουθήσουμε, να το αξιολογήσουμε και, άρα, να το βελτιώσουμε ή να το καταργήσουμε. Αυτοματοποιημένα, με αρχή, μέση και τέλος. Η στρατηγική πλέον δημιουργείται όχι από υποθέσεις, αλλά από δεδομένα, όσο μεγάλα κι αν είναι (big data). Καμία απόφαση δεν είναι αυθαίρετη, αλλά προϊόν έρευνας, συγκέντρωσης και αξιοποίησης δεδομένων. Αυτός είναι ο κόσμος της καινοτομίας και των Big Data. Αυτός είναι ο κόσμος που ξεδιπλώνει ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην πηγή του, στη βάση του. Ο κόσμος του αύριο.

    - Μιλώντας για κρίσεις, τι φέρνει η πανδημία του κορονοϊού; 

    Έπειτα από μία 10ετία οικονομικής κρίσης και αβεβαιότητας ήρθε μια πανδημία που επέφερε ακόμα μία κρίση. Σήμερα αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι πρέπει να είμαστε πιο έτοιμοι από ποτέ. Αρχίσαμε να μιλάμε για ψηφιακές πλατφόρμες, ενώ ταυτόχρονα άρχισαν να παίρνουν ζωή τα ERP προγράμματα που είχαν σταματήσει να πωλούνται και δεν ξέραμε τι θα απογίνουν. Αυξάνονται τα CRM διότι όλοι θέλουν να γνωρίζουν πώς γίνεται η επικοινωνία με τους πελάτες τους και πώς να παράγουν υπεραξία. Τώρα ξεκινήσαμε να μιλάμε για το Cloud και την απομακρυσμένη πρόσβαση. Αυτές είναι υπηρεσίες που εμείς στη Revival προσφέρουμε πάνω από 10 χρόνια, όπου κάθε πελάτης μας μπορεί να διαχειρίζεται τα δεδομένα του απομακρυσμένα, online, σε πραγματικό χρόνο και με ασφάλεια, χωρίς προβλήματα. 

    - Υπάρχει η αίσθηση ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια ακριβή υπόθεση και αφορά κυρίως τις μεγάλες επιχειρήσεις. 

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός πρωτίστως αφορά μια "αλλαγή κουλτούρας". Οφείλουμε να αλλάξουμε τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς και αυτή η αλλαγή ξεκινά από το σπίτι μας: Από το πώς συνδεόμαστε στο Ιnternet, το πώς ψυχαγωγούμαστε και τελικά το πώς δουλεύουμε. Οι δαπάνες που χρειάζονται οι επιχειρήσεις για να μετασχηματιστούν ψηφιακά δεν είναι τεράστιες, είναι όμως σημαντικές. Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχουν προγράμματα επιδότησης και εξειδικευμένοι σύμβουλοι, όπως εμείς, που μπορούμε να οδηγήσουμε με ασφάλεια κάθε επιχείρηση στις αλλαγές αυτές.

    Υπάρχουν μεγέθη ψηφιακού μετασχηματισμού που μπορούν να υλοποιηθούν χωρίς προβλήματα σε μια μικρομεσαία επιχείρηση. Ωστόσο, αυτό προϋποθέτει την ύπαρξη της κατάλληλης τεχνογνωσίας. Κάθε μικρή και μεσαία επιχείρηση έχει νόημα και σημαντική θέση στην επιχειρηματική κοινότητα. Εξάλλου, η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων είναι αυτού του μεγέθους και μπορούν να μετασχηματιστούν με ευκολία. 

    Στη Revival διαθέτουμε εξειδικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες ειδικά για αυτές τις επιχειρήσεις. Έχουμε εκπονήσει επίσης ένα νέο προϊόν, το οποίο συνθέτει από την ηλεκτρονική τιμολόγηση και το MyData, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ελληνική επιχειρηματικότητα, μέχρι νέες τεχνολογίες όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη και η Μηχανική Μάθηση, καθώς και ειδικά εργαλεία Business Intelligence. Προσπαθήσαμε να πάμε ένα βήμα μπροστά, συνεπικουρούμενοι από τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης όπως τα MyData, το οποίο προσδίδει μια αίσθηση υποχρεωτικότητας.

    - Ποια είναι η βασική πρόκληση για τη νέα ψηφιακή εποχή; 

    Αντιλαμβανόμαστε ότι πρέπει να ανεβάσουμε το επίπεδο ασφαλείας, για να ξέρουμε ότι διασφαλίζουμε όχι μόνο τα δικά μας δεδομένα, αλλά και το πιο σημαντικό, τα δεδομένα των πελατών μας. Προαπαιτούμενο και συνάμα πρόκληση για εμάς αποτελεί η ανάληψη της ολοκληρωτικής ευθύνης. Στη Revival έχουμε αναπτύξει το "360° Responsibility", που μπορεί να προσφέρει στον επιχειρηματία ασφάλεια και χρόνο.

    Μπορούμε με νέα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης –όπως αυτά που παρουσιάσαμε στην έκθεση Xenia το 2019– να αυτοματοποιήσουμε σε μεγάλο βαθμό τις διαδικασίες μιας επιχείρησης. Αυτό, βέβαια, δεν αντικαθιστά τον ανθρώπινο παράγοντα, ο οποίος παραμένει η κινητήριος δύναμή της. 

    - Πώς διαμορφώνεται η επόμενη μέρα;

    Η επόμενη μέρα διαμορφώνει την επιβίωση απέναντι στην αβεβαιότητα που επικρατεί εν όψει του 2021, στο οποίο έχουν τεθεί εκ προοιμίου νέοι κανόνες. Στο εξής θα πρέπει να διασφαλιστεί η ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Το νέο πλαίσιο που διαμορφώνεται αφορά την απρόσκοπτη λειτουργία τους σε ένα νέο περιβάλλον όπου τα ρομπότ θα βοηθούν τον άνθρωπο και η μηχανική μάθηση (machine learning) θα είναι η βάση της λειτουργίας κάθε επιχείρησης. Πρωτεύοντα ρόλο θα έχει η χρήση καινοτόμων μέσων σε συνδυασμό με την αξιοποίηση της ανθρώπινης γνώσης και εμπειρίας. Ελπίζω η συσσωρευμένη γνώση που συγκεντρώθηκε από αυτές τις κρίσεις να μας δώσει ένα καλό "μάθημα". Κι αυτό δεν είναι άλλο από τη σημασία της πρόληψης και διαχείρισης κρίσεων, η οποία αποτελεί τη βάση για να αντεπεξέλθουμε στις όποιες δυσκολίες. Σχετικά με τις νέες τεχνολογίες, οφείλουμε να σταματήσουμε να συζητάμε για αυτά που είναι πλέον δεδομένα και να επενδύσουμε το επόμενο διάστημα στις αλλαγές που έρχονται στις μεταφορές και τις μετακινήσεις, όπως η ηλεκτροκίνηση και η αυτονομία οχημάτων, το Mobility As a Service, αλλά και στην πράσινη ενέργεια και το 5G. 

    Η ελληνική οικονομία χρειάζεται τόσο τη λειτουργικότητα των μικρoμεσαίων επιχειρήσεων όσο και την εμπειρία των μεγάλων. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνουμε την κατάλληλη ισορροπία, η οποία θα οδηγήσει στην ανάπτυξη και στο αποτέλεσμα που θέλουμε και μας αξίζει.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ