Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 03-Νοε-2020 08:11

    Πώς ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να γίνει από απόσταση…μιλίων

    Πώς ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να γίνει από απόσταση…μιλίων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας να αντιστοιχεί στο 20% έως 50% του συνολικού κόστους λειτουργίας ενός αεροδρομίου, το παραδοσιακό μοντέλο διαχείρισης της κυκλοφορίας των αεροπλάνων που επικεντρώνεται στον πύργο ελέγχου τείνει να τίθεται υπό αμφισβήτηση.

    Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας, ψηφιακά, από απόσταση-ακόμη και δεκάδων μιλίων- μέσω ενός ειδικά εξοπλισμένου χώρου-control room εμφανίζεται ως η πλέον ενδεδειγμένη λύση για την μείωση του κόστους ιδίως στα μικρά αεροδρόμια. Πρόκειται για μία αναπτυσσόμενη αγορά της οποίας η αξία διαμορφώθηκε στα 40 εκατ. δολ. το 2019 και αναμένεται να αυξηθεί σε περίπου 585 εκατ. δολ. μέχρι το 2027.

    Το μοντέλο αυτό λειτουργίας περιέγραψαν, σε ειδική παρουσίαση εκπρόσωποι της DFS-Deutsche Flugsicherung GmbH και της αυστριακής Frequentis που βρίσκονται στην Αθήνα.

    Η DFS είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας στη Γερμανία, αποτελώντας την μετεξέλιξη του, μέχρι το 1992, κρατικού ομοσπονδιακού φορέα αεροναυτιλίας. Η αυστριακή Frequentis αποτελεί εταιρεία τεχνολογίας που αναπτύσσει, από κοινού με την DFS, ψηφιακούς πύργους εναέριας κυκλοφορίας.

    Σύμφωνα με τα στελέχη των δύο εταιρειών, οι ψηφιακοί πύργοι ελέγχου επιτρέπουν την ασφαλέστερη διαχείριση κυκλοφορίας, καθώς στηρίζονται σε τελευταίας γενιάς κάμερες, υψηλής ευκρίνειας που "βλέπουν" στα τυφλά σημεία των αερολιμένων.

    Επίσης, μέσω ειδικών αισθητήρων οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είναι σε θέση να λαμβάνουν πληροφορίες για τη θέση των αεροσκαφών, την κατάσταση στην οποία αυτά βρίσκονται κι ευρύτερα την ασφάλεια του αεροδρομίου, καθώς, για παράδειγμα, εντοπίζεται άμεσα ένα drone.

    Κατά το παραδοσιακό μοντέλο εναέριας κυκλοφορίας, ο ελεγκτής βρίσκεται στον πύργο ελέγχου και διαχειρίζονται την κίνηση των αεροσκαφών μέσω συστημάτων ραδιοεπικοινωνίας και βέβαια άμεσης οπτικής επιτήρησης. Στον ψηφιακό πύργο ελέγχου τα "μάτια" του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας είναι οι οθόνες που τροφοδοτούνται με τη ροή που παρέχουν οι κάμερες και οι αισθητήρες.

    Η Frequentis έχει δημιουργήσει έναν ψηφιακό πύργο ελέγχου στο αεροδρόμιο Σααρμπρύκεν της Γερμανίας, ενώ αντίστοιχη τεχνολογία εφαρμόζουν τα αεροδρόμια της Ερφούρτης, της Δρέσδης, του Τζέρσεϋ (Ην. Βασίλειο), της Ισλανδία, της Βιέννη και της Βραζιλία.

    Η εταιρεία έχει αυτή τη στιγμή προς υλοποίηση περίπου έξι συμβόλαια για την τοποθέτηση απομακρυσμένων συστημάτων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας σε χώρες, όπως η Αργεντινή, η Νέα Ζηλανδία και η Δανία.

    Κατά τους εκπροσώπους της εταιρείας, ένας ψηφιακός πύργος ελέγχου-μέσω του οποίου είναι δυνατόν να πραγματοποιείται η διαχείριση περισσότερων από ένα αερολιμένων- εκτός από την εξοικονόμηση κόστους, εξασφαλίζεται η συνέχιση της λειτουργίας σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών που μπορούν να προκαλέσουν βλάβες στη στατικότητα των παραδοσιακών πύργων.

    Για να εγκατασταθεί αυτού του είδους η τεχνολογία στα αεροδρόμια, απαιτείται, μεταξύ άλλων, η εξασφάλιση σειράς εγκρίσεων από τις ρυθμιστικές αρχές και η…συναίνεση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

    Υπολογίζεται ότι θα απαιτούνταν έως δύο χρόνια ωσότου ολοκληρωθεί η τοποθέτηση ενός τέτοιου συστήματος, ενώ οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών δεν αναφέρθηκαν στο ύψος της απαιτούμενης επένδυσης.

    Η Frequenties έχει αναλάβει την υλοποίηση αντίστοιχου συστήματος σε ακόμη έξι αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων σε Αργεντινή, Νέα Ζηλανδία και Δανία.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων