Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 30-Οκτ-2020 19:33

    ​​​​​​​Κάνοντας καθημερινά τη διαφορά για τον άνθρωπο, τα προϊόντα και το περιβάλλον

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Πώς μια εταιρεία αποδεικνύει έμπρακτα ότι αξίζει να την εμπιστεύονται οι καταναλωτές

    Ενας στους τρεις (33,2%) καταναλωτές, όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της SAS, που δραστηριοποιείται στον κλάδο των analytics, σημειώνουν πως το πιο σημαντικό στις επιλογές τους είναι η εταιρική υπευθυνότητα.

    Και αυτό δεν αποτελεί απλώς μια πρόθεση επιβράβευσης των εταιρειών που πραγματοποιούν δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης από την πλευρά των καταναλωτών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Harvard Business Review, έρευνα του NYU Stern’s Center for Sustainable Business που βασίστηκε σε δεδομένα της IRI για την αγορά των ΗΠΑ, διαπίστωσε ότι ενώ τα βιώσιμα προϊόντα, δηλαδή τα προϊόντα εκείνα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία, αντιπροσωπεύουν μόλις το 16,6% της αγοράς συνέβαλαν κατά 50% στην ανάπτυξη της. Το ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι οι πωλήσεις των προϊόντων αυτών αυξήθηκαν 5,6 φορές γρηγορότερα έναντι των συμβατικών, την περίοδο 2013-2018. 

    Από αυτά και μόνο τα στοιχεία προκύπτει πως οι καταναλωτές, είτε είναι Άγγλοι, Αμερικανοί ή Έλληνες θέλουν και επιβραβεύουν υπεύθυνες εταιρείες.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας εταιρείας που σέβεται τους εργαζόμενους, τους πελάτες, τους παραγωγούς, τους προμηθευτές της, την κοινωνία και το περιβάλλον, αποτελεί η ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως αποδεικνύεται από την έκθεση με τις "Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2019". Μόνο πέρυσι, επένδυσε 15,4 εκατ. ευρώ σε παροχές προς το προσωπικό της, προχώρησε σε 2.239 νέες προσλήψεις και δημιούργησε 379 νέες θέσεις εργασίας, αυξάνοντας τον αριθμό των εργαζομένων σε περισσότερους από 14.500, ενώ προσέφερε 173.900 ώρες εκπαίδευσης.

    Βέβαια, το αποτύπωμα μιας υπεύθυνης εταιρείας δεν περιορίζεται μόνο εσωτερικά, εντός του οργανισμού. Μέσω του προγράμματος ΔΙΑΤΡΟΦΗ, που υλοποιεί το Ινστιτούτο Prolespis, προσέφερε πάνω από 200.000 γεύματα σε μαθητές σχολείων σε όλη την Ελλάδα. Και η προσφορά της δεν σταμάτησε εκεί. Προσέφερε πάνω από 3,1 εκατ. ευρώ σε δωρεές τροφίμων. Παρείχε μέσα από προγράμματα δωρεάς προϊόντων περισσότερα από 868.000 γεύματα σε τοπικούς φορείς και, με αυτόν τον τρόπο, ενίσχυσε 250 φορείς που υποστηρίζουν συνολικά 123.000 συνανθρώπους μας.

    pin

     

    Εκτός από τις δράσεις για τη στήριξη ανθρώπων που αντιμετωπίζουν επισιτιστικά προβλήματα, συνεχίζει να επενδύει αδιάλειπτα στους Έλληνες παραγωγούς και την τοπική κοινωνία. Για του λόγου το αληθές, το 90% των προμηθευτών της είναι τοπικοί παραγωγοί. Ενώ, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή, σχεδίασε και υλοποιεί το Πρόγραμμα Ευφυούς Γεωργίας, από το οποίο έχουν επωφεληθεί ήδη 120 παραγωγοί σε όλη τη χώρα.

    pin

     

    Η στήριξη της εγχώριας παραγωγής δεν περιορίζεται μόνο στο χωράφι. Η συνεργασία της με το WWF Ελλάς είχε ως αποτέλεσμα το 50% των ψαρικών, που αγοράζει (οwn brand) και περιλαμβάνει νωπά, κατεψυγμένα και κονσέρβα, να προέρχονται από πηγές χαμηλού περιβαλλοντικού ρίσκου. Ο στόχος της είναι μέχρι το 2021 το ποσοστό αυτό να ξεπεράσει το 80%.

    pin

     

    Βέβαια, η υπευθυνότητα που επιδεικνύει η ΑΒ επεκτείνεται και στη διαχείριση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, η οποία βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της. Στο πλαίσιο αυτό, πέρυσι μείωσε συνολικά την κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας των εγκαταστάσεών της κατά 24,6% σε σύγκριση με το 2008 (έτος βάσης). Ανακύκλωσε περισσότερες από 3,5 εκατ. συσκευασίες μέσα από τα 89 Συστήματα Ατομικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών, πρωτοποριακά σε Ελλάδα και Ευρώπη, ενώ περισσότερα από 8.000 παιδιά εκπαιδεύτηκαν στην ανακύκλωση μέσα από το εκπαιδευτικό διώροφο λεωφορείο της, το Κινητό "Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης". Παράλληλα, πέρυσι, οργάνωσε για 9η συνεχόμενη χρονιά 131 περιβαλλοντικές δράσεις με τη συμμετοχή 5.000 εθελοντών - εργαζομένων, στο πλαίσιο της Ημέρας Εθελοντισμού ΑΒ.

    pin

    Όλα αυτά, έχουν ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα, καθώς η ΑΒ έχει δεσμευτεί πως να περιορίσει τη σπατάλη τροφίμων και να μειώσει το πλαστικό μέχρι το 2025 κατά 50%. Πώς θα το πετύχει αυτό; Μαζί με την οργάνωση "Μπορούμε", ίδρυσε την πρώτη "Συμμαχία για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων" στην Ελλάδα, με στόχο την ανάπτυξη συνεργειών και την ανάληψη συντονισμένης δράσης για τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων και την αξιοποίηση αποθεμάτων για τη στήριξη συνανθρώπων μας που έχουν ανάγκη. Ταυτόχρονα, ξεκίνησε έρευνα με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο για να διερευνήσει τη Σπατάλη Τροφίμων σε όλη της την εφοδιαστική αλυσίδα και την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών στο θέμα της σπατάλης τροφίμων σε εργαζομένους, καταναλωτές και προμηθευτές της, συνεργασία με το WWF Ελλάς.

    Σε ό,τι αφορά τα πλαστικά, εντός του έτους καταργεί τα πλαστικά μιας χρήσης που πωλούνται στα καταστήματά της και έως το 2025 μειώνει το βάρος του πλαστικού σε πολλές συσκευασίες, και αντικαθιστά το 100% των υπόλοιπων πλαστικών συσκευασιών με συσκευασίες από ανακυκλώσιμο, ανακυκλωμένο ή κομποστοποιήσιμο υλικό.

    Για όλους αυτούς τους λόγους, λοιπόν, οι καταναλωτές εμπιστεύονται, για περισσότερα από 80 χρόνια, την ΑΒ, μια αλυσίδα, που γνωρίζει καλά πώς "να κάνει τη διαφορά στις ζωές των ανθρώπων", με υπευθυνότητα, πάντα με φροντίδα για τον Άνθρωπο, τα Προϊόντα και το Περιβάλλον. Μάθετε περισσότερα στο σχετικό video.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ