Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 26-Οκτ-2020 07:52

    Β. Καραλής (Qivos): Η πανδημία λειτουργεί ως επιταχυντής του λιανεμπορίου

    Β. Καραλής (Qivos): Η πανδημία λειτουργεί ως επιταχυντής του λιανεμπορίου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Ραγδαίες αλλαγές για το λιανεμπόριο, τα φυσικά καταστήματα και τη σχέση εμπορικής επιχείρησης – καταναλωτή έχει επιφέρει η πανδημία του κορονοϊού, δημιουργώντας ένα νέο περιβάλλον και επιταχύνοντας τάσεις οι επιπτώσεις των οποίων θα αποτυπώνονται ολοένα και πιο ξεκάθαρα το επόμενο διάστημα στην αγορά.

    Αυτό αναφέρει στο Capital.gr ο κ. Βαγγέλης Καραλής, CEO της Qivos, της ελληνικής εταιρείας marketing technology που μέσω της "έξυπνης" διαχείρισης των customer data αυξάνει το loyalty των καταναλωτών, δημιουργώντας μετρήσιμη υπεραξία για τους πελάτες της. Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2004 στην Ελλάδα και σήμερα δραστηριοποιείται επιτυχώς σε οκτώ χώρες, έχοντας αναπτύξει ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο, το οποίο περιλαμβάνει την υλοποίηση έργων για περισσότερες από 35 εταιρείες με παρουσία στην ελληνική και παγκόσμια αγορά, όπως οι Intersport, IKEA, Johnson & Johnson, Marks & Spencer, Accessorize, Galerie de Beaute, L’Oreal, Philip Morris International, Τράπεζα Πειραιώς (yellow Rewards Program), όμιλος Quest (you.gr και Xiaomi), Beside Group (Μέση Ανατολή), OVO Energy και Omorovicza (Ηνωμένο Βασίλειο), Balfin Group (Αλβανία) και Voici La ModeGroup.

    "Η πανδημία λειτουργεί ως επιταχυντής του λιανεμπορίου", αναφέρει ο κ. Καραλής, συμπληρώνοντας πως υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη να κλείσει το κενό μεταξύ φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος. "Πλέον το φυσικό κατάστημα αλλάζει μορφή και στόχευση. Ο καταναλωτής λειτουργεί σε εννιαίο, omnnichannel περιβάλλον και τα brands χρειάζονται εντονότερα τεχνολογίες και πρακτικές προς αυτήν την κατεύθυνση". Για τον ίδιο, η αξιοποίηση των δεδομένων με χρήση Machine Learning καθίσταται πλέον επιτακτική, καθώς η γνώση του προφίλ του καταναλωτή δίνει ισχύ και αξία.

    Σημειώνεται πως σήμερα, η Qivos διαχειρίζεται για λογαριασμό των πελατών της περισσότερα από 6 εκατομμύρια προφίλ καταναλωτών, αναλύοντας συμπεριφορές και σχεδιάζοντας στοχευμένες-προσωποποιημένες επικοινωνίες, με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων των επιχειρήσεων με τις οποίες συνεργάζεται. Κατά συνέπεια, σε μια αγορά που κινείται με γνώμονα τις προσφορές, ο CEO της Qivos σημειώνει πως οι στοχευμένες-προσωποποιημένες επικοινωνίες με προσφορές, οι οποίες είναι σχετικές με το προφίλ πελάτη, φέρνουν αύξηση πωλήσεων και διεύρυνση μεριδίων αγοράς, κάτι που αποτελεί πρωταρχικό στόχο για όλα τα brands.

    Μεσοσταθμικά στο -20% από τον Ιούνιο

    Με βάση τα στοιχεία που συλλέγει η Qivos από τους πελάτες της που δραστηριοποιούνται σε σημαντικό φάσμα του λιανεμπορίου, προκύπτει πως σε επίπεδο τζίρου η αγορά καταγράφει πτώση της τάξης του 20% μεσοσταθμικά από τον περασμένο Ιούνιο, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, λόγω των επιπτώσεων στην κίνηση και την κατανάλωση λόγω κορονοϊού.

    Ωστόσο, υπάρχουν τομείς που έχουν επιδείξει αντοχή και καταγράφουν μικρότερες απώλειες, όπως για παράδειγμα τα είδη αθλητισμού και σπιτιού και τα καλλυντικά. Όπως προκύπτει, η ένδυση γενικότερα και τα καταστήματα ρούχων δέχθηκαν τις ισχυρότερες πιέσεις λόγω COVID-19. Υπενθυμίζεται πως η άρση του lockdown έγινε στα μέσα του περασμένου Μαίου.

    Σε ό,τι αφορά στα φυσικά δίκτυα καταστημάτων, προκύπτει πως τα κεντρικά σημεία είναι αυτά που καταγράφουν τις μεγαλύτερες απώλειες σε τζίρους έναντι των περιφερειακών. Στην περίπτωση της Αθήνας λ.χ., η απουσία των τουριστών έχει παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτό αλλά και το γεγονός ότι πολλοί καταναλωτές αποφεύγουν το κέντρο της Αθήνας, καθώς και των άλλων μεγάλων πόλεων, και καλύπτουν τις ανάγκες τους από περιφερειακές εμπορικές αγορές ή από το διαδίκτυο.

    Αξιοσημείωτη, σύμφωνα με τα στοιχεία της Qivos, είναι η πτώση του τζίρου των καταστημάτων που λειτουργούν εντός των μεγάλων εμπορικών κέντρων, πτώση που κυμαίνεται από -50% έως και -84%, από τον περασμένο Ιούνιο έως σήμερα . "Ό,τι παρατηρούμε στην Ελλάδα ισχύει και σε άλλες χώρες δραστηριοποίησης της Qivos, δηλαδή σε Βαλκάνια και Μέση Ανατολή", αναφέρει ο κ. Καραλής. Την ίδια στιγμή, αυξημένο έως και 20% είναι το response rate σε καμπάνιες και προσφορές. "Ο καταναλωτής επιλέγει brands που εμπιστεύεται και επιζητά προσφορές", σημειώνει ο ίδιος.

    Τα σχέδια της Qivos

    Όπως αναφέρθηκε, η Qivos βοηθά τις επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργάζεται να συλλέξουν δεδομένα από το φυσικό και το ηλεκτρονικό κατάστημα, με την εταιρεία να δημιουργεί ενοποιημένα προφίλ πελατών και να τα αξιοποιεί με τη χρήση τεχνολογιών μηχανικής μάθησης. Μέσω της SaaS πλατφόρμας Qivos Cloud -προϊόν δικής της ανάπτυξης- ενισχύει την κατανόηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς και την αποτελεσματικότερη επικοινωνία με τον τελικό πελάτη. Έτσι, αυξάνει το loyalty των καταναλωτών, μέσα από την έξυπνη διαχείριση των customer data, δημιουργώντας μετρήσιμη υπεραξία.

    "Η εταιρεία πρόσφατα ξεκίνησε ένα μεγάλο έργο στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, για το οποίο είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι λόγω της πολυπλοκότητας του: 6 χώρες, 6 νομίσματα, ένα ενιαίο σχήμα επιβράβευσης, αναφέρει ο κ. Καραλής, ο οποίος έπειτα από μετοχικές αλλαγές απέκτησε ξανά τον έλεγχο της Qivos. "Κρατάμε την ηγετική μας θέση στην ελληνική αγορά, έχοντας σήμερα το μεγαλύτερο μερίδιο αλλά και όλα τα βασικά μεγέθη, ετήσιο τζίρο, αριθμό εργαζομένων, αριθμό πελατών, προερχόμενα αποκλειστικά από Customer Loyalty Management έργα", καταλήγει.

    Διαβάστε ακόμη:

    * Δώδεκα νέα loyalty έργα για την Qivos

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ