Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 14-Οκτ-2020 08:05

    ΑΔΜΗΕ: Μέχρι τέλος του έτους ο διαγωνισμός για τη διασύνδεση της Σαντορίνης

    ΑΔΜΗΕ: Μέχρι τέλος του έτους ο διαγωνισμός για τη διασύνδεση της Σαντορίνης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Στο  φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο συνολικού ύψους 5 δις. ευρώ σε βάθος δεκαετίας, αναφέρθηκε χθες κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της δεύτερης φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων στη Νάξο, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ κ. Μάνος Μανουσάκης. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ, μέχρι το 2029 θα έχουν διασυνδεθεί τα περισσότερα νησιά καθώς μετά τις διασυνδέσεις των Κυκλάδων και της Κρήτης θα ακολουθήσουν μέχρι το 2027 η διασύνδεση των Δωδεκανήσων και το 2029 η διασύνδεση των νησιών του βορείου Αιγαίου.

    Νωρίτερα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και η τέταρτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων καθώς όπως τόνισε ο κ. Μανουσάκης, έως το τέλος του έτους θα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη διασύνδεση της Σαντορίνης, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2021 θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη διασύνδεση των νησιών Σέριφος, Φολέγανδρος και Μήλος.

    Με την ολοκλήρωση των έργων της διασύνδεσης των Κυκλάδων και της Κρήτης αναμένεται να δημιουργηθεί καινούριος ηλεκτρικός χώρος για εγκατάσταση ΑΠΕ ισχύος 300MW στις Κυκλάδες και 1000MW στην Κρήτη, ενώ ταυτόχρονα έρχεται πιο κοντά η δημιουργία υπεράκτιων αιολικών πάρκων, τα οποία μπορούν να αναπτυχθούν με μεγαλύτερη συναίνεση και λιγότερη όχληση για τους νησιώτες, ανέφερε ο κ. Μανουσάκης. 

    Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων που εγκαινιάστηκε στη Νάξο αυτή αφορά στη διασύνδεση με υποβρύχια καλώδια Ε.Ρ. 150 kV, της Νάξου με τη Μύκονο μήκους 45 χιλιομέτρων και βάθους έως 115 μέτρα και της διασύνδεσης της Νάξου με την Πάρο μήκους 7 χιλιομέτρων και βάθους έως 45 μέτρων. Το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία υποσταθμού κλειστού τύπου, που εγκαταστάθηκε κοντά στη θάλασσα προκειμένου να μην υπάρχουν εναέριες γραμμές. Σημειώνεται ότι τα καλώδια θάβονται κάτω από τον πυθμένα σε βάθος μέχρι και τα 30 μέτρα για λόγους ασφάλειας. Επίσης οι διασυνδέσεις περιλαμβάνουν καλώδια οπτικής ίνας.

    Παράλληλα με τη δεύτερη φάση της διασύνδεσης σε λειτουργία τέθηκε και η τρίτη φάση που αφορά στο δεύτερο καλώδιο υψηλής τάσης που διασυνδέει το Λαύριο με τη Σύρο. Με το έργο αυτό, όπως τόνισε ο κ. Μανουσάκης δεν υπάρχει πλέον περίπτωση για πρόβλημα ηλεκτροδότησης στα νησιά των Κυκλάδων. Ο ΑΔΜΗΕ βάζει στην πρίζα τα νησιά για πιο φθηνό και οικολογικό ρεύμα, κατέληξε ο κ. Μανουσάκης.

    Το έργο που εγκαινιάζουμε αποτελεί απόδειξη ότι η Ελλάδα μπορεί να προχωρήσει στο δρόμο του εκσυγχρονισμού ανέφερε από την πλευρά του στο χαιρετισμό του ο υπουργός περιβάλλοντος και ενέργειας Κ. Χατζηδάκης, τονίζοντας ότι το νέο έργο εξασφαλίζει καλύτερους και ασφαλέστερους όρους σύνδεσης για τα νησιά, είναι ένα πράσινο έργο που θα κλείσει όλες τις ρυπογόνες μονάδες της ΔΕΗ και είναι ένα οικονομικά επωφελές έργο που θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση κόστους μέσω της μείωσης την ΥΚΩΝ που πληρώνουν στους λογαριασμούς του ρεύματος οι καταναλωτές. Πρόκειται για ένα έργο εκσυγχρονισμού, πράσινο με θετική αντανάκλαση στις τσέπες των Ελλήνων κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης. 

    Αξίζει να αναφερθεί τέλος ότι οι τρεις φάσεις της διασύνδεσης που ολοκληρώθηκαν κόστισαν συνολικά 439 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 138,1 εκατ. προήλθαν από κοινοτικά κονδύλια. Η τέταρτη και τελευταία φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων έχει ύψος 386 εκατ. ευρώ.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ