Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 13-Οκτ-2020 10:45

    Γιατί η Lidl Ελλάς κερδίζει το στοίχημα της αγοράς

    Γιατί η Lidl Ελλάς κερδίζει το στοίχημα της αγοράς
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τριπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης του τζίρου της, σε σχέση με την ποσοστιαία αύξηση που εμφάνισε η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, αλλά και βελτίωση όλων των δεικτών της, πέτυχε πέρυσι η Lidl Ελλάς. Αποτέλεσμα, ο κύκλος εργασιών της να καταγράψει σημαντική αύξηση και θετικό κλείσιμο, σε ποσοστό 8,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

    Αυτή είναι όμως η μεγάλη εικόνα. Ενδιαφέρον έχει να δούμε από πού προήλθε αυτή η ανάπτυξη σε μια αγορά η οποία κινήθηκε οριακά ανοδικά. Η απάντηση είναι προφανής. Η αλυσίδα διεύρυνε την πελατειακή της βάση και αύξησε την επισκεψιμότητα στα καταστήματα "μεγαλώνοντας" παράλληλα το καλάθι των αγορών.

    Με πολύ απλά λόγια η Lidl Ελλάς έχει καταφέρει όχι μόνο να ισχυροποιήσει την πιστότητα των πελατών της αλλά και να "αποσπάσει" αρκετούς από τον ανταγωνισμό, λόγω της ποιότητας και της ποικιλίας των προϊόντων που διαθέτει (ιδιωτικής ετικέτας, αλλά και επώνυμων), της διεύρυνσης ελληνικών κωδικών στα ράφια της, της άρτιας εξυπηρέτησης των καταναλωτών, αλλά και των ανταγωνιστικών τιμών των προϊόντων της.

    Πρόκειται για κρίσιμους παράγοντες βάσει των οποίων ο Έλληνας καταναλωτής επιλέγει πού θα κάνει τις αγορές του.

    Εκτός από τους καταναλωτές, ιδιαίτερα ικανοποιημένοι αισθάνονται και οι προμηθευτές. Ο μέσος όρος εξόφλησης των προμηθευτών της παραμένει στις 62 ημέρες, όταν ο μέσος όρος στο σύνολο του κλάδου είναι στις 122 ημέρες. Δηλαδή οι προμηθευτές της Lidl Ελλάς πληρώνονται στον μισό χρόνο απ’ ότι πληρώνονται από τους ανταγωνιστές της.

    Η χρηστή συναλλακτική πολιτική της αλυσίδας σε συνδυασμό με την πρόσβαση που τους δίνει να εξάγουν τα προϊόντα τους σε 28 χώρες, δηλαδή όπου υπάρχουν καταστήματα Lidl, και να προβάλλονται μέσα από τις Ελληνικές θεματικές εβδομάδες Eridanous, έχει αυξήσει τα αιτήματα Ελλήνων παραγωγών για να συνεργαστούν μαζί της.

    Όχι άδικα. Το 2019 συνεργάστηκε με περισσότερους από 400 Έλληνες προμηθευτές τροφίμων, ενώ ο τζίρος των ελληνικών εταιρειών, από την εξαγωγή ελληνικών προϊόντων για τις θεματικές εβδομάδες Eridanous ανήλθε σε 51 εκατομμύρια ευρώ για το συγκεκριμένο έτος, σημειώνοντας αύξηση κατά 28% τα τελευταία 2 χρόνια.

    Βέβαια όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να συμβούν αν η αλυσίδα δεν υλοποιούσε ευλαβικά το επενδυτικό της πρόγραμμα από την πρώτη ημέρα που ξεκίνησε τη λειτουργία της, όχι μόνο στις υποδομές αλλά και στο ανθρώπινο δυναμικό της. 
    Πολιτική που συνεχίζει απρόσκοπτα. Μέχρι το 2023 προγραμματίζει επενδύσεις 350 εκατ. ευρώ, οι οποίες θα κατευθυνθούν στη δημιουργία νέων σημείων πώλησης, σε ανακαινίσεις και εκσυγχρονισμούς καταστημάτων, αλλά και στην υποδομή πληροφοριακών συστημάτων σε όλα τα καταστήματα και τις αποθήκες.

    Συγκεκριμένα μέχρι τον Φεβρουάριο του 2020, θα προστεθούν στο δίκτυο της 2 νέα καταστήματα στην Αθήνα. Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία 4 νέων καταστημάτων για το 2021 και 5 για το 2022. Δηλαδή συνολικά 11 νέα καταστήματα σε βάθος τριετίας. Στόχος της είναι να προσθέσει στο δίκτυό της νέα σημεία πώλησης, δίνοντας βάση στον αστικό ιστό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (με μίνιμουμ χώρο πώλησης 800τ.μ. & χώρο στάθμευσης), αλλά και στη νησιωτική χώρα. Παράλληλα πρόκειται να δημιουργήσει ένα ακόμη υπερσύγχρονο εφοδιαστικό κέντρο στην Αττική, ανταποκρινόμενη στις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών,  αλλά και στις ανάγκες ανάπτυξης του δικτύου της.

    Όπως είπαμε όμως η Lidl Ελλάς δεν επενδύει μόνο σε υποδομές και κτιριακές εγκαταστάσεις. Για την Lidl Ελλάς, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και προγραμμάτων ανάπτυξης και επιμόρφωσης του ανθρώπινου δυναμικού, αποτελεί βασικό συστατικό της κουλτούρας της. Κάτι που επιβεβαίωσε και εν μέσω καραντίνας. Mόνο την περίοδο του lockdown προσέλαβε πάνω από 450 νέους εργαζόμενους. Όχι για την κάλυψη έκτακτων αναγκών αλλά μόνιμες θέσεις απασχόλησης.

    Ενώ τον Μάρτιο χορήγησε έκτακτη παροχή ποσού ύψους 1,8 εκατ. ευρώ σε όλους τους εργαζομένους, ανεξαρτήτως βαθμίδας, ως επιβράβευση των προσπαθειών τους για την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της εταιρείας στην πρωτοφανή και συνεχώς μεταβαλλόμενη κατάσταση εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού Covid-19. Σήμερα απασχολεί περισσότερους από 6.450 εργαζομένους στα 225 καταστήματα, τα 5 εφοδιαστικά κέντρα και τα 2 κτιριακές εγκαταστάσεις γραφείων.   

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ