Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 12-Οκτ-2020 08:24

    Χ. Καλογεράκης: Η πανδημία "δυνάμωσε" το Public Marketplace

    Χ. Καλογεράκης: Η πανδημία "δυνάμωσε" το Public Marketplace
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η πανδημία του κορονοϊού όχι μόνο δεν ανέκοψε τα επενδυτικά σχέδια της Public-MediaMarkt (PMM), αλλά αντίθετα επιτάχυνε τις διαδικασίες για την ανάπτυξη του Public Marketplace, δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου, Χρήστος Καλογεράκης, στο Global Retail News, ένα από τα πιο αναγνωρισμένα επιχειρηματικά έντυπα διεθνώς, που ανέδειξε την εταιρεία του Ομίλου Olympia ως ευρωπαϊκό παράδειγμα επιτυχημένου επιχειρηματικού μετασχηματισμού, εν μέσω της πανδημίας.

    Όπως ανέφερε ο κ. Καλογεράκης, παρότι o αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι η ανάπτυξη της πλατφόρμας Public Marketplace θα ξεκινούσε σε μεγάλη κλίμακα τον Ιανουάριο του 2021, η πανδημία έδωσε στην PMM την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσει  τις προτεραιότητές της και να αποφασίσει να επιταχύνει την ανάπτυξη της.

    Σήμερα το Public Marketplace συνεργάζεται με περισσότερες από 1.200 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, σε σύγκριση με μόλις 246 στην αρχή της πανδημίας. Μέχρι το τέλος του 2020 προβλέπεται ότι θα φτάσει τους 2.500 συνεργάτες, προσφέροντας μια ακόμη μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων αλλά και δημιουργώντας αξία για τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Ενδεικτικά, σήμερα το Public.gr προσφέρει 2,2 εκατομμύρια προϊόντα, εκ των οποίων τα 600.000 προέρχονται από τους συνεργαζόμενους sellers.

    Επενδύσεις 26 εκατ. ευρώ στη διετία

    Η στρατηγική αυτή φέρνει αποτέλεσμα για την εταιρεία, καθώς η PMM σημείωσε 9% αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η εταιρεία διαθέτει 70 φυσικά καταστήματα, που ποικίλουν σε μέγεθος από 100 έως 4000 τ.μ. Και 4 e-commerce websites στην Ελλάδα και την Κύπρο. Το Public.gr, το νούμερο ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα, συνεισφέρει πάνω από το 21% του ετήσιου τζίρου της εταιρείας, ο οποίος το 2019 έφτασε τα 460 εκατ. ευρώ.

    Μάλιστα, ο κ. Καλογεράκης επεσήμανε ότι τα επόμενα δύο χρόνια, η εταιρεία θα επενδύσει 26 εκατομμύρια ευρώ στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στην αλυσίδα εφοδιασμού και στην ενίσχυση του IT. Οι επενδύσεις αυτές, πρόσθεσε, θα βοηθήσουν την εταιρεία να βελτιώσει την υποδομή της σε μια χώρα με 200 νησιά όπως η Ελλάδα, με μια μικρή και κατακερματισμένη αγορά, που δημιουργεί δυσκολίες για την εφοδιαστική αλυσίδα.

    Το μέλλον της ελληνικής αγοράς

    Ο διευθύνων σύμβουλος της PMM τόνισε ακόμη ότι σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία και το Λουξεμβούργο, η Ελλάδα είναι μια αγορά όπου τα marketplaces έχουν ακόμη χαμηλή διείσδυση. Εκτίμησε δε ότι την επόμενη δεκαετία η ελληνική αγορά θα είναι συγκρίσιμη με άλλες ευρωπαϊκές αγορές, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να οδηγεί την ανάπτυξη.

    Η "απειλή” της Amazon

    Έως σήμερα, ισχυροί παίκτες όπως η Amazon, η Alibaba και η Ebay δεν δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Απαντώντας σε ερώτηση για το τι θα συμβεί αν κάποια απ’ αυτές τις εταιρείες μπουν στην ελληνική αγορά ο κ. Καλογεράκης σημείωσε ότι οι Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν ήδη από διεθνείς κολοσσούς όπως η Amazon και μια πιθανή είσοδός της στην ελληνική αγορά θα δημιουργήσει διαθρωτικές αλλαγές συνολικά και όχι μόνο για την PMM.

    "Η PMM είναι καλά προετοιμασμένη γι’ αυτό το ενδεχόμενο”, τόνισε ο επικεφαλής της PMM προσθέτοντας ότι η εταιρεία. Κατέχει ηγετική θέση στο ηλεκτρονικό εμπόριο με δύο ισχυρά συμπληρωματικά brands (Public και MediaMarkt) και διαθέτοντας μια στοχευμένη στρατηγική.

    Η εταιρεία προσφέρει στην Ελλάδα μια ολοκληρωμένη πολυκαναλική πρόταση, συνδυάζοντας μεγάλη ποικιλία, εξαιρετικές τιμές και αξιοπιστία. "Αυτό έχει φέρει την εταιρεία να διατηρεί ψηλά το ποσοστό προτίμησης των καταναλωτών”, υπογράμμισε.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ