Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 05-Οκτ-2020 20:08

    Πλαίσιο: Πώς μία ελληνική εταιρεία ανέπτυξε "αντισώματα" στην υγειονομική κρίση

    Πλαίσιο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η σταθερή στρατηγική έμφασης στην ανάπτυξη υποδομών logistics και όχι καταστημάτων, αλλά και η άμεση αντίδραση και η προσαρμογή του έμψυχου δυναμικού στα πρωτόγνωρα δεδομένα που έλαβαν χώρα κατά το δίμηνο του lockdown συνιστούν τα δύο "μυστικά" της ανθεκτικότητας στην υγειονομική κρίση τα οποία ανέπτυξε το Πλαίσιο.

    Ο ελληνικός όμιλος κατάφερε να περιορίσει την πτώση πωλήσεων κατά το 1ο εξάμηνο στο 20%. Και τούτο παρά το γεγονός ότι το 70% του τζίρου του γινόταν μέσα από τα καταστήματα τα οποία παρέμειναν κλειστά για δύο σχεδόν μήνες.

    Το Πλαίσιο κατάφερε να διασφαλίσει την πορεία του μέσα από την αξιοπιστία στην παράδοση των προϊόντων. Μπόρεσε παράλληλα να διατηρήσει το ύψος των αποδοχών των εργαζομένων του, αφού μεγάλο μέρος της ομάδας των καταστημάτων εντάχθηκε στις εξ αποστάσεως πωλήσεις και στα logistics centers. 

    Οι επενδύσεις 

    Το ένα σκέλος της επιτυχίας και της ανθεκτικότητας του Πλαισίου συνδέεται με μία διαφοροποιημένη στρατηγική ανάπτυξης μέσω επενδύσεων σε υποδομές logistics. Επέλεξε να αναπτύξει στόλο διανομής 90 φορτηγών αλλά και να δώσει έμφαση σε τεχνολογίες e‐commerce και customer service. Ο στρατηγικός σχεδιασμός του Πλαισίου περιλαμβάνει επένδυση 30.000.000 ευρώ στη Μαγούλα, 8.000.000 ευρώ για νέα αποθήκη στη Μάνδρα, και 2.000.000 ευρώ για πλατφόρμα e-commerce. 

    Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Πλαίσιο, Γεώργιος Γεράρδος

    Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Πλαίσιο, κ. Γεώργιος Γεράρδος, επισημαίνει σχετικά πως "σε αντίθεση με την πλειονότητα των εταιριών λιανικής που παραδοσιακά θεωρούσε ότι η ανάπτυξη θα προέλθει από τον κατά το δυνατό μεγαλύτερο αριθμό των καταστημάτων, το Πλαίσιο έχει επιλέξει να διατηρεί ένα λογικό αριθμό μεγάλων σε έκταση καταστημάτων, με στοχευμένη αύξησή τους, ενώ παράλληλα βασίζεται στις ισχυρές υποδομές που έχει αναπτύξει". Εξηγεί πως η στρατηγική επενδύσεων προσδιορίζεται από το τρίπτυχο "logistics ‐ διανομή – in‐house call center".

    Πλαίσιο αποθήκη

    Το έμψυχο δυναμικό

    Το δεύτερο σκέλος της επιτυχούς αντίδρασης στα περιοριστικά μέτρα συνδέεται με τον ανθρώπινο παράγοντα, όπως αναφέρει η εταιρεία. Η υλοποίηση της στρατηγικής υπηρετήθηκε πιστά από την ευέλικτη διοικητική ομάδα του Πλαισίου. 

    Ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Κωνσταντίνος Γεράρδος επισήμανε πως "σε ένα από τα πιο σκληρά εξάμηνα για την επιχειρηματική Ελλάδα, η απροσδόκητη συγκυρία του Covid‐19 έβγαλε στην επιφάνεια όλες τις πρότερες σημαντικές επενδύσεις και όλο το έμψυχο και τεχνολογικό οπλοστάσιο του Πλαισίου: υπερδιπλασιασμός κλήσεων στο call center, επταπλασιασμός πωλήσεων στο online κανάλι και δεκαπλασιασμός online παραγγελιών οδήγησαν σε συγκράτηση του 80% των πωλήσεων κατά την περίοδο του lockdown". 

    Εξηγεί πως η καλή αυτή απόδοση ήταν αποτέλεσμα όχι μόνο των υποδομών που έχουν αναπτυχθεί αλλά και "μιας εξαιρετικά ικανής και δεμένης ομάδας, η οποία ακόμα και μακριά από το γραφείο είχε άψογο συντονισμό και εύφλεκτα αντανακλαστικά". Επίσης είναι αποτέλεσμα "μιας εμπορικής στρατηγικής που απαντούσε on‐time στη διαφορετική κάθε φορά ανάγκη που γεννιόταν εν μέσω του lock‐down". 

    Όπως επισημαίνει, την περίοδο αυτή, μεγάλο μέρος της ομάδας των καταστημάτων εντάχθηκε στο τμήμα των logistics και customer support. Αυτό το γεγονός  "βοήθησε να εξυπηρετηθεί το μεγαλύτερο ποσοστό των κλήσεων και των παραγγελιών και παράλληλα δεν έβγαλε σε αδράνεια, ούτε προκάλεσε μείωση αποδοχών στους ανθρώπους του Πλαισίου".

    "Το 90% των παραγγελιών παραδόθηκε μέσα σε δύο με τρεις ημέρες. Μπορώ να πω ότι τα πήγαμε καλά, αν και πάντα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι”, σημείωσε ο Γιώργος Γεράρδος κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου, μιλώντας για την περίοδο του lockdown. 

    Στροφή προτιμήσεων καταναλωτών

    Ο κ. Κωνσταντίνος Γεράρδος εξηγεί πως "οι κατηγορίες των laptops, web cameras, ακουστικών, προϊόντων ενίσχυσης Wi‐Fi και δικτύου, tablets, πολυμηχανήματων, μελανιών, αλλά και λιγότερο παραδοσιακών κατηγοριών όπως παζλ, επιτραπέζια, κουζινομηχανές, καφετιέρες, ατμοκαθαριστές και δώρα, έζησαν απογειωτικούς ρυθμούς ανόδου σε διαφορετικά σημεία του ημερολογίου του lock‐down". Επισημαίνει πως και σήμερα, οι παραγγελίες τόσο μέσω του plaisio.gr όσο και τηλεφωνικά παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα από την προ καραντίνας εποχή: περίπου 3.500 έως 5.000 παραγγελίες κάθε ημέρα, όταν πριν από την πανδημία ήταν 2.000 με 3.000. 

    Κωνσταντίνος Γεράρδος
    Ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Πλαίσιο, Κωνσταντίνος Γεράρδος

    Στα στοιχεία 1ου εξαμήνου καταγράφεται υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης (κατά 8,9%) των πωλήσεων στην κατηγορία "Η/Υ και Ψηφιακές Εφαρμογές. Οριακή υποχώρηση έλαβε χώρα στις πωλήσεις των ειδών Κινητής Τηλεφωνίας (κατά 1,5%) και Γραφείου (-κατά 3,5%). 

    Επίσης έγιναν ουσιαστικές ανακατατάξεις στα τομεακά μερίδια με μειωμένη πλέον τη συμμετοχή του κλάδου των ειδών γραφείου στις ενοποιημένες πωλήσεις (από το 34,7% το 2019 στο 31,0% το πρώτο εξάμηνο του 2020) και της Τηλεφωνίας (από 20,0% στο 18,2%). Αντίθετα, αποτυπώνεται βελτίωση της συνεισφοράς της κατηγορίας Η/Υ και ψηφιακών εφαρμογών από το 44,8% στο 45,2%.

    Η σταθεροποίηση και οι προοπτικές

    Οι περιορισμοί της καραντίνας και η αλλαγή τρόπου δραστηριοποίησης είχαν κόστος, αλλά αυτό απορροφήθηκε αποτελεσματικά. Όπως εξηγεί ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Πλαίσιο κ. Γεώργιος Γεράρδος το δεύτερο τρίμηνο όταν επιβλήθηκαν οι απαγορεύσεις, η ποσοστιαία αύξηση των ενοποιημένων πωλήσεων ξεπέρασε το 12% και ήταν σχεδόν 3πλάσια της αύξησης του πρώτου τριμήνου. Συνολικά στο 6μηνο η άνοδος ήταν 8%.

    "Το κόστος προσαρμογής στις νέες συνθήκες είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των κόστους πωληθέντων με ταχύτερο ρυθμό αυτού των πωλήσεων και επέφερε χαμηλή μονοψήφια υποχώρηση στο περιθώριο κέρδους" επισήμανε ο Πρόεδρος. Ωστόσο, τούτο "εξισορροπήθηκε και με το παραπάνω από τη συγκράτηση των διοικητικών εξόδων και τη συρρίκνωση του χρηματοοικονομικού κόστους". Έτσι, εξηγεί, "διατηρήσαμε το ενοποιημένο EBITDA διακριτά υψηλότερο των 5 εκατ. και πετύχαμε θετικά αποτελέσματα μετά τη φορολογία σημαντικά αυξημένα έναντι του συγκρίσιμου εξαμήνου".

    Τι θα γίνει από εδώ και πέρα; Ο κ. Γεώργιος Γεράρδος εξηγεί πως κρίσιμος παράγοντας είναι η εξέλιξη της πανδημίας και τα σχετικά μέτρα που τυχόν ληφθούν από την Πολιτεία, τα οποία πιθανόν "θα επηρεάσουν την αγοραστική διάθεση και ικανότητα των καταναλωτών". Εκτιμά ωστόσο πως η μέχρι τώρα πορεία της εταιρείας "μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε για τη διατήρηση των πωλήσεών μας τουλάχιστον στα επίπεδα του 2019". 

    Ο κ. Γιώργος Γεράρδος εξηγεί πως ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος είναι οι μήνες που παραδοσιακά παρουσιάζουν αύξηση του τζίρου και θα κρίνουν το τελικό αποτέλεσμα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ