Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 03-Οκτ-2020 08:58

    Υποχωρεί 30% ο "δείκτης του κραγιόν"

    Υποχωρεί 30% ο "δείκτης του κραγιόν"
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Απώλειες, που υπερβαίνουν το 30%, καταγράφει από τις αρχές της χρονιάς ο "δείκτης του κραγιόν”, που δημιουργήθηκε για να αποτυπώσει το ακριβώς αντίθετο. 

    Δηλαδή ότι σε περιόδους ύφεσης η κατανάλωση καλλυντικών και δη οι πωλήσεις κραγιόν αυξάνονται. Αυτό τουλάχιστον είχε υποστηρίξει το 2001 ο Leonard Lauder της Estée Lauder (θεωρείται εμπνευστής του συγκεκριμένου δείκτη-θεωρίας) όταν "είδε” τις πωλήσεις της εταιρείας του εν μέσω ύφεσης να αυξάνονται. Κάποιοι υποστηρίζουν πως η συγκεκριμένη θεωρία συνδέεεται με τις πωλήσεις μακιγιάζ κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης. 

    Στην ύφεση του 2009, πάντως, οι πωλήσεις κραγιόν υποχώρησαν κατά 10% παγκοσμίως ενώ ακόμη μεγαλύτερες είναι οι απώλειες στην τρέχουσα ύφεση που έχει προκληθεί από την πανδημία. Σύμφωνα με έκθεση της McKinsey & Company, οι πωλήσεις μακιγιάζ και δη κραγιόν υποχωρούν παγκοσμίως άνω του 30%, με τις πωλήσεις κραγιόν να καταγράφουν ακόμη μεγαλύτερες απώλειες. 

    Εξέλιξη η οποία συνδέεται εν μέρει με την αναστολή λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων, την παραμονή στο σπίτι επί μακρό χρονικό διάστημα, λόγω καραντίνας, τη χρήση μάσκας (άρα η χρήση κραγιόν και μακιγιάζ είναι περιττή) και την τηλεργασία.

    Εν αντιθέσει, πάντως, με τα προϊόντα μακιγιάζ τα οποία δέχονται τις μεγαλύτερες πιέσεις, τα προϊόντα για την προσωπική φροντίδα, όπως κρέμες, και τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών και σώματος εμφανίζουν από την αρχή της κρίσης ανθεκτικότητα, αναφέρουν πηγές της αγοράς στο Capital.gr

    Εντούτοις, και παρά το "μπαράζ” προσφορών και εκπτώσεων 50% στο οποίο έχουν επιδοθεί με την άρση του lockdown τόσο οι προμηθευτές όσο και τα καταστήματα καλλυντικών (φυσικά και ηλεκτρονικά), αυτό δεν έχει σταθεί ικανό να περιορίσει τις απώλειες οι οποίες υπερβαίνουν στο κανάλι της επιλεκτικής διανομής το 30%. 

    Σε αυτό που ελπίζουν όλοι οι βασικοί παίκτες είναι στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, όπου στον κλάδο των καλλυντικών "παράγεται” το 30-35% του ετήσιου τζίρου. Υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει δεύτερο lockdown και θα "πέσουν” μέσω επιδομάτων χρήματα στην κατανάλωση, η αγορά ευλεπιστεί ότι η χρονιά θα "κλείσει” με απώλειες 20-25% σε σχέση με το 2019. 

    Η Dior Hellas αναμένει εφέτος μείωση πωλήσεων 35% ενώ εκτιμά ότι το 2021 θα πετύχει αύξηση τζίρου. Πέρυσι η Dior Parfums αύξησε τις καθαρές πωλήσεις της κατά 10,04% στα 18,456 εκατ. ευρώ.

    Για την αλυσίδα καλλυντικών Sephora, οι πωλήσεις της το πρώτο τετράμηνο του έτους υποχώρησαν 30,5%. Η αλυσίδα εστιάζει τη φετινή χρονιά σε δραστική μείωση των εξόδων που επηρεάζουν την κερδοφορία της όπως ενοίκια, μισθοδοσία, διαφήμιση και γενικά έξοδα. Πέρυσι, οι πωλήσεις της Sephora Greece ανήλθαν στα 52,4 εκατ. ευρώ (+4,1%) ενώ εμφάνισε καθαρά κέρδη 7,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 0,9 εκατ. ευρώ το 2018. 

    Η αλυσίδα Galerie de Beaute μπορεί πέρυσι να αύξησε τις πωλήσεις της κατά 12,21% στα 29,117 εκατ. ευρώ, εφέτος για τη διοίκησή της είναι προφανές, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στις οικονομικές καταστάσεις για το 2019, ότι ο τζίρος θα υποχωρήσει 10-20%. 

    Λόγω του υψηλού βαθμού αβεβαιότητας, κυρίως ως προς το αν ένα δεύτερο κύμα της πανδημίας θα προκαλέσει νέο γύρο περιοριστικών μέτρων, η διοίκηση της Ερμού Hondos Center δηλώνει επιφυλακτική ως προς την επιχειρηματική επίδοση για το 2020 και αναμένει τα ετήσια αποτελέσματα να είναι επηρεασμένα από τις συνέπειες της πανδημίας. Πέρυσι η Ερμού Hondos Center εμφάνισε πωλήσεις 41,1 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 13,2% σε σχέση με το 2018 και κέρδη μετά φόρων 1,357 εκατ. ευρώ από 982.951 ευρώ. 

    Αντίστοιχες οι εκτιμήσεις και για τη Step - Hondos Center, οι πωλήσεις της οποίας πέρυσι εμφάνισαν οριακή αύξηση 0,89% στα 28,953 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 1,1 εκα.τ ευρώ από 784.555 ευρώ. Όπως και για τη Hondos Center Καλλυντικά Αφοί Χόντου, ο τζίρος της οποίας πέρυσι αυξήθηκε κατά 3,55% στα 27,429 εκατ. ευρώ και τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν στις 685.328 ευρώ από 390.961 ευρώ που ήταν το 2018. 

    Το www.atticabeauty.gr, το επίσημο ηλεκτρονικό κατάστημα καλλυντικών των πολυκαταστημάτων Αttica, "έπιασε” το πρώτο εξάμηνο τους ετήσιους στόχους που είχαν τεθεί για το 2020. Πηγές με γνώση ανέφεραν στο Capital.gr ότι οι πωλήσεις του συγκεκριμένου ηλεκτρονικού καταστήματος κατάφεραν από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Απριλίου, δηλαδή το πρώτο τετράμηνο, να "καλύψουν" το 70% του τζίρου που είχε επιτευχθεί καθ’ όλη τη διάρκεια της περσινής χρονιά. Στο α’ εξάμηνο, ο κύκλος εργασιών του ανήλθε στα 5,7 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας ήδη τον περυσινό τζίρο 12μήνου, ο οποίος είχε διαμορφωθεί στα 5,5 εκατ. ευρώ. Αυτό έχει οδηγήσει τα στελέχη της εταιρείας σε αναθεώρηση προς τα πάνω των στόχων για το σύνολο της φετινής χρήσης, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο ακόμη και για διπλασιασμό του τζίρου σε σχέση με τον περσινό, δηλαδή να ξεπεράσει τα 10, 5 εκατ. ευρώ. 

    Η Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ), η μεγαλύτερη εταιρεία ταξιδιωτικού εμπορίου της χώρας, αναμένει εφέτος πτώση πωλήσεων 60%-65%. Η εταιρεία διαθέτει 110 καταστήματά της σε 46 περιοχές ανά την Ελλάδα. Πέρυσι η ΚΑΕ πέτυχε αύξηση πωλήσεων 62%, στα 298,3 εκατ. ευρώ και αύξησε τους πελάτες της κατά 4,5%. Σε ό,τι αφορά την Κiko Milano, το νέο επιχειρηματικό εγχείρημα του Σάμυ Φάις, έκανε το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά πριν από λίγες εβδομάδες.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ