Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 14-Σεπ-2020 08:26

    Πώς ο κορονοϊός… εκτόξευσε την επισκεψιμότητα στο Smart Park

    Πώς ο κορονοϊός… εκτόξευσε την επισκεψιμότητα στο Smart Park
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Η στροφή στα ανοιχτού τύπου εμπορικά κέντρα είχε ξεκινήσει στην Αμερική, ήδη, από τις αρχές του 2000. Στην Ελλάδα ήρθε η τάση αυτή ήρθε το 2011, οπότε ξεκίνησαν να λειτουργούν στα Σπάτα το εκπτωτικό χωριό McArthurGlen και το Smart Park.

    Το μοντέλο αυτό ανάπτυξης είχε, αρχικά, δημιουργήσει αμφιβολίες εάν θα πετύχει, παρά το καλό κλίμα της Ελλάδας. Σταδιακά, όμως, στέφθηκε με επιτυχία, όπως φανερώνει η άνοδος της επισκεψιμότητας και των εσόδων στους δύο αυτούς πολυχώρους.

    Τους τελευταίους μήνες λόγω της πανδημικής κρίσης, τα "open-air" εμπορικά κέντρα έχουν κερδίσει περισσότερους καταναλωτές, ενώ και οι developers προσανατολίζονται στην κατασκευή υπαίθριων πολυχώρων.

    Ενδεικτικά, στο Smart Park, από την ημέρα επανέναρξης της λειτουργίας και την άρση των περιορισμών στην κυκλοφορία, η επισκεψιμότητα εμφανίζει αύξηση 19% για τον Ιούνιο και 15% για τον Ιούλιο, σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019. Ένα ακόμη απότοκο της κρίσης του Covid-19 σχετίζεται και με την αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης.

    Όπως ανέφερε, κατά την πρόσφατη ετήσια γενική συνέλευση μετόχων, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων Reds και διαχειρίστριας του Smart Park, Γιάννης Μωραϊτης, σε ορισμένα καταστήματα του εμπορικού κέντρου όπου η επισκεψιμότητα είχε υποχωρήσει, σε σχέση με πέρυσι, η καταναλωτική δαπάνη διπλασιάστηκε.

    Η στροφή των καταναλωτών στα υπαίθρια εμπορικά κέντρα είναι παγκόσμια. Το ”groupe Frey” στη Γαλλία, που αποτελεί τον μεγαλύτερο όμιλο πανευρωπαϊκά με χαρτοφυλάκιο μόνο υπαίθριων εμπορικών κέντρων, κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 16%, από τις 11 Μαΐου μέχρι τις 30 Ιουνίου, οπότε το lockdown ήρθη στη Γαλλία, έναντι της συγκρινόμενης περιόδου του 2019.

    Στην Αγία Πετρούπολη οι επισκέπτες εκπτωτικού χωριού στο Πούλκοβο, που είναι υπαίθριο, αυξήθηκαν κατά 20%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

    Τα ανοιχτού τύπου εμπορικά κέντρα έχουν ευνοηθεί ιδιαίτερα από την τρέχουσα κρίση. Αντίθετα τα παραδοσιακά malls, που τα τελευταία χρόνια καλούνται να αντιμετωπίσουν τη συρρίκνωση των επισκεπτών λόγω της στροφής στο ηλεκτρονικό εμπόριο, θα πρέπει, σήμερα, να αποδείξουν ότι αποτελούν υγειονομικά ασφαλείς προορισμούς.

    Οι προκλήσεις όμως, αυτές, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, αφορούν λιγότερο τα εγχώρια malls. Κι αυτό επειδή στην Ελλάδα η δεκαετής χρηματοπιστωτική κρίση δεν επέτρεψε να δημιουργηθεί παρά ένας πολύ μικρός αριθμός εμπορικών κέντρων, σε σχέση με την αναλογία του πληθυσμού.

    Αλλά και διότι το υψηλής ποιότητας προϊοντικό μείγμα, σε συνδυασμό με την προσαρμογή, στο μέτρο του εφικτού, στα σημερινά δεδομένα, διατηρεί την επισκεψιμότητα των "κλειστών" εμπορικών κέντρων σε υψηλά επίπεδα.

    Τα παραπάνω έχουν εφαρμογή, για παράδειγμα, στο Golden Hall. Το εμπορικό κέντρο του Αμαρουσίου ενίσχυσε το προϊόν του με τη φιλοξενία του πρώτου Tesla pop-up stand στην Ελλάδα, ενώ δημιούργησε υπαίθριες καντίνες των εστιατορίων του.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ