Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 14-Σεπ-2020 08:19

    Η ΜΕΓΑ ως αντίβαρο στο εμπορικό ισοζύγιο

    Η ΜΕΓΑ ως αντίβαρο στο εμπορικό ισοζύγιο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Η ελληνική βιομηχανία προϊόντων προσωπικής υγιεινής ΜΕΓΑ, που το 2021 συμπληρώνει 40 χρόνια ζωής, προχώρησε πέρυσι σε νέες επενδύσεις άνω των 20 εκατ. ευρώ εισάγοντας νέες γραμμές και αυξάνοντας έτσι την παραγωγή της.

    Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρήσης οι πωλήσεις της βιομηχανίας ανήλθαν στα 203,373 εκατ. ευρώ από 193,627 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2018 (αύξηση 5,03%), και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 9,283 εκατ. ευρώ έναντι 6,828 εκατ. ευρώ (αύξηση 35,95%). 

    Ωστόσο, όπως σημειώνει ο ορκωτός ελεγκτής, κατά παρέκκλιση των λογιστικών αρχών, η σχηματισθείσα πρόβλεψη ποσού 74.000 ευρώ για αποζημίωση προσωπικού λόγω εξόδου από την υπηρεσία υπολείπεται κατά 2,324 εκατ. ευρώ της απαιτούμενης κατά την 31η Δεκεμβρίου 2019 με συνέπεια οι προβλέψεις για παροχές σε εργαζόμενους να εμφανίζονται μειωμένες κατά το αντίστοιχο ποσό, τα ιδία κεφάλαια να εμφανίζονται αυξημένα κατά 2,324 εκατ. ευρώ και τα αποτελέσματα χρήση αυξημένα κατά 273.000 ευρώ.    

    Σε ό,τι αφορά στο αποτύπωμά της στην απασχόληση και στις εξαγωγές, την εξαετία 2014-2019 η βιομηχανία αύξησε το προσωπικό της κατά 65% ενώ την ίδια χρονική περίοδο πέτυχε τον υπερδιπλασιασμό των εξαγωγών της.

    Όπως αναφέρει η διοίκηση της στην οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2019 "σήμερα σε μια χώρα που εξακολουθεί να εισάγεται, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, μεγάλο ποσοστό προϊόντων προσωπικής υγιεινής η ΜΕΓΑ συνεισφέρει στο να δημιουργήσει ένα αντίβαρο εξαγωγών έτσι η κατηγορία των βρεφικών πανών έχει καταλάβει τη θέση της στα 60 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα”.  

    Η εταιρεία εξάγει σε 4 ηπείρους, τόσο με τα δικά της επώνυμα προϊόντα, όσο και με ευρωπαϊκά επώνυμα προϊόντα υπό τη μορφή "Contract Manufacturing" , ενώ οι βρεφικές πάνες της Babylino Sensitive συγκαταλέγονται στα 60 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα. Κατά τη χρήση του 2019 η εταιρεία υλοποίησε επενδύσεις αξίας άνω των 20 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού της και των συστημάτων ποιοτικού ελέγχου, σε συνέχεια ενός επιπλέον επενδυτικού πλάνου άνω των 100 εκατ. ευρώ που υλοποιήθηκε στο διάστημα 2000-2018. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ