Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 21-Αυγ-2020 08:22

    Όταν η Amazon έρχεται οι άλλοι πηγαίνουν

    Η Amazon σχεδιάζει 3.500 προσλήψεις στις ΗΠΑ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Την ώρα που τα φυσικά δίκτυα απανταχού στον κόσμο, και στην Ελλάδα φυσικά, προσπαθούν να δημιουργήσουν ηλεκτρονικό κατάστημα, η Amazon του Τζεφ Μπέζος, δρομολογεί τη δημιουργεί ενός ακόμη δικτύου φυσικών σούπερ μάρκετ. 
    Πρόκειται για το τρίτο δίκτυο φυσικών καταστημάτων που ετοιμάζεται να "κτίσει” ο γίγαντας του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου. Μετά την Whole Foods, -αλυσίδα σούπερ μάρκετ που εξαγόρασε έναντι 13,7 δισ. δολ. το 2017 και στην οποία το τελευταίο διάστημα έχουν τοποθετηθεί και ελληνικά προϊόντα όπως αυτά της Green Cola και της Chipita- και την Amazon Go -τα συγκεκριμένα καταστήματα δεν έχουν ταμεία- ο Τζέφ Μπέζος δρομολογεί τη δημιουργία μιας τρίτης αλυσίδας σούπερ μάρκετ. 

    Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, η Amazon ετοιμάζεται να "ρίξει” στην αγορά το νέο δίκτυο, που θα συνδυάζει το φυσικό κατάστημα με την τεχνολογία για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των omnichannel καταναλωτών, μέσα στους επόμενους μήνες. Το πρώτο κατάστημα της νέας του αλυσίδας, του market leader του ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως, αναμένεται να ανοίξει στα τέλη της φετινής, αρχές της επόμενης χρονιάς, στην Καλιφόρνια. Την ίδια στιγμή αναλυτές, αναφέρουν πως η Amazon ψάχνει χώρους και σε μεγάλα εμπορικά κέντρα (malls) των ΗΠΑ και ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με τη Simon Property Group. 

    Το ενδιαφέρον της Amazon, για τη δημιουργία και τρίτου φυσικού δικτύου καταστημάτων σούπερ μάρκετ έρχεται σε μια περίοδο όπου το παγκόσμιο λιανεμπόριο βρίσκεται σε αναζήτηση νέων καναλιών προσέγγισης των πελατών του, λόγω της πανδημίας. Κάτι που δεν ισχύει μόνο στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού αλλά παντού και φυσικά και στην Ελλάδα. 

    Η βίαιη μετατόπιση του αγοραστικού ενδιαφέροντος από το φυσικό δίκτυο στο ηλεκτρονικό, από την έξαρση της πανδημίας και μετά, προκαλεί τεκτονικές αλλαγές στο λιανεμπόριο και παράπλευρες απώλειες στην αγορά εργασίας. Μόλις χθες Πέμπτη έγινε γνωστό πως η Marks & Spencer Group σχεδιάζει να περικόψει περίπου 7.000 θέσεις εργασίας τους επόμενους τρεις μήνες στη Βρετανία μετά το ισχυρό πλήγμα που δέχτηκε η επιχείρησή της από το lockdown του κορονοϊού. Είχε προηγηθεί η απόφαση της Inditex (aka ZARA) να κλείσει 1.000-1.200 καταστήματα σε Ασία και Ευρώπη και να επενδύσει 2,7 δισ. ευρώ για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων του στο ηλεκτρονικό εμπόριο. 

    Αναγκαστική στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο η οποία αποτυπώθηκε και στην εγχώρια αγορά. Σύμφωνα με την KPMG το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων ώθησε τις επιχειρήσεις λιανικής στην Ελλάδα να πραγματοποιήσουν "άλμα πενταετίας μέσα σε δύο μήνες". 

    Έρευνα της Convert Group, για την πορεία των πωλήσεων των online super markets, αναφέρει πως η συγκεκριμένη αγορά κατέγραψε ανάπτυξη 150% το πρώτο εξάμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν. Το ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι αφ ενός η αξία των αγορών μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, ξεπέρασε κατά 21% τον τζίρο που είχε εμφανίσει το συγκεκριμένο κανάλι καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 και αφετέρου ότι τον Ιούνιο, όπου η αγορά επέστρεψε στην "κανονικότητα”, οι πωλήσεις σημείωσαν ανάπτυξης +170%. Σύμφωνα με το report της Convert Group, η συνολική αξία των online αγορών σε τιμές λιανικές με το ΦΠΑ το πρώτο εξάμηνο του έτους "έπιασαν” τα 56,3 εκατ. ευρώ, όταν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 ήταν μόλις 46,6 εκατ. ευρώ. Ενώ τον Ιούνιο καταγράφηκε αύξηση στις πωλήσεις κατά 170% σε σχέση με τον περσινό Ιούνιο, ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης που είναι εξαπλάσιος από αυτόν που καταγράφηκε στις αρχές του έτους (29% τον Ιανουάριο του 2020). Συνολικά, το πρώτο εξάμηνο του 2020, φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό καλάθι αυξήθηκε συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2019, τόσο σε τεμάχια (+5 τεμάχια) όσο και σε αξία (+9 ευρώ). Τους μήνες της καραντίνας, Μάρτιο και Απρίλιο, από τα 51 συνολικά τεμάχια που περιείχε το μέσο καλάθι, τα 40 ήταν τρόφιμα, σημειώνοντας μάλιστα αύξηση 10 τεμαχίων συγκριτικά με το μέσο καλάθι του 2019.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ